K

koff65
21 maj 2017 · 10 Inlägg

k

Senast redigerat av koff65 (22 maj 2017)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2017 · 17 380 Inlägg

Ajajaj... Vad fick du ge själv för bilen och hur gammal är den (Kan ge en fingervisning om skuld)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2017 · 17 380 Inlägg

Jag tror tyvärr att du kan få en mycket jobbig vecka framför dig. Hör med transportstyrelsen var krediten är tagen om du inte redan vet det. Bättre och ringa dessa för en diskussion innan de börjar skicka sura brev till dig.

Senast redigerat av Hybridsmurfen (21 maj 2017)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2017 · 17 380 Inlägg

Det var några år sedan jag jobbade som handlare nu men då gällde att om inte bilen är betald så kräver de in utestående summa från nuvarande ägare och kan denna inte lösas så hämtar de bilen och det blir en rejäl betalningsanmärkning på dig som tack.

De bryr sig inte om du betalt bilen "i god tro". De ska ha sin bil tillbaka.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 maj 2017 · 14 007 Inlägg

koff65 skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Jag tror tyvärr att du kan få en mycket vecka framför dig. Hör med transportstyrelsen var krediten är tagen om du inte redan vet det. Bättre och ringa dessa för en diskussion innan de börjar skicka sura brev till dig.

Men är det nån som vet vad som gäller har ju köpt bilen hos en handlare och inte privat har kvitto på bilen att den är betald ?

Det är väl nån som inte löst den kreditskuld som finns på bilen. Det kan vara så illa att skulden följer bilen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 maj 2017 · 14 007 Inlägg

koff65 skrev:
Jo men det är väl skillnad på att köpa privat och bilfirma när man köper bil med kreditspärr

Har du otur så är det som Hybriden skriver.

/Beny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 maj 2017 · 14 007 Inlägg

koff65 skrev:

Vettemannen skrev:

koff65 skrev:

Men är det nån som vet vad som gäller har ju köpt bilen hos en handlare och inte privat har kvitto på bilen att den är betald ?

Det är väl nån som inte löst den kreditskuld som finns på bilen. Det kan vara så illa att skulden följer bilen.

/Benny

Bilfirman står på krediten

Om firman gått i konkurs kanske "Kronkalle" kräver in skulden. Vill inte vara negativ men det kan bli så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
21 maj 2017 · 10 388 Inlägg

Det beror givetvis på hur det hela är upplagt. Men, i absolut värsta fall ser det ut som så att;

Ägarbytet  går igenom...MEN...då kan det innebära att ägaren (den nya...dvs TS) helt plötsligt äger en pantsatt egendom (bilen) som kreditgivaren kan göra anspråk på.

Det innebär alltså att -om- bilen är pantsatt så -kan- du helt sonika "ärva" skulden. Vad innebär det i förlängningen? Ja kreditinstitutet (vilka det nu än må vara) kan helt enkelt börja rikta sitt krav mot dig (och då inte den tidigare ägaren).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spillolja
21 maj 2017 · 4 014 Inlägg

När man köper av bilhandlare så ska man inte behöva kolla sådant, men är det av privatperson så är det en annan femma

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Muttley
21 maj 2017 ·

koff65 skrev:

spillolja skrev:
När man köper av bilhandlare så ska man inte behöva kolla sådant, men är det av privatperson så är det en annan femma

Precis så har jag uppfattat det

Min filosofi är att jag inte litar på en jävel i affärer.
Efter jag köpte en bil med en liten skatteskuld så har jag kollat upp varenda fordon innan jag skriver på, privat som bilhandlare för de går inte lita på någon idag.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2017 · 17 380 Inlägg

Kollade upp en bil hos en känd handlare i Gbg. Tänkte att de säkert har kreditspärr. Så var inte fallet men bilen var krockad och skrotad i USA istället :-/

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/CEO497

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang