Civic 2008 - Rostanmärkning bakaxelbalk

KenZo
17 maj 2017 · 155 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Men du kollad väl vad mecken gjorde? ?

Nej, jag har inte ens sett bilen smile , jobbar obekväma tider så tjejen har fått sköta allt.
Ska under och kolla i helgen.

KenZo
17 maj 2017 · 155 Inlägg

CC72 skrev:
Ger dom en ombesiktning så får dom in kunden igen och kan tjäna ytterligare pengar. (spekulationer).

Jag har varit med om att dom gett en anmärkning på bakaxel trots att det bara var ytrost.
Better safe than sorry kanske några tänker...

misstänker också att det är så.

Muttley
17 maj 2017 ·

Djo skrev:

Growe skrev:

Djo skrev:
Bilarnas rostskydd har faktiskt börjat blivit sämre igen så jo nya bilar behöver rostskyddsbehandling precis som gamla och dom mittemellan alla bilar mår bra av det smile

ingen bil mår dåligt av det.  Men bilar som är byggda på ställen dom inte har problem med rost har alltid för dåligt rostskydd..  det syns rätt tydligt när man tittar på bilar vilka som har problem och inte.   en sak är stenskotts rost och sånna grejer men när man jobbat med bilar och just rostlagningar så inser man att dom mesta märkena aldrig blir bättre.   samma ställe dom rostar på trotts att dom har bytt kaross ett flertal gånger genom åren så dyker endå rosten upp på samma ställe

Visst är det så, vissa asiatiska bilar med väldigt många års rostskyddsgaranti brukar kunna vara redigt brunna under ibland.

Renault har helt oskydade drivaxlar plåtrena och vissa andra komponenter som är rostiga redan vid leverans tur kunderna aldrig är under och kollar wink

Min renault megane från 2010 är faktiskt rostfri så mycket man kan se wink

Djo
17 maj 2017 · 10 157 Inlägg

Muttley skrev:

Djo skrev:

Growe skrev:

ingen bil mår dåligt av det.  Men bilar som är byggda på ställen dom inte har problem med rost har alltid för dåligt rostskydd..  det syns rätt tydligt när man tittar på bilar vilka som har problem och inte.   en sak är stenskotts rost och sånna grejer men när man jobbat med bilar och just rostlagningar så inser man att dom mesta märkena aldrig blir bättre.   samma ställe dom rostar på trotts att dom har bytt kaross ett flertal gånger genom åren så dyker endå rosten upp på samma ställe

Visst är det så, vissa asiatiska bilar med väldigt många års rostskyddsgaranti brukar kunna vara redigt brunna under ibland.

Renault har helt oskydade drivaxlar plåtrena och vissa andra komponenter som är rostiga redan vid leverans tur kunderna aldrig är under och kollar wink

Min renault megane från 2010 är faktiskt rostfri så mycket man kan se wink

Rent kaross mässigt och så svar ja men många chassi komponenter har ytrsot på sig redan vid leverans. Gjort leveranser på hundratals så tro mig jag vet.

Volvos drivaxlar är lackerade medans renuelts är plåtrena bla. Läs vad jag skrev så märker du vad jag menar. Många komponenter är helt oskyddade.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Muttley
17 maj 2017 ·

Djo skrev:

Muttley skrev:

Djo skrev:

Visst är det så, vissa asiatiska bilar med väldigt många års rostskyddsgaranti brukar kunna vara redigt brunna under ibland.

Renault har helt oskydade drivaxlar plåtrena och vissa andra komponenter som är rostiga redan vid leverans tur kunderna aldrig är under och kollar wink

Min renault megane från 2010 är faktiskt rostfri så mycket man kan se wink

Rent kaross mässigt och så svar ja men många chassi komponenter har ytrsot på sig redan vid leverans. Gjort leveranser på hundratals så tro mig jag vet.

Volvos drivaxlar är lackerade medans renuelts är plåtrena bla. Läs vad jag skrev så märker du vad jag menar. Många komponenter är helt oskyddade.

De är det säkert,  de  är många nya bilar som får ytrost. Många åker ju ändå båt hit så de är inte så märkligt.

Huvudsaken är att de håller rätt kvalitet.   Även om de är lackade drivaxlar betyder det ju inte att man får bättre saker. smile

eastereverybodybay
17 maj 2017 · 362 Inlägg

KenZo skrev:
Besikta anmärkte,
Opus Ombesiktigade

Hm, jag hade ju åkt tillbaka till Besikta och bett om en förklaring.

Ytrost på en bakaxel ska ju inte ge en ombesiktning, det är ju orimligt.

Hade det varit min bil så hade jag krävt Besikta på pengarna för efterkontrollen.

Muttley
17 maj 2017 ·

eastereverybodybay skrev:

KenZo skrev:
Besikta anmärkte,
Opus Ombesiktigade

Hm, jag hade ju åkt tillbaka till Besikta och bett om en förklaring.

Ytrost på en bakaxel ska ju inte ge en ombesiktning, det är ju orimligt.

Hade det varit min bil så hade jag krävt Besikta på pengarna för efterkontrollen.

De är rätt, man ska ifrågasätta om de ej stämmer.
En bekant fick tillbaka pengarna för att Carspect inte kunde kontrollera ljusbilden på ett korrekt sätt och gav en 2a.
Helt onödig tid lades för att boka in verkstadsbesök, lampor byttes dessutom. Men mekanikern hittade absolut inga fel. Likväl underkänner dem ljusbilden ändå, så de körde till besikta som undrade vad felet var.
Carspect skämdes en del.

Djo
17 maj 2017 · 10 157 Inlägg

Muttley skrev:

Djo skrev:

Muttley skrev:

Min renault megane från 2010 är faktiskt rostfri så mycket man kan se wink

Rent kaross mässigt och så svar ja men många chassi komponenter har ytrsot på sig redan vid leverans. Gjort leveranser på hundratals så tro mig jag vet.

Volvos drivaxlar är lackerade medans renuelts är plåtrena bla. Läs vad jag skrev så märker du vad jag menar. Många komponenter är helt oskyddade.

De är det säkert,  de  är många nya bilar som får ytrost. Många åker ju ändå båt hit så de är inte så märkligt.

Huvudsaken är att de håller rätt kvalitet.   Även om de är lackade drivaxlar betyder det ju inte att man får bättre saker. smile

Så är det ju men saker som inte rostar håller oftast längre wink

Men renault är ju betydligt bättre nuförtin än vad dom var förr.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Muttley
17 maj 2017 ·

Djo skrev:

Muttley skrev:

Djo skrev:

Rent kaross mässigt och så svar ja men många chassi komponenter har ytrsot på sig redan vid leverans. Gjort leveranser på hundratals så tro mig jag vet.

Volvos drivaxlar är lackerade medans renuelts är plåtrena bla. Läs vad jag skrev så märker du vad jag menar. Många komponenter är helt oskyddade.

De är det säkert,  de  är många nya bilar som får ytrost. Många åker ju ändå båt hit så de är inte så märkligt.

Huvudsaken är att de håller rätt kvalitet.   Även om de är lackade drivaxlar betyder det ju inte att man får bättre saker. smile

Så är det ju men saker som inte rostar håller oftast längre wink

Men renault är ju betydligt bättre nuförtin än vad dom var förr.

Oftast gör dem ju det smile Men inte alltid tyvärr, vissa märken är duktiga att visa det till trots sin premiumstämpel.

Ja de fick väl för mycket kritik så 2010 började de rycka upp sig wink    Haft min i ett halvår nu och den bara tuffar på utan bekymmer alls.  Får hoppas den gör de i något år till.

Evildan
17 maj 2017 ·

Muttley skrev:

Djo skrev:

Muttley skrev:

De är det säkert,  de  är många nya bilar som får ytrost. Många åker ju ändå båt hit så de är inte så märkligt.

Huvudsaken är att de håller rätt kvalitet.   Även om de är lackade drivaxlar betyder det ju inte att man får bättre saker. smile

Så är det ju men saker som inte rostar håller oftast längre wink

Men renault är ju betydligt bättre nuförtin än vad dom var förr.

Oftast gör dem ju det smile Men inte alltid tyvärr, vissa märken är duktiga att visa det till trots sin premiumstämpel.

Ja de fick väl för mycket kritik så 2010 började de rycka upp sig wink    Haft min i ett halvår nu och den bara tuffar på utan bekymmer alls.  Får hoppas den gör de i något år till.

Inga större fel med Renault varken nu eller förr. Visst dom rostade bort på -70 talet så fort vägverket öppnade portarna och släppte ut saltbilarna men handen på hjärtat så gjorde även familjebilar med premiumstämpel som kostade både två och tre gånger mer.
Renault 4 hade ju både bakdörrar,dugligt bagageutrymme och värme till skillnad från den tyska luftkylda konkurrenten. Renault 20 hade en komfort som i mitt tycke vida överträffade Volvo 244.
Eftersom Renault redan då på -70 talet såldes via Volvos återförsäljare förvägrades många trevliga modeller inträde pga den höga konkurrenskraften med Volvos modeller.

Utmarks-Loke
17 maj 2017 · 5 833 Inlägg

Min morsa köpte en renault 4 helt ny på sjuttiotalet. Sedan parkerade hon på samma ställe vid jobbet varje dag, och arbetsplatsen låg vid havet. Den sidan av bilen som utsattes för salta havsvindar rostade upp så illa att hon så småningom blev tvungen att skrota bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang