10380
Sök

.

6 Inlägg
11 juli 2017
Trådstartare
.
Senast redigerat av Kevvaa (28 juli 2017)

5 919 Inlägg
11 juli 2017
Du kan maila transportstyrelsen ditt regnr och begära uppgifter hur många som finns kvar i registret.

Värdet är svårt att säga på såna här ovanliga gamla bilar som väldigt få ens hört talas om och som det inte heller finns några på blocket för riktlinje heller.
Den är ju inte värd mer än vad någon vill betala för den så gäller att hitta rätt köpare om man vill få vettiga pengar för den.

Vettemannen
11 juli 2017
Kevvaa skrev:
Hej köpte för ett litet tag sen en daf daffodil 31 för skojs skull.. har aldrig någonsin sett en sådan så googlade lite och fick fram från en sida att det endast finns 47 st i sverige av just denna modell, kan det stämma? Vet någon vad värdet ligger på när det gäller dessa bilar och har någon en minsta aning om det finns någon bra sida där man kan beställa delar till dessa?

Mvh
https://www1.garaget.org/gallery/images/223/222010/222010-c661d6ce8c634fbc64c8a6d1df5bb37a.jpg

Jag tror inte värdet är speciellt högt. Men som simlar säger så gäller det att hitta rätt köpare. Jag minns att man tyckte att detta var skitbilar när man såg dom rulla på vägarna. Är detta också en sån med s.k. automatlåda där bilen går lika fort framåt som bakåt? Det kan säkert vara svårt att få tag på delar men gör ett försök så kanske daffodilen kommer ut på vägen igen.

/Benny

Evildan
11 juli 2017
Dom här söta små bilarna med 2cyl boxer och variomatic hade i svenskt klimat sämre överlevnadschanser än din namne påskliljan.
Jag skulle sätta ett värde mellan 5000 kr för ett komplett renoveringsobjekt upp till med tanke på bilden och den patinerade exteriören 25000kr för en fullt fungerande bil gärna besiktigad.

Angående köra lika snabbt bakåt: Det spärrades ganska omgående med hjälp av den genialiska vaccumstyrningen av transmissionen.
Jag har aldrig ägt en Daffodil men väl några modernare DAF 66 vilka var den sista modellen innan Volvo personvagnar köpte fabriken.

Sök