3183
Sök

signalen ab

914 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Åkte in på en jävla flygande besiktning idag. Hade ett stenskott på vänster framlykta som jag mycket väl visste om har suttit och väntat ett tag på att en bil ska komma in på skrotarna i närheten.

Men nu har man bara en månad på sig att skaffa nytt glas. Ringer till signalen för att köpa nytt av dom. Javisst de går bra säger dom 1313 :- tar vi för den +200 i frakt.
Men i och med att det är så mycket pengar måste du betala i förskott. Inga problem för min del att göra det. Men för att betala förskott på deras hemsida måste man ha ett visa kort eller dylikt och det har jag inte och tänker inte skaffa bara för att kunna handla av signalen.
Frågar han om jag inte kan betala över internet banken istället. Jodå det går bra men du måste skicka en kopia på att det är betalt via fax eller via email. Javisst tänker jag går ju ordna då men fattar inte hur man ska kunna skicka kopia från ebanken till deras mail.
Ringer upp ännu en gång får en ny kille och nu är jag riktigt sur på dom och börjar skälla på han. Då säger den nya killen ja men vi kan ju skicka på postförskott så betalar du när det kommer fram då kostar det 1313 + 100 i postförskottsavgift eller vad det var skulle bli en hundring till i alla fall. Frågar men varför sa ni inte från början ni kunde skicka så, då när jag fråga om det. Får som svar ne folk brukar tycka det är för dyrt. va fan är ju 100 spänn billigare än vad den första killen jag snacka med sa att det skulle kosta att skicka den som paket.
Hoppas jag aldrig mer behöver ha nånting från signalen för att behöva ringa tills man får prata med en vettig människa ska inte behövas anser jag.

TheBabe
5 januari 2007
haha tongue lite otur du hade där.  tycker ändå att killarna där ska säga samma saker så man slipper bli arg och så. vi har haft sånna problem åxzå msn måste ringa en kille först och han säger nä emn så här är det och så ringer man igen och han säger en annan sak.. blir så trött på sånt >.<

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 januari 2007
Irriterande...

Men det kan vara en liten skitsak egentligen.
Har lärt mig mycket av att jobba på en telefon-jour (eller vad man kan kalla det). Det kan lika gärna vara att priset uppdaterades, eller att den första killen kollade på ett annat ställe än den andra.
Kan vara att första killen va trött också.
Eller så är han en idiot. Antingen eller...

Nu låter det som att jag försvarar dom, men det är bara för att jag jobbar på ett ställe där detta händer dagligen..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
6 januari 2007
har köpt saker på signalen och det har funkat bra, den killen jag pratade med var kunnig iaf smile , men ja åkte ju ner till mönsterås å hämtade delen själv, ...

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Sök