tkd_rille skrev:
Om de faktiskt stämmer att du är från Helsingborg kan jag informera dig om att E6 har varit svinhal i veckan.
Vad fan har det för relevans? E6'an var avstängd mest hela dagen igår för att någon körde av en bro, och inte var lätt bärgad, strax utanför Landskrona. Vilket är en betydande sträcka bort, längs en väg jag inte har för avsikt att trafikera.
tkd_rille skrev:
Om du frågar mig så var de -9 grader exakt 65km ifrån dig nu 22:49 och har varit -4 hela dagen. Och de är halt, vilket de har varit nästintill varje dag denna veckan.
Återigen, relevans? Här har det varit plusgrader hela dagen i dag, ska någon med en halvmeter snö lägga på sommardäcken då?
tkd_rille skrev:
Så din mening om vad fan man ska med vinterdäck nu är för att de är vinterväglag.
Nä, min fråga är vad fan jag ska med vinterdäck till på barmark, och isfritt. Om ett par timmar blir det möjligen minusgrader, men för närvarande är det inte aktuellt ens att skrapa rutor. Och marken håller betydligt med lagrad energi än vad bilrutan gör...
tkd_rille skrev:
Men innanför statsgränsen är de kanske de hos er. Men de betyder ju att du gärna får hålla dig innanför 40skyltarna.
Gå ut och titta vet jag

Jag vet inte hur din lokalkännedom är när det kommer till Helsingborg, men efter att ha varit ute och kört drygt 10 mil i området under dagen, för att göra ett par ärenden och äta, kan jag tala om för dig att innanför 40 skyltarna har vi 100km/h zoner, och hela stan, oavsett skyltad hastighet är torr fin ljusgrå asfalt.
Hade det mot förmodan varit vinterväglag, hade du haft en poäng, men det är det inte, så du har bara fel.
B!