Autodoc etc "försäkra" tilllägg?

Tjocktomten
14 juli 2017 · 10 Inlägg

Hej

Skulle precis beställa bromsok till min bil.
Dock varje gång jag ska betala så kommer det upp en ruta på ca 500kr extra för "försäkra".
Har ingen aning varför det kommer upp, gäller även övriga sidor anslutna till liknande företag.

Något som vet vad detta är? Hur man blir av med det?

/Mvh Jocke

Presidento Of World
14 juli 2017 · 3 335 Inlägg

Ifall det skulle vara fel så kan du skicka tillbaka utan massa frågor tror jag iaf :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
caromania Forummoderator
14 juli 2017 · 9 296 Inlägg

Fan, jag får bara upp rutor där jag ska chatta med Olga för 500kr. Jag klickar varje gång men det kommer ingen Olga. sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
14 juli 2017 ·

caromania skrev:
Fan, jag får bara upp rutor där jag ska chatta med Olga för 500kr. Jag klickar varje gång men det kommer ingen Olga. sad

Fortsätt....cashen trillar in.
Mvh "Olga"
Ps, visst är jag en jvl på Photoshop?!


Dylika sidor, den som Caromania frekvent nyttjar, samt den mer suspekta som TS hittat skulle jag undvika.
Jag har i går äntligen tjafsat klart med Mr.Auto efter att korden gått sönder på ett däck jag köpte av dom i slutet av Mars. Dom har två gånger skickat felaktiga ersättningsdäck samt återbetalat fel summa efter vi kom överens om återköp.
Jag har nog lagt 3timmar på ett jvl däck som kostar 449 kr men jag är jkl envis och kan göra det lika väl som att slösurfa exempelvis här. wink

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 juli 2017 · 13 806 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:
Fan, jag får bara upp rutor där jag ska chatta med Olga för 500kr. Jag klickar varje gång men det kommer ingen Olga. sad

Fortsätt....cashen trillar in.
Mvh "Olga"
Ps, visst är jag en jvl på Photoshop?!


Dylika sidor, den som Caromania frekvent nyttjar, samt den mer suspekta som TS hittat skulle jag undvika.
Jag har i går äntligen tjafsat klart med Mr.Auto efter att korden gått sönder på ett däck jag köpte av dom i slutet av Mars. Dom har två gånger skickat felaktiga ersättningsdäck samt återbetalat fel summa efter vi kom överens om återköp.
Jag har nog lagt 3timmar på ett jvl däck som kostar 449 kr men jag är jkl envis och kan göra det lika väl som att slösurfa exempelvis här. wink

dom försöker trötta ut dig...  smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Evildan
14 juli 2017 ·

Growe skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:
Fan, jag får bara upp rutor där jag ska chatta med Olga för 500kr. Jag klickar varje gång men det kommer ingen Olga. sad

Fortsätt....cashen trillar in.
Mvh "Olga"
Ps, visst är jag en jvl på Photoshop?!


Dylika sidor, den som Caromania frekvent nyttjar, samt den mer suspekta som TS hittat skulle jag undvika.
Jag har i går äntligen tjafsat klart med Mr.Auto efter att korden gått sönder på ett däck jag köpte av dom i slutet av Mars. Dom har två gånger skickat felaktiga ersättningsdäck samt återbetalat fel summa efter vi kom överens om återköp.
Jag har nog lagt 3timmar på ett jvl däck som kostar 449 kr men jag är jkl envis och kan göra det lika väl som att slösurfa exempelvis här. wink

dom försöker trötta ut dig...  smile

Yupp, men det kan dylika aktörer fetglömma !

Cupra_
15 juli 2017 ·

Det är inte så att det är ett utbytesok du håller på och köpa? Vissa tar betalt av dig tills du skickat ditt gamla till dem.

Autodoc/Bildelaronline24.se har en annan ful grej i kassan har jag märkt. När du ska betala kryssas automatiskt nån förlängd öppet köp för 49kr i som man åker på om man inte manuellt klickar bort det innan betalning.. Otyg.

Tjocktomten
15 juli 2017 · 10 Inlägg

Så ser det ut


http://forumbilder.se/G8VCJ/autodoc.JPG

Evildan
15 juli 2017 ·

Tjocktomten skrev:
Så ser det ut


http://forumbilder.se/G8VCJ/autodoc.JPG

Vad står det i köpevillkoren gällande denna försäkring?

Tjocktomten
15 juli 2017 · 10 Inlägg

Evildan skrev:

Tjocktomten skrev:
Så ser det ut


http://forumbilder.se/G8VCJ/autodoc.JPG

Vad står det i köpevillkoren gällande denna försäkring?

Står inget om det vad jag kan se.

Cupra_
15 juli 2017 ·

Tjocktomten skrev:

Evildan skrev:

Tjocktomten skrev:
Så ser det ut


http://forumbilder.se/G8VCJ/autodoc.JPG

Vad står det i köpevillkoren gällande denna försäkring?

Står inget om det vad jag kan se.

"Garanti för säkert köp" är det jag menade med förlängt öppet köp, den kan man bocka av om man vill..
Det andra har jag fått när jag ska köpa en utbytesdel. Kolla villkoren och läs noga, det är en avgift just för utbytesdelar vad jag kan minnas och nånstans på sidan läste jag om det men minns inte exakt var..

Tjocktomten
15 juli 2017 · 10 Inlägg

Cupra_ skrev:

Tjocktomten skrev:

Evildan skrev:

Vad står det i köpevillkoren gällande denna försäkring?

Står inget om det vad jag kan se.

"Garanti för säkert köp" är det jag menade med förlängt öppet köp, den kan man bocka av om man vill..
Det andra har jag fått när jag ska köpa en utbytesdel. Kolla villkoren och läs noga, det är en avgift just för utbytesdelar vad jag kan minnas och nånstans på sidan läste jag om det men minns inte exakt var..

Aha, så de vill att man skickar tillbaka den?
Verkar udda. Får se om jag kan fixa den utan att beställa ny smile

SportPilot Ubåtsingenjör
15 juli 2017 · 7 247 Inlägg

Den där "försäkringen" har jag aldrig sett innan, brukar finnas ett chatt fönster där man kan ställa frågor, gör det innan du beställer.

Går det att välja bort försäkringen så hade jag gjort det. Har handlat av autodoc många gånger och har hittills ej haft något strul alls, brukar vara snabba leveranser också ( till skillnad från mr auto, som strular en jävla massa och har notoriskt långsamma leveranser).

Autodoc är förövrigt ett av tysklands större reservdelsföretag, de ligger bakom många andra sajter också.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Slash Saabifierad
17 juli 2017 · 2 026 Inlägg

"Försäkringen" ger dig passgaranti, gratis returfrakt samt "möjlighet" att byta delar även om förpackningen är öppnad (vilket annars kan bli strul även om du enbart öppnat förpackningen, sett att delen inte kommer passa och inte monterat den), egentligen rätt självklara saker för svenska firmor men inte för dessa firmor.
Vad innebär passgaranti? Ja att delen "verkligen" ska passa din bil, men ändå kan det bli fel:P

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang