Omröstning: Sveriges Snyggaste Bil 2017

Bierstube
16 juni 2017 · 616 Inlägg

Då var det dags igen.

För mig står det mellan bil nr 2, 5 och 7 då jag sett dessa på mässor nyligen (5 och 7 på Elmia) och därmed vet vilket skick det är på dem. Det fick bli att jag röstade på nr 5 till slut men det hade lika gärna kunnat bli nr 7. Dessa tre bilar är dock överlägsna, enligt mig.

Vad tycker ni?

http://www.sverigessnyggastebil.se/index.php?p=2

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juni 2017 · 14 056 Inlägg

Det blev Skylinern, nr10! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
16 juni 2017 ·

Gick ju inte att rösta på den! sad
Lägger upp en bild istället.
https://www1.garaget.org/archive/129/128713/172210/large_172210-3180772.jpg

OpelP1
16 juni 2017 · 1 412 Inlägg

Zephyren fick min röst.

caromania Forummoderator
17 juni 2017 · 9 296 Inlägg

Kan man klicka sig in på sidan för att se bilarna i olika vinklar etc? Annars är ju omröstningen och hela konceptet en fars?  Vill minnas att det var lika förra året. 10 kassa, pixlade bilder med 10 för de flesta okända bilar. Ser ju inte bättre ut än vad som helst, t ex den där Corvetten som jag tror Benny är lycklig ägare till?

Ergot kanske når hemsidans ägare så: helt jävla värdelös internetsida som behöver göras om! Tipset är att göra varje bild klickbar så man kommer till en ny sida för varje bil i olika vinklar med inredning och underrede.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juni 2017 · 14 056 Inlägg

caromania skrev:
Kan man klicka sig in på sidan för att se bilarna i olika vinklar etc? Annars är ju omröstningen och hela konceptet en fars?  Vill minnas att det var lika förra året. 10 kassa, pixlade bilder med 10 för de flesta okända bilar. Ser ju inte bättre ut än vad som helst, t ex den där Corvetten som jag tror Benny är lycklig ägare till?

Ergot kanske når hemsidans ägare så: helt jävla värdelös internetsida som behöver göras om! Tipset är att göra varje bild klickbar så man kommer till en ny sida för varje bil i olika vinklar med inredning och underrede.

Denna tävling vänder sig till oss "gamla gubbar" som inte tycker att dessa bilar är "okända". Det finns säkert tävlingar med nya bilar som ser likadana ut som för de flesta är "kända". Varför min Vette hamnade i denna tråd har jag ingen aning om. Kanske Evildan gillar den och skulle vilja ha den med i tävlingen! smile

Som sagt så röstade jag på den snygga "plåtcabben"! smile

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (17 juni 2017)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
trubbelturbo
17 juni 2017 · 1 460 Inlägg

Näe jag fattar ingenting... Men trådarna på garaget brukar bli rätt stökiga nuförtiden. då någon stavat fel eller någon skrivit något otydligt så är det genast någon som hugger till och så bråkar man i några sidor... Jag brukar nöja mig med att inse att det inte är värt att lägga mer tid i diskussionen, avprenumerera, och gå vidare..

Förövrigt röstade jag på bil nr 7, gamla jänkebilar är inte min grej men den föll mig mest i smaken.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Bwonka
17 juni 2017 · 236 Inlägg

Zephyren fick min röst smile

Bierstube
17 juni 2017 · 616 Inlägg

caromania skrev:
Tipset är att göra varje bild klickbar så man kommer till en ny sida för varje bil i olika vinklar med inredning och underrede.

Helt rätt. Det är ett av skälen till varför jag valde mellan 2, 5 och 7 - för detta är de enda bilar jag kan bedöma då jag såg de på Elmia i år (2:an förra året) och där gick det att studera de i alla skrymslen och vrår.

Bilägare som gärna döljer saker å ting på sin bil (dvs inte visar upp den på Elmia, inte ställer den på ställningar med speglar under, inte har huv, baklucka, dörrar mm öppna) - kan jag inte bedöma så de går tvärbort. Därför är endast 2, 5 och 7 med i min bedömning.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juni 2017 · 13 742 Inlägg

ser bara en massa jänkebilar.. så hade valet stått mellan dom där och en Prius så hade nog prisuen fått rösten.. även om jag hatar priusar ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juni 2017 · 14 056 Inlägg

Growe skrev:
ser bara en massa jänkebilar.. så hade valet stått mellan dom där och en Prius så hade nog prisuen fått rösten.. även om jag hatar priusar ;-)

Vilken tur att det fortfarande i detta land är valfritt om vi vill rösta på några av dessa jänkebilar eller ej.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
xXSammy
17 juni 2017 · 6 571 Inlägg

Vettemannen skrev:

Growe skrev:
ser bara en massa jänkebilar.. så hade valet stått mellan dom där och en Prius så hade nog prisuen fått rösten.. även om jag hatar priusar ;-)

Vilken tur att det fortfarande i detta land är valfritt om vi vill rösta på några av dessa jänkebilar eller ej.

/Benny

Måste svidit när en Volvo S40 vann priset för 11 år sen wink

De/Dem
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juni 2017 · 14 056 Inlägg

xXSammy skrev:

Vettemannen skrev:

Growe skrev:
ser bara en massa jänkebilar.. så hade valet stått mellan dom där och en Prius så hade nog prisuen fått rösten.. även om jag hatar priusar ;-)

Vilken tur att det fortfarande i detta land är valfritt om vi vill rösta på några av dessa jänkebilar eller ej.

/Benny

Måste svidit när en Volvo S40 vann priset för 11 år sen wink

Inte ett dugg. Nu är nu och man kan inte leva på gamla meriter. I år är det ingen Volvo med så man får ta och rösta på de bilar som är nominerade. Det var bara en lite ironisk kommentar till Growe. wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
CC72
17 juni 2017 · 1 661 Inlägg

Ontopic är att step-siden fick min röst!
Dåligt är att bilderna är katastrof. Vill se fler bilder på mer detaljer.

caromania Forummoderator
17 juni 2017 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

caromania skrev:
Kan man klicka sig in på sidan för att se bilarna i olika vinklar etc? Annars är ju omröstningen och hela konceptet en fars?  Vill minnas att det var lika förra året. 10 kassa, pixlade bilder med 10 för de flesta okända bilar. Ser ju inte bättre ut än vad som helst, t ex den där Corvetten som jag tror Benny är lycklig ägare till?

Ergot kanske når hemsidans ägare så: helt jävla värdelös internetsida som behöver göras om! Tipset är att göra varje bild klickbar så man kommer till en ny sida för varje bil i olika vinklar med inredning och underrede.

Denna tävling vänder sig till oss "gamla gubbar" som inte tycker att dessa bilar är "okända". Det finns säkert tävlingar med nya bilar som ser likadana ut som för de flesta är "kända". Varför min Vette hamnade i denna tråd har jag ingen aning om. Kanske Evildan gillar den och skulle vilja ha den med i tävlingen! smile

Som sagt så röstade jag på den snygga "plåtcabben"! smile

/Benny

Med okända menade jag inte modellerna utan just de presenterade bilarna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juni 2017 · 14 056 Inlägg

caromania skrev:

Vettemannen skrev:

caromania skrev:
Kan man klicka sig in på sidan för att se bilarna i olika vinklar etc? Annars är ju omröstningen och hela konceptet en fars?  Vill minnas att det var lika förra året. 10 kassa, pixlade bilder med 10 för de flesta okända bilar. Ser ju inte bättre ut än vad som helst, t ex den där Corvetten som jag tror Benny är lycklig ägare till?

Ergot kanske når hemsidans ägare så: helt jävla värdelös internetsida som behöver göras om! Tipset är att göra varje bild klickbar så man kommer till en ny sida för varje bil i olika vinklar med inredning och underrede.

Denna tävling vänder sig till oss "gamla gubbar" som inte tycker att dessa bilar är "okända". Det finns säkert tävlingar med nya bilar som ser likadana ut som för de flesta är "kända". Varför min Vette hamnade i denna tråd har jag ingen aning om. Kanske Evildan gillar den och skulle vilja ha den med i tävlingen! smile

Som sagt så röstade jag på den snygga "plåtcabben"! smile

/Benny

Med okända menade jag inte modellerna utan just de presenterade bilarna.

Du menar så! Då är dom okända för mig också då jag inte sett dessa unika exemplar. Jag röstade som jag gjorde för jag gillade plåtcabben bäst. Men det är lika för dom flesta som inte sett dessa irl. Men hur kom min Vette in i bilden?

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (17 juni 2017)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
17 juni 2017 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

caromania skrev:

Vettemannen skrev:

Denna tävling vänder sig till oss "gamla gubbar" som inte tycker att dessa bilar är "okända". Det finns säkert tävlingar med nya bilar som ser likadana ut som för de flesta är "kända". Varför min Vette hamnade i denna tråd har jag ingen aning om. Kanske Evildan gillar den och skulle vilja ha den med i tävlingen! smile

Som sagt så röstade jag på den snygga "plåtcabben"! smile

/Benny

Med okända menade jag inte modellerna utan just de presenterade bilarna.

Du menar så! Då är dom okända för mig också då jag inte sett dessa unika exemplar. Jag röstade som jag gjorde för jag gillade plåtcabben bäst. Men det är lika för dom flesta som inte sett dessa irl. Men hur kom min Vette in i bilden?

/Benny

Jag tror det var Evildans sätt att lyfta det faktum att man inte vet ett jäkla smack om någon av bilarna just pga den usla kvallen på bilderna. Din fina Corv-1 hade ju lika gärna kunnat vara med.

Vad gäller bilarna så har jag personligen lite svårt för överdrivet putsade halvroddar. Det blir fan bara pannkaka när man trycker på stora kromfälgar på en 50-talsjänkare. Min egna högst personliga åsikt såklart. Farsan körde en -56 Star Chief Catalina när han bodde i USA på 50talet och han vänder sig nog i graven med tanke på de kromade five spokes.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 juni 2017 · 14 056 Inlägg

caromania skrev:

Vettemannen skrev:

caromania skrev:

Med okända menade jag inte modellerna utan just de presenterade bilarna.

Du menar så! Då är dom okända för mig också då jag inte sett dessa unika exemplar. Jag röstade som jag gjorde för jag gillade plåtcabben bäst. Men det är lika för dom flesta som inte sett dessa irl. Men hur kom min Vette in i bilden?

/Benny

Jag tror det var Evildans sätt att lyfta det faktum att man inte vet ett jäkla smack om någon av bilarna just pga den usla kvallen på bilderna. Din fina Corv-1 hade ju lika gärna kunnat vara med.

Vad gäller bilarna så har jag personligen lite svårt för överdrivet putsade halvroddar. Det blir fan bara pannkaka när man trycker på stora kromfälgar på en 50-talsjänkare. Min egna högst personliga åsikt såklart. Farsan körde en -56 Star Chief Catalina när han bodde i USA på 50talet och han vänder sig nog i graven med tanke på de kromade five spokes.

Håller med dig, gillar INTE blingblingfälgar!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
17 juni 2017 · 26 149 Inlägg

Jag hade också gärna sett fler bilder på bilarna. Fler vinklar och framförallt mer detaljerade. Med de fjuttiga bilderna som visas så får man ju gå efter vilken färg man tycker om i stort sett..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mack Forum- och sitemoderator
17 juni 2017 · 26 149 Inlägg

Tråd rensad.
Vänligen ta det i PM om det ska diskuteras något helt ovidkommande framöver.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang