happ.. Idag kunde ha varit en olycklig dag.. :S
Iaf, här kommer historian. Jag utbildar mig till maskinförare (hjullastare & grävmaskin).
Och dom håller på att göra om vägen vid mig (bor i skogen). så ny asfalt ska bli m.m så iaf så stod en grävare på ena filen och hade grävt upp en vägtrumma. jag skulle hjälpa killen som är grovis att skarva ihop rören med varandra. när vi är klar rätar jag på mig, tittar till höger och där kommer en grävmaskins skopa med full sväng (30 tons maskin) så jag hinner rent reflex mässig huka huvudet bakom armen. och PANG så tar sidan på skopan axel,armbåge och jag flyger (ordagrant) ner där vägtrumman ligger. och ut flyger en helt chokad grävmaskinis som frågar hur det gick och bla bla. jag sa bara att det var lugnt. hade inte direkt ont, dock så har det kommit nu i efterhand. (hände vid 16 tiden idag) så jag reste mig upp.. tyckte det var jävligt slarvigt av en förare som jobbat med yrket i över 15 år!!! och jag som kört grävare i ca. 1 år vet bättre verkar det som. förstår inte vars han hade ögonen ?! :S iallafall.. jag mår bra efter omständigheterna, lite svullnad i armen. men annars bra. Men tänk om det hade tagit huvudet ?! :S:S:S:S:S
Sen fick jag en smärre chock sen när man skulle beställa ett nytt mätarhus IGEN. 900:- begagnat.. :S fy fan. rena rånet..
Senast redigerat av _Spawned_ (31 maj 2007)
"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"