2105
Sök

Toyota Carina 2 -91 [Nu: Motorbyte, Nu är jag igång igen :)]

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2007
Ser mycket bra ut smile
Såg att den där bilklädseln kom från jula va?
Köpt likadant til baksätet i mercan.. vart riktigt bra smile
kika gärna in min tråd oxå..
mvh kimpa

Maskinförare
1 163 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Jo, har redan spanat in din tråd wink blev nice.. men den här klädseln, är mer eller mindre tillfällig. ska avslöjja lite, ja ska köpa en digital symaskin som klarar det mesta, alltså skinn m.m m.m. Och så är planen att sy nya skinnsäten. med det är långt bort. har så kass inkomst nu. men sen kanske man tar på sig att sy nån inredning. (har sytt/kan sy) så.
Så då passar man på att klä om i princip HELA bilen invändigt.. så vi får väl se vars det hamnar i slutändan.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2007
_Spawned_ skrev:
Jo, har redan spanat in din tråd wink blev nice.. men den här klädseln, är mer eller mindre tillfällig. ska avslöjja lite, ja ska köpa en digital symaskin som klarar det mesta, alltså skinn m.m m.m. Och så är planen att sy nya skinnsäten. med det är långt bort. har så kass inkomst nu. men sen kanske man tar på sig att sy nån inredning. (har sytt/kan sy) så.
Så då passar man på att klä om i princip HELA bilen invändigt.. så vi får väl se vars det hamnar i slutändan.

Jo de där överdragen till framsäterna bev så påsiga hmm
men baksätet i mercan blev bra.. precis som mig då tongue haha
Jag har oxå taskig ekonomi eller jag har studiebidrag men de räcker inte länge så ett baksäte för 2000kr är lite för mycket.. så jag avstår och får se i framtiden tongue hehe
Jobba på så ska du se att bilen kommer bli grym wink
mvh kimpa

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
20 maj 2007
Du var ju inte tappad bakom en vagn precis, snyggt jobbat. Inspirerande!

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Maskinförare
1 163 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
ja, det var ju skönt att höra att man inte var det. men dock vidhåller min far att jag tillverkad bakom en vagn och född i farstun. tongue men det här året händer nog inte så mkt utvändigt. då jag har blivit insprierad att lära mig mer angående motorn m.m, som jag inte har jätta koll på. Och sen finns det ju inte direkt överflödigt med styling till en carina, har letat från det att jag köpte den, har hittat 1st !!!, och det ser i princip ut som orginal i tyskland. Men nu står bilen mkt stilla, då fördelarn har gett upp, så det blir att införskaffa en sån, och kolla upp om det är fler grejjer som behövs bytas och piffas upp smile

Mer kommentarer är alltid kul. smile

325 Inlägg
27 maj 2007
Stilig carina! dessa blir väldigt fina med lite upp piffning. du har lyckats bra, speciellt inredningen och ljudbygget är stiligt. smile har planer på att måla tvåfärgat i corollan också, men har svårt att bestämma mig för i vilken färg, det finns ju så många! big_smile utvändigt ser den ju också väldigt fräsh ut! tongue lycka till med byggandet!

Maskinförare
1 163 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Tackar tackar.. jadu.. bara att bestämma dig för en färg nu och börja wink blir otrolig skillnad smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Nu har jag problem. nån som vet vars "Engine control" boxen sitter på carina 2 (ST171)
Har letat febrilt hela dagen, hittar ingenting.. misstänker nånstans bakom mittkonsollen lr dyl. För övrigt så skrivs teorin på onsdag, måste fan klara det nu. hade ju 2 fel för mkt sist sad men nu jävlar big_smile allt står lite stilla nu, p.g.a letande av fel på bilen som inte går..

Dock idag så har jag också tagit ett trasigt mätarhus och skulle kolla hur det skulle blir att spraya det, och så här kan det bli. vet inte om det blir rött, men det matchar ju övrig färg smile kom med ideér ? big_smile
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/DSC01383.jpg
Senast redigerat av _Spawned_ (28 maj 2007)

Maskinförare
1 163 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Ny uppdatering. Bilen går igen. här kommer lite bilder på jobbet jag gjort under dagen.
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/DSC01400.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/DSC01395.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/DSC01398.jpg

Maskinförare
1 163 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Här är det inte många kommentarer hmm

3 627 Inlägg
30 maj 2007
Jo men jag e kommentarglad idag big_smile Tkr det e strongt av dig att lägga ner så mkt tid på din bil smile Kul att se folk som verkligen brinner för bilintresset trots att ekonomin är mkt knaper smile

Lycka till big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Maskinförare
1 163 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
haha, jadu.. nu känns det som att jag gör samma saker hela tiden i brist på annat. men efter allt jobb under sommarn ska jag nog se om man kan göra nå värre av bilen wink

3 627 Inlägg
30 maj 2007
Studerande eller? ^^

Maskinförare
1 163 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
jepp, studerar till maskinförare ;D men sen blev jag så satans inspirerad av han som har en tråd om en renault 19 lr nått sånt.. han bygger iaf eget kjolpaket.. yikes så jag ska höra med skroten i morrn om kofångare till min big_smile

3 627 Inlägg
30 maj 2007
Heh okaj smile Gött med fler som e studerande smile Jo det är strongt wink Hade kunnat tänka mig att gö d till 740in om det inte vart för att d e snyggast med org paket på ^^ Ta gärna en titt smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
happ.. Idag kunde ha varit en olycklig dag.. :S
Iaf, här kommer historian. Jag utbildar mig till maskinförare (hjullastare & grävmaskin).
Och dom håller på att göra om vägen vid mig (bor i skogen). så ny asfalt ska bli m.m så iaf så stod en grävare på ena filen och hade grävt upp en vägtrumma. jag skulle hjälpa killen som är grovis att skarva ihop rören med varandra. när vi är klar rätar jag på mig, tittar till höger och där kommer en grävmaskins skopa med full sväng (30 tons maskin) så jag hinner rent reflex mässig huka huvudet bakom armen. och PANG så tar sidan på skopan axel,armbåge och jag flyger (ordagrant) ner där vägtrumman ligger. och ut flyger en helt chokad grävmaskinis som frågar hur det gick och bla bla. jag sa bara att det var lugnt. hade inte direkt ont, dock så har det kommit nu i efterhand. (hände vid 16 tiden idag) så jag reste mig upp.. tyckte det var jävligt slarvigt av en förare som jobbat med yrket i över 15 år!!! och jag som kört grävare i ca. 1 år vet bättre verkar det som. förstår inte vars han hade ögonen ?! :S iallafall.. jag mår bra efter omständigheterna, lite svullnad i armen. men annars bra.  Men tänk om det hade tagit huvudet ?! :S:S:S:S:S

Sen fick jag en smärre chock sen när man skulle beställa ett nytt mätarhus IGEN. 900:- begagnat.. :S fy fan. rena rånet..
Senast redigerat av _Spawned_ (31 maj 2007)

3 627 Inlägg
31 maj 2007
Shit hmm Fyfan sånt där e obehagligt! Jävla tur att du klara skallen iaf smile Krya på dig smile

MVH Jimmy

Maskinförare
1 163 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
Tjaa, skallen hade ju inte gjort nått tongue det är ju int så skadligt wink nädå.. fan illa de där.. men armen känns kanon nu, och inga andra krämpor som jag känner av så smile hittade en massage dyna till bilen idag när jag städade garaget smile perfekt ;D då åker man ju skönt också.. det så kallade "projektet" kommer nog ligga lågt ett tag nu p.g.a för kass ekonomi.. så nå mkt nytt kommer nog inte på ett tag.. börjar jobba om 1 vecka så smile efter det nångång då jag fått lön ska det väl hända nå mer smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
fick papper på att mätarhuset ligger på posten, bara att knalla dit och hämta big_smile

182 Inlägg
5 juni 2007
Varför ska du ha ett till? yikes

Sök