"större" och "mindre" bil av samma märke ?

KenthIJ
29 mars 2017 · 1 456 Inlägg

Vi behöver två bilar. Varav den ena bör kunna lasta en rullstol så smidigt som möjligt.
Vi har nu en VW Touran 2014 140 TSI och en Nissan Note Accenta 2009.
Tycker det skulle vara bekvämt med "större" och "mindre" bil av samma märke.

Typ .

VW Touran - Golf Plus/Sportsvan

Toyota Avensis - Yaris

Ford S max - C max/ B max

etc

Lättare  (att känna igen sig :-)  )när man skall alternera mellan bilarna och vid service.

Helst skulle det ju även vara samma eller väldigt likartad interiör/instrumentering/drivmedel och växellåda oxå :-)

Så komfortabelt (ex ljudnivå, bra stolar och högre insteg), miljövänligt och driftsäkert som möjligt är ju ett stort +

Synpunkter och tips emottages tacksamt.

Senast redigerat av KenthIJ (29 mars 2017)

KenthIJ
29 mars 2017 · 1 456 Inlägg

Kom på att det behöver ju faktiskt inte vara "större" och "mindre" bilar heller.

VW Touran -Golf Plus/Sprotsvan 

och

Ford Fiesta - B max och Tourneo Courier

är väl egentligen samma bilar fast med olika höjd och lastbarhet

zemet
29 mars 2017 · 4 038 Inlägg

Ford F350 och ford ka big_smile

Skämt åsido så tror jag vw uppfyller dina krav bäst.

Miljövänligt och driftsäkert får du med Toyota men jag personligen tycker inte de är speciellt komfortabla, speciellt sätena har jag svårt för.
Med det sagt så brukar Toyota ägare vara väldigt nöjda och andrahandsvärdet ligger alltid högt på deras bilar.

Du får nog ut och provköra lite olika alternativ och bilda dig en egen uppfattning.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
KenthIJ
29 mars 2017 · 1 456 Inlägg

zemet skrev:
Ford F350 och ford ka big_smile

Skämt åsido så tror jag vw uppfyller dina krav bäst.

Miljövänligt och driftsäkert får du med Toyota men jag personligen tycker inte de är speciellt komfortabla, speciellt sätena har jag svårt för.
Med det sagt så brukar Toyota ägare vara väldigt nöjda och andrahandsvärdet ligger alltid högt på deras bilar.

Du får nog ut och provköra lite olika alternativ och bilda dig en egen uppfattning.

Tackar för tips, synpunkter och engagemang.

Jo, jag är allt ute och testar och frågar en hel del och funderar hit och dit. t. o. m såpass att folk tröttnar väl snart

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang