4090
Sök

audin har motorproblem

607 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
hejsan ! har fått ett mycket mystiskt fel på audin. Den startar och går mycket dåligt, killen

som kollade på den sa att den gick på 3 cylindrar. Han har kollat igenom i prencip hela

bilen och han kan sin sak. Men han har inte tittat i motorn å så, Kan det vara att nån

cylinder kan ha gått ? Får den går mycket dåligt, Kan det bli dålig komp ? eller nåt sånt  !

Skulle vara till stor hjälp om jag får hjälp av er ``experter``

Brynäs tigers

Reparatör
630 Inlägg
3 januari 2007
YööA skrev:
hejsan ! har fått ett mycket mystiskt fel på audin. Den startar och går mycket dåligt, killen

som kollade på den sa att den gick på 3 cylindrar. Han har kollat igenom i prencip hela

bilen och han kan sin sak. Men han har inte tittat i motorn å så, Kan det vara att nån

cylinder kan ha gått ? Får den går mycket dåligt, Kan det bli dålig komp ? eller nåt sånt  !

Skulle vara till stor hjälp om jag får hjälp av er ``experter``

Hej hej .

Jag tror du antingen inte har gnista till stiftet pga kasst fördelar lock eller tändkabel . Eller så e det så illa att en ventil e bränd . Lättast att kolla upp felen är bara att ta bort en tändkabel i taget för att kunna kolla vilken cylinder som inte funkar , när detta är lokaliserat stoppar du i ett stift i kabeln på den "trasiga" cylindern och kollar så du får gnista på det . Funkar gnistan så skulle jag tagit et komprov på den cylindern för att kolla upp det .

" Nyfiken fråga bara . Om en kille som kan sin sak kollar igenom hela bilen som du skriver men inte motorn som bara då går på tre enligt honom .. va kolla han då ?? "

607 Inlägg
4 januari 2007
Trådstartare
Men tändningen har han redan kollat. Och har man kollat förgasarn. Några vakumslangar var av , bytte dom och då började den gå lite bättre men inte nog bra.

Brynäs tigers

Sök