Tvätta tygcab med högtryck?

ScoobyBear Subarist
3 juni 2017 · 131 Inlägg

Hur gör Ni som har en cab med tygtak och bor i lägenhet = inte kan tvätta hemma?
Jag hade föredragit att använda vattenslang men alla GDS-hallar jag känner till har enbart högtryckstvätt och jag är inte helt bekväm med att spola högtryck på tyget.

MG TF "Britt-Cabben" (2003)
Putteliten
4 juni 2017 · 9 075 Inlägg

ScoobyBear skrev:
Hur gör Ni som har en cab med tygtak och bor i lägenhet = inte kan tvätta hemma?
Jag hade föredragit att använda vattenslang men alla GDS-hallar jag känner till har enbart högtryckstvätt och jag är inte helt bekväm med att spola högtryck på tyget.

Är tyget helt så är det inga problem med högtrycken. Du behöver ju inte spola rakt på tätningar runt sidorutorna, annars går det bra. Sen ska man inte tvätta med några starka medel, och man ska dessutom inte impregnera taket.

CC72
4 juni 2017 · 1 661 Inlägg

En svagt blandad alkalisk avfettning och håll avstånd med högtrycken så är det ingen fara.

Putteliten:
Varför skulle man inte impregnera en tyg-cab?
Har gjort det på flera med gott resultat och det finns bara fördelar med det.

Putteliten
4 juni 2017 · 9 075 Inlägg

CC72 skrev:
En svagt blandad alkalisk avfettning och håll avstånd med högtrycken så är det ingen fara.

Putteliten:
Varför skulle man inte impregnera en tyg-cab?
Har gjort det på flera med gott resultat och det finns bara fördelar med det.

Därför att taken är byggda för att inte behöva impregneras, ibland kan det förstöra mer än vad det gör nytta.
Det är vad jag fått höra från ett företag som monterar cabtak och båtkapell. Har även fått höra det från bilrekondare med....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang