Suck! Varför kan saker och ting inte bara fungera enkelt och smidigt.
Dom var tydligen lite olika dom två bromsservona.
Olika avstånd mellan bulthålen för huvudcylindern. Det såg jag ju inte...
60 mm på mitt Rekord servo som kommer från ATE och 86 mm på Kadettens servo som är ett DELCO.
Så nu passar inte min ATE huvudcylinder på Kadettens servo.
Hade ju planerat att beställa en ny ATE huvudcylinder med en diameter på 22,20 mm alternativt 23,81 mm (istället för den 20,64 mm som jag har) bara för att kompensera för den större kolvarean på dom större bromsoken, men det är ju ingen mening med att beställa en sådan huvudcylinder när den ändå inte passar på servot.
Och till DELCO servot har jag inte lyckats hitta någon huvudcylinder med större diameter än just 20,64 mm.
Jag är ganska säker på att 20,64 mm inte kommer att räcka till för den ökade kolvarean i bromsoken...
Funderar nu på om jag ska försöka ”buckla till” det lite större servot för att få frigång på wastegate-stången?
Har aldrig förut våldfört mig på ett servo i syfte att buckla till det.
Det är ju synd att buckla sönder det.
Det finns ju så klart ATE servon till Kadett C, men dom är nästan lika stora som det Rekord servo som jag redan har, skiljer bara typ 1½ cm i diameter, så det känns onödigt att börja leta efter ett sådant, dessutom är dom väldigt svåra att hitta...