Köpråd, billig bil Max 15 000, Honda, Toyota, Mazda eller Opel Astra

Vadve
8 juni 2017 · 3 Inlägg

Hej, jag är i akut behov av bil men har väldigt begränsad budget, MAX 15000kr, gärna billigare...
Vill ha driftsäker bil som är billig att äga.

Väljer mellan:  (fr blocket)
Pedantskött Honda civic 1,5 -00a för 8000kr gått ca 23000

Toyota avensis -99a men gått över 30000

Opel Astra jubileu -00 9000kr

Mazda 626 -00

Toyota avensis -01a gått 15000

Skoda octavia classic 1,4 -01

Med hopp om att de inte är sålda innan jag bestämt mig.. Kikar även på golf men de säljs på nolltid och så snabb är jag inte på att bestämma mig, haha...

Senast redigerat av Vadve (8 juni 2017)

Presidento Of World
8 juni 2017 · 3 306 Inlägg

Alla är helt okej. Opeln kan jag uttala mig om ägt en 10-15 st och är helt okej bil med bra komfort. 1.6 går billigt men 1.4 är nog billigare. Hitta en med bytt kamrem skall vara bytt vid 12-15000mil

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 juni 2017 · 17 379 Inlägg

Toyota rakt av säger jag. Om du ska ha en bil som inte strular alltså. Man sitter väl inte och skrattar bakom ratten men fungerar gör de. Toyota kör med kamkedja.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jokabsson
8 juni 2017 · 1 172 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Toyota rakt av säger jag. Om du ska ha en bil som inte strular alltså. Man sitter väl inte och skrattar bakom ratten men fungerar gör de. Toyota kör med kamkedja.

Akut behov av bil, driftsäker, billig att äga. Ja. Jag håller med.

Sedan är min erfarenhet att i princip alla som äger en Honda Civic är nöjda med den. Så Toyota eller Honda skulle jag säga. Välj efter behag. Jag hade valt Honda för de ser lite trevligare ut och ligger bättre på vägen.

Senast redigerat av Cracksoup (8 juni 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
xXSammy
8 juni 2017 · 6 566 Inlägg

Du får en fin Ford Focus för de pengarna, flexifuel bilarna har låg skatt också och 1.8 motorn har kedja

De/Dem
Vadve
8 juni 2017 · 3 Inlägg

Cracksoup skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Toyota rakt av säger jag. Om du ska ha en bil som inte strular alltså. Man sitter väl inte och skrattar bakom ratten men fungerar gör de. Toyota kör med kamkedja.

Akut behov av bil, driftsäker, billig att äga. Ja. Jag håller med.

Sedan är min erfarenhet att i princip alla som äger en Honda Civic är nöjda med den. Så Toyota eller Honda skulle jag säga. Välj efter behag. Jag hade valt Honda för de ser lite trevligare ut och ligger bättre på vägen.

Tack alla 😊 Tror jag är lite närmare ett beslut.
Helst innan jag slitit ut mig, cykla och storhandla 7km enkel väg till stor familj är inte kul....

Vadve
8 juni 2017 · 3 Inlägg

xXSammy skrev:
Du får en fin Ford Focus för de pengarna, flexifuel bilarna har låg skatt också och 1.8 motorn har kedja

Faktiskt letat Flexifuel också, det när är den enda jag hittat inom rimligt avstånd, (haha ett par timmars körväg, men bra nog bil kanske är värt en längre bit att fara ) men inte kamkedja då det är en 1.6

https://www.blocket.se/haparanda/Ford_F … amp;last=1

torsen
8 juni 2017 · 7 198 Inlägg

Tycker du ska utöka din lista med Nissan Almera, om du kan hitta någon.
Lågt andrahandsvärde.
Japansk kvalitet.
Mycket prisvärd.

Skoda avråder jag från.
Tysk VAG-kvalitet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang