3027
Sök

TurboKonvertering Volvo B230

Scania, javisst.
237 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
#1
Hej, nu har jag lite grejjor liggande men dock ingen kunskap.

Skulle någon vänlig själv vilja räkna upp nödvändigheter till turbikonvertering på olika sorters b230 motorer skulle jag vara tacksam. Samt kanske lite priskostnader om den vetskapen finns. Ska inte bygga efter dethär men lära lite mera ivarjefall och kanske senare i år börja joxa med turbo.

Tack på förhand mvh John

1 004 Inlägg
11 januari 2007
#2
GranatMagnuS skrev:
Hej, nu har jag lite grejjor liggande men dock ingen kunskap.

Skulle någon vänlig själv vilja räkna upp nödvändigheter till turbikonvertering på olika sorters b230 motorer skulle jag vara tacksam. Samt kanske lite priskostnader om den vetskapen finns. Ska inte bygga efter dethär men lära lite mera ivarjefall och kanske senare i år börja joxa med turbo.

Tack på förhand mvh John

det absolut billigaste är nog att köpa en komplett turbo spis... det lönar sig inte att bygga turbo på en gammal sugare tror jag... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

498 Inlägg
11 januari 2007
#3
Absolut bästa är att sälj bilen och köp en turbobil istället. Det är det smidigaste sättet

R-Berg
392 Inlägg
11 januari 2007
#4
Eller så förstår ingen att killen vill få vetskap om Turbokonvertering? Hade han velat ha köpråd hade han nog inte skrivit under denna kategori eller hur?
Jag å andra sidan kan inget om Turbokonv. men dessa två jokshuvuden verkar inte heller det, du spar tid genom att inte läsa deras inlägg

Over and Out
/Jimmy


12 086 Inlägg
11 januari 2007
#5
Antingen köper du en turbospis.. lr så köper du ett grenrör volvo turbo orginal, smäller på turbon.. bygger resten av avgassystemet.. lite tryckrör. Sen bygger du ett simpelt startspridare soppa system. Sen laddar du max 1 bar och är lycklig.

1 004 Inlägg
11 januari 2007
#6
JapMax skrev:
Antingen köper du en turbospis.. lr så köper du ett grenrör volvo turbo orginal, smäller på turbon.. bygger resten av avgassystemet.. lite tryckrör. Sen bygger du ett simpelt startspridare soppa system. Sen laddar du max 1 bar och är lycklig.

1kilo med original komp och kallstarts sprut... går nog länge eller inte...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

498 Inlägg
11 januari 2007
#7
Hamberg skrev:
Eller så förstår ingen att killen vill få vetskap om Turbokonvertering? Hade han velat ha köpråd hade han nog inte skrivit under denna kategori eller hur?
Jag å andra sidan kan inget om Turbokonv. men dessa två jokshuvuden verkar inte heller det, du spar tid genom att inte läsa deras inlägg

Over and Out
/Jimmy

Men de sista han skriver är ju "kanske senare i år börja joxa med turbo."
Då kan han ju faktiskt skaffa en turbomotor DIREKT. och fixa till den. Jag tycker bara de e onödigt att turbokonvertera en B230?? bara för att.

Scania, javisst.
237 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
#8
Så då bör jag hellre köpa en hel ticmaskin och leka med den då? Det låter också smidigast i mina öron jo, men fortsätt berätta om ni har nåt med värde i att säga.


Sök