Vi har en V40 2.0t 163hk Classic i familjen och överraskande nog fungerar den smärtfritt, förutom att SRS-lampan har tänts pga ett kontaktfel i bältessträckaren höger fram. Givetvis är verkstadstid inbokad i en snar framtid.
Jag med mina 183 cm sitter okej fram om det inte ska åka någon bakom mig.
Bilen är faktiskt modernare säkerhetsutrustad än en V70N då den faktiskt har både isofixöglor och öglor som standard, men för dig som 18-åring är det kanske inte aktuellt ännu med barnstol.
Körglad? Bilen är i grunden en Mitsubishi Carisma anno 1995 och den har mig veterligen aldrig kallats körglad på detta forum, men en asiatisk platta det är en bra grund att bygga liten familjevolvo på tycker jag.
Små elfel är vanligt förekommande då den inte delar elsystem med Carisma, rostbenägenheten delar den dessvärre men jag tror Volvo vinner den grenen lätt jämfört med sin kusin.
Familjens bil körs av en 60+ kvinna med rätt tung högerfot men körglädjen efterlyser även hon och mitt uppdrag för stunden är att hitta en Mazda 3 eller Civic för henne att blåsa runt med som andrabil till den GLC 220d -17 som dom annars brukar.