2785
Sök

Krängningshämmare/Strut bar gått av. Går ej skruva loss

8 Inlägg
29 april 2017
Trådstartare
Bil: Suzuki Liana 1,6 5d 2003
Körde på ett gupp och bärarmen/krängningshämmare/ vad den nu heter, gick av. Har tänkt att köpa en ny. Dock Vet jag inte vilken av dem i länken nedan passar.
Strut bars

Kan någon snäll själ låna mig en vinkelslip maskin i stockholmsområdet. Ett dygn skulle räcka gott och väl.

Andra problemet är hur jag få loss dem gamla. De sitter hårt och det kommer att vara ett helvete att ta loss dem. Kapa kan man göra men vet någon var jag kan låna/hyra en sådan?
http://i.imgur.com/kiGbzaX.jpg
Senast redigerat av imgood (29 april 2017)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
29 april 2017
Jag hade skämts om jag haft bilen i det dåliga skicket!

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

8 Inlägg
30 april 2017
Trådstartare
bowlinggreppet skrev:
Jag hade skämts om jag haft bilen i det dåliga skicket!

jag har blivit på många sidor för att få ngt svar. och när du skriver ett sådant inlägg blir jag verkligen sur.

Cupra_
30 april 2017
MGRental m.fl. hyr ut kapar och diverse verktyg.

6 251 Inlägg
1 maj 2017
Vinkelslip är nog optimalt till det där ja. Men du kommer också behöva en hammare och en dorn för att slå ur resterna av skruven ur hålet.

Skaffa en stålborste, ett extra långt spärrskaft och en hylsa i rätt storlek så borde du kunna få lös skruven i andra änden. Sedan är det nog 0725-AERLH du skall ha, den har ett fäste till något mitt på som inte din gamla hade men strunt i det, eller om du har kvar vinkelslipen kan du kapa bort det. Och så måste du köpa en ny skruv, M10x75 eller vad det nu kan vara.

Sök