Bästa bildoften?

-jimmy
7 januari 2017 · 377 Inlägg

Luktar jävligt gott i toyotan jag har. Har ingen doftgran eller dyl.  Är dock en gammal bil (2009) men det luktar fräscht.

Senast redigerat av -jimmy (7 januari 2017)

Evildan
7 januari 2017 ·

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Evildan skrev:

Jag blev smått imponerande nu, för jag trodde inte rätt svar skulle dyka upp, snyggt!
Ursprunget till lukten är okänt men det bör inte ha att göra med att det är många hästar åtminstone.

Haha, tack du! lol
Det kan inte vara batterierna som avger viss lukt i bilen?

Är inte som för varken gen I eller gen III har den lukten, jag tror det kan vara golvmattan.
Faan för dig, nu måste jag forska i detta.
Återkommer med svar.
Ska kontakta TSW och höra efter om det finns någon på teknisk avd som trots allt har ett svar.

Edit:
Facepalm!
Gnuggade knölarna lite så här på lördagskvällen och det är själva ventilationsslangarna till hybridbatteriet som luktar stall. Finns samma gummityp i några lister också, blev en bieffekt av att tillverka dom mindre miljöfarliga.

beppizh
7 januari 2017 · 328 Inlägg

Evildan skrev:

beppizh skrev:
På tal om illaluktande bilar, någon som har kört Citroen C4? körde en själv nu under 2 veckor när min egen va på lack och kan säga att fyfan vad det stank typ bränd olja eller liknande, luktade hela tiden och blev värken mer eller mindre när man körde den.

C4 har doftampuller som finns med olika dofter, kanske en sådan som blivit för gammal?

Intressant, har jag aldrig varit med om förr.. vart sitter denna ampullen? tongue

Putteliten
7 januari 2017 · 9 078 Inlägg

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Evildan skrev:
Jag blev smått imponerande nu, för jag trodde inte rätt svar skulle dyka upp, snyggt!
Ursprunget till lukten är okänt men det bör inte ha att göra med att det är många hästar åtminstone.

Haha, tack du! lol
Det kan inte vara batterierna som avger viss lukt i bilen?

Är inte som för varken gen I eller gen III har den lukten, jag tror det kan vara golvmattan.
Faan för dig, nu måste jag forska i detta.
Återkommer med svar.
Ska kontakta TSW och höra efter om det finns någon på teknisk avd som trots allt har ett svar.

Edit:
Facepalm!
Gnuggade knölarna lite så här på lördagskvällen och det är själva ventilationsslangarna till hybridbatteriet som luktar stall. Finns samma gummityp i några lister också, blev en bieffekt av att tillverka dom mindre miljöfarliga.

Ha haaa! Visste att det var nåt med batterierna! big_smile Bra med miljötänk, men när man får med naturlukter i nya bilar har det gått för långt tycker ja! lol

Senast redigerat av Putteliten (7 januari 2017)

Evildan
8 januari 2017 ·

beppizh skrev:

Evildan skrev:

beppizh skrev:
På tal om illaluktande bilar, någon som har kört Citroen C4? körde en själv nu under 2 veckor när min egen va på lack och kan säga att fyfan vad det stank typ bränd olja eller liknande, luktade hela tiden och blev värken mer eller mindre när man körde den.

C4 har doftampuller som finns med olika dofter, kanske en sådan som blivit för gammal?

Intressant, har jag aldrig varit med om förr.. vart sitter denna ampullen? tongue

Den sitter i ett hål i ramen till ventilationsutsläppet. Du ser den runda toppen på ampullen om du tittar.
Finns flera dofter att välja på, något för den inbitne wunderbaumtorsken när a-traktorn skall bytas ut?

Evildan
8 januari 2017 ·

Putteliten skrev:

Evildan skrev:

Putteliten skrev:

Haha, tack du! lol
Det kan inte vara batterierna som avger viss lukt i bilen?

Är inte som för varken gen I eller gen III har den lukten, jag tror det kan vara golvmattan.
Faan för dig, nu måste jag forska i detta.
Återkommer med svar.
Ska kontakta TSW och höra efter om det finns någon på teknisk avd som trots allt har ett svar.

Edit:
Facepalm!
Gnuggade knölarna lite så här på lördagskvällen och det är själva ventilationsslangarna till hybridbatteriet som luktar stall. Finns samma gummityp i några lister också, blev en bieffekt av att tillverka dom mindre miljöfarliga.

Ha haaa! Visste att det var nåt med batterierna! big_smile Bra med miljötänk, men när man får med naturlukter i nya bilar har det gått för långt tycker ja! lol

Njanjo, batteriet i sig luktar ju inte.
Enkelt att byta slangarna, tar nog 1timme då det är mycket paneler som behöver demonteras.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang