Söker företag för att förverkliga en dröm :)

Kevin_EJ9
27 januari 2017 · 25 Inlägg

Hejsan
Det är så att min flickvän fyller 18 år i juli och hon älskar ford mustang. Jag undrar om någon här vet ett företag eller ett ställe där man kan få testa att köra en ford mustang då det är ett måste för henne. Tänkte ge henne det i födelsedags present att hon för en dag får köra en sådan bil. Eller om någon eventuellt kan hyra ut sin ford mustang över en dag?

Tack på förhand smile

zleepy Trucker
27 januari 2017 · 1 391 Inlägg

Kan ju vara bra om det är Ford Mustang från 65-66 eller en från 2002-2014 lixom .. smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Kevin_EJ9
27 januari 2017 · 25 Inlägg

zleepy skrev:
Kan ju vara bra om det är Ford Mustang från 65-66 eller en från 2002-2014 lixom .. smile

Hon gillar mest dom nyare modellerna så typ år 2010-2017

Maaash
18 februari 2017 · 4 Inlägg

Gå och boka provkörning hos en ÅF?
Den jag provade piskades duktigt av dem när de tagit ut den och det var en ny 2017 modell från saluhallen.
Så helt rädda om dem är de väl inte smile

Senast redigerat av Maaash (18 februari 2017)

Carpimp
20 februari 2017 · 61 Inlägg

Om du inte får tag på nån att provköra så kan jag skjutsa henne en vända om du vill.
Jag har en 2015 Mustang GT. Är du inte allt för långa så kan du åka med också (baksätet är inte det största sätet som finns).

Toyota Corolla "RallyRollan" (1999)
Ford Mustang GT "Foxen" (1988)
Evildan
20 februari 2017 ·

Carpimp skrev:
Om du inte får tag på nån att provköra så kan jag skjutsa henne en vända om du vill.
Jag har en 2015 Mustang GT. Är du inte allt för långa så kan du åka med också (baksätet är inte det största sätet som finns).

Det där var riktigt kamratligt!

Kevin_EJ9
20 mars 2017 · 25 Inlägg

Carpimp skrev:
Om du inte får tag på nån att provköra så kan jag skjutsa henne en vända om du vill.
Jag har en 2015 Mustang GT. Är du inte allt för långa så kan du åka med också (baksätet är inte det största sätet som finns).

Vad snällt, vart någonstans i sverige bor du, vi bor i dalarna så om det inte är en så jätte långt bort kanske vi kan ordna något.

Carpimp
21 mars 2017 · 61 Inlägg

Jag bor i Falun.

Ford Mustang GT "Foxen" (1988)
Toyota Corolla "RallyRollan" (1999)
Kevin_EJ9
27 mars 2017 · 25 Inlägg

Carpimp skrev:
Jag bor i Falun.

Det är perfekt vi bor strax utanför ludvika, dock är det ett tag kvar men jag vill hålla kontakten

Carpimp
29 mars 2017 · 61 Inlägg

Det är inga problem, det är bara att hojta till.

Toyota Corolla "RallyRollan" (1999)
Ford Mustang GT "Foxen" (1988)
Ainok
29 mars 2017 · 439 Inlägg

Varför går du inte bara till en återförsäljare och bokar en provkörning?

Något är fishy med det här.

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
zemet
29 mars 2017 · 4 037 Inlägg

Ainok skrev:
Varför går du inte bara till en återförsäljare och bokar en provkörning?

Något är fishy med det här.

Bilförsäljare kanske är lite restriktiva med att låna ut nya bilar i den prisklassen till tonåringar med studiebidrag på en 1000 lapp i månaden?

Nu har kanske TS en god ekonomi, det vet jag inget om. Jag vet inte heller om han är tonåring, bara antog det då hans flickvän var 18.

Men generellt sätt tror jag bilförsäljare är ganska restriktiva med att låna ut sånna bilar till en såpass köpsvag grupp som tonåringar.

Som sagt bara gissningar från min sida:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Ainok
29 mars 2017 · 439 Inlägg

zemet skrev:

Ainok skrev:
Varför går du inte bara till en återförsäljare och bokar en provkörning?

Något är fishy med det här.

Bilförsäljare kanske är lite restriktiva med att låna ut nya bilar i den prisklassen till tonåringar med studiebidrag på en 1000 lapp i månaden?

Nu har kanske TS en god ekonomi, det vet jag inget om. Jag vet inte heller om han är tonåring, bara antog det då hans flickvän var 18.

Men generellt sätt tror jag bilförsäljare är ganska restriktiva med att låna ut sånna bilar till en såpass köpsvag grupp som tonåringar.

Som sagt bara gissningar från min sida:)

Hoppsan nu läste jag för snabbt. Trodde att hon skulle få en mustang.

Bara köra i en dag... Jadu..

Finns det inte sådana där upplevelsepresentkort?

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
rcy
29 mars 2017 · 1 705 Inlägg

Kevin_EJ9 skrev:
Hejsan
Det är så att min flickvän fyller 18 år i juli och hon älskar ford mustang. Jag undrar om någon här vet ett företag eller ett ställe där man kan få testa att köra en ford mustang då det är ett måste för henne. Tänkte ge henne det i födelsedags present att hon för en dag får köra en sådan bil. Eller om någon eventuellt kan hyra ut sin ford mustang över en dag?

Om hon fyller 18 i juli så har hon alltså inte körkort? Men det är hon som ska köra bilen?
Det gör det betydligt krångligare att lagligt kunna köra bilen, plus att jag tror att dom företag som eventuellt sysslar med att låna/hyra ut sådana bilar knappast är villiga att släppa dom till någon utan körkort.

Hade hon haft körkort hade kanske detta varit något, ska tydligen vara en Mustang GT med bland bilarna -> http://www.dreamcarexperience.se/upplev … irfield-22

Kevin_EJ9
29 mars 2017 · 25 Inlägg

rcy skrev:

Kevin_EJ9 skrev:
Hejsan
Det är så att min flickvän fyller 18 år i juli och hon älskar ford mustang. Jag undrar om någon här vet ett företag eller ett ställe där man kan få testa att köra en ford mustang då det är ett måste för henne. Tänkte ge henne det i födelsedags present att hon för en dag får köra en sådan bil. Eller om någon eventuellt kan hyra ut sin ford mustang över en dag?

Om hon fyller 18 i juli så har hon alltså inte körkort? Men det är hon som ska köra bilen?
Det gör det betydligt krångligare att lagligt kunna köra bilen, plus att jag tror att dom företag som eventuellt sysslar med att låna/hyra ut sådana bilar knappast är villiga att släppa dom till någon utan körkort.

Hade hon haft körkort hade kanske detta varit något, ska tydligen vara en Mustang GT med bland bilarna -> http://www.dreamcarexperience.se/upplev … irfield-22

Hon håller för fullt på att ta körkort och kommer ta det någon dag efter hon fyllt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang