2813
Sök

Projekt: Golf III 1.8 CL -92 *Update 07-12-02*

TeamWCR.se
533 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Den 26 Maj kommer det att hållas en träff i Uddevalla där bilar och motorcyklar ställer ut. Även Företag kommer att medvärka.

Klockan 10:00 kommer träffen att öppnas för allmänheten.
Klockan 14:00 Prisutdelning
Klockan 16:00 Slutar Träffen.

Under dagen kommer besökarna rösta på de bilar/motorcyklar som de tycker bäst om.
Liveband kommer att uppträda vid ett par tillfällen.

Träffen äger rum i Uddevalla, herrestad vid Preem-macken och resturangen.

vRsex
471 Inlägg
4 maj 2007
jag ska ställa mig bredvid dig Spraycane med min golf, sno lite uppmärksamhet wink

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

vectra--power
5 maj 2007
spraYcanE skrev:
_fillan_ skrev:
okej ! smile då vet man de smile  när åker fjädrarna på ? big_smile

När pengarna rullar in på kontot.
Ska nämligen lämna bort bilen då ja måste även byta dämparna fram och har absolut ingen som hellst lust att ligga å meckan med armar i skit fram på bilen. + att ja får en framhjulsinställning samtidigt så ja tjänar på det. får arbetet gjort för samma summa som det hade kostat att bara göra inställningen.

Vat då? Behöver nämligen byta fjädrar och göra framvagnsinställing på vectran så gör han framvagnsinställningen och byter fjädrar för priset av bara framvagnsinställningen så hade de ju vart kanon!

TeamWCR.se
533 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
vectra--power skrev:
spraYcanE skrev:
_fillan_ skrev:
okej ! smile då vet man de smile  när åker fjädrarna på ? big_smile

När pengarna rullar in på kontot.
Ska nämligen lämna bort bilen då ja måste även byta dämparna fram och har absolut ingen som hellst lust att ligga å meckan med armar i skit fram på bilen. + att ja får en framhjulsinställning samtidigt så ja tjänar på det. får arbetet gjort för samma summa som det hade kostat att bara göra inställningen.

Vat då? Behöver nämligen byta fjädrar och göra framvagnsinställing på vectran så gör han framvagnsinställningen och byter fjädrar för priset av bara framvagnsinställningen så hade de ju vart kanon!

Det är en person som min svärmor känner som gör det åt mig.

TeamWCR.se
533 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
Skee skrev:
jag ska ställa mig bredvid dig Spraycane med min golf, sno lite uppmärksamhet wink

Har du ngn platts ?? Det är ju inte dropin om du tror d ? :S lol

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 maj 2007
Denna bilen är fanimej grym..
Älskar de du gjort och gör me bilen smile
Lycka till på tävlingen då big_smile
mvh kimpa

TeamWCR.se
533 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
David_B skrev:
Du kan ja ha slutsteget på platsen mellan 6*9:orna...

det är sant berra. har även fått tips på att ha vw märkert där oxå.. funderar lite.

TeamWCR.se
533 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Har lite planer nu på om ja skulle lacka hatthyllan ist.
Men känns lite som att ja glider ifrån bilens stuk på interiöret då :S
Jag vet inte. känns även som att det blir lite för mkt på det hela då oxå.
Men ändså har ja funderingarna på om ja vill ha det. Det går inte ihop. vad tycker ni ?

med lem
1 925 Inlägg
8 maj 2007
det tycker jag du ska prova !  lacka den i bilens färg,,,kommer bli skitsnyggt big_smile

skynda dig klar med hatthyllan nu o släng på sänksatsen big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 997 Inlägg
8 maj 2007
Har nyligen läst igenom hela tråden..
tog 1 timme HAHA, men de var de värt big_smile
om man jämför me hur den såg ut från början och nu så kan man inte förstå att de är samma bil! smile grymt jobb du har gjort me den!!
Lycka till i fortsättningen!

142 Inlägg
8 maj 2007
hahahahaha, en blueridestylad golf

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

8 Inlägg
8 maj 2007
"blueride"-stylad?

www.Laneby.com // Svensk underground hiphop

Biltokig
870 Inlägg
8 maj 2007
Har också just läst igenom hela tråden big_smile tog lätt över en timma men ja har glömt bort klockan, Grymt schysst bygge hur som helst! kliar i fingrarna att göra nånting utav interiören när man ser det - men det får vänta tills man har jobb i sommar när skolan har slutat & tills bilen går som den ska...
Läst mycket lärorikt om att jobba med glasfiber, har själv en del ideer så ja kanske kör på samma sätt som dig, verkar ju rätt enkelt och bra!
Keep up the good work!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

TeamWCR.se
533 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
Har nyligen läst igenom hela tråden..
tog 1 timme HAHA, men de var de värt big_smile
om man jämför me hur den såg ut från början och nu så kan man inte förstå att de är samma bil! smile grymt jobb du har gjort me den!!
Lycka till i fortsättningen!

Tack så mkt. värmer.

Laneby skrev:
"blueride"-stylad?

Ställer oxå samma fråga. "blueride"-stylad ??

Mr_Gear skrev:
Har också just läst igenom hela tråden big_smile tog lätt över en timma men ja har glömt bort klockan, Grymt schysst bygge hur som helst! kliar i fingrarna att göra nånting utav interiören när man ser det - men det får vänta tills man har jobb i sommar när skolan har slutat & tills bilen går som den ska...
Läst mycket lärorikt om att jobba med glasfiber, har själv en del ideer så ja kanske kör på samma sätt som dig, verkar ju rätt enkelt och bra!
Keep up the good work!

Tackar.
Ser inga problem med att fixa bilen när man inte har ngt arbete.
Jag byggde istortsätt allt på bilen på minimun pengar och hade desutom utgifter. det går om man bara vill big_smile
Men förstår oxå. inget roligt att sitta med skitlike cash på fickan å sedan försöka ha råd me massa andra saker sammtidigt.
Men ser framemot att kika på din bil när du sätter igång.

MVH
SprayCane

TeamWCR.se
533 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/uppgradering.jpg

OJ. Vet inte riktigt vad ja ska börja med att skriva.
Kan ju börja me att be om ursäkt för att det har tagit sån tid med uppdate, men det har varit så jävla mycket jobb nu det senaste. känns som att ja har jobbat dygnet runt i stort sätt. Mkt övertid osv.
Men iaf. Fick hem mina dekaler igår och idag blev det att sätta dit dom. AA. iaf 2 st för sen kom regnet.
Anledningen till att jag satte en dekal på motorhuven var för att vila ögat + att motorhuven var så tom. När man kolla på bilen så koncentrera man sig bara på sidorna och inget framtill. men nu så fluter blicken över hela bilen ist. Hade velat haft en större dekal på huven men eftersom att jag ska byta huv med moddifikationer på så såg ja att ja ville inte lägga soppas mkt pengar på det.

Iaf. här kommer bilderna med lite pyttipytt info.

Här ser vi dekalen som ska pryda motorhuven. Blev ett pittbullhuvud.
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00744.jpg

Här är även lite annat smått som ska sitta på kjolar och framspoiler och A-stolpe.
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00745.jpg

Halva huvudet är på platts. jag gjorde så att ja tejpa dekalen i mitten. tog bort ena halvan och sedan satte dit den å gjorde samma sak på andra sidan. Enkelt och smidigt.
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00746.jpg

Resultat.
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00747.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00748.jpg

Här är den andra dekalen som ja han sätta dit innan regnet. SprayCane på Framspoilern. Mitten
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00749.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00750.jpg

Så här ser det ut i dagsläget. mkt kvar innan utställningen.. massa småpill som man har släpat med som måste hinnas klart.
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00751.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Uppdate%20III%20-%20Golf%20III/DSC00752.jpg

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 maj 2007
Ser bra ut.. gillar värkligen din bil.. tycker om stuket på den så ren men ändå stylad tongue haha
Lycka till i fortsättningen nu!
Tare lungt me jobbandet.. annars så kommer du nog börja få värkar och en massa skit tongue
mvh kimpa

med lem
1 925 Inlägg
10 maj 2007
ser bra ut detta smile den blir ju bara snyggare o snyggare hela tiden ! hur fasen ska detta sluta ? haha big_smile   hoppas du hinner sänka innan utställning iaf smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

TeamWCR.se
533 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Ser bra ut.. gillar värkligen din bil.. tycker om stuket på den så ren men ändå stylad tongue haha
Lycka till i fortsättningen nu!
Tare lungt me jobbandet.. annars så kommer du nog börja få värkar och en massa skit tongue
mvh kimpa

Tackar.
Vi får se vart det kanar iväg nästa säsong om man håller i tyglarna då lr om man släpper dom. Jag tar det även lugnt nu oxå eftersom att ja håller på å lär mig. Är i stort sätt första gången ja gör allt ja gör.
Jo ska försöka med det. jobbar alla röda dagar denna månaden så ja försöker dra ner på att jobba extra eftersom att ja får skatta mer då.

_fillan_ skrev:
ser bra ut detta smile den blir ju bara snyggare o snyggare hela tiden ! hur fasen ska detta sluta ? haha big_smile   hoppas du hinner sänka innan utställning iaf smile

HAHA.. du e helt såld på säkningssattser. hehe. dom senaste inlägg du har skrivit har i stort sätt kringgått sänkning.. Haha.. fan va soft du e..
Tack för komentarerna.

TeamWCR.se
533 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Nu har jag fått på alla andra dekaler men dom är inte klar. ska forsätta på Tribalen. är bitar därifrån som ja har liggandes som ska forsätta ner på framspoilern. gör detta imorgon när det är ljust ute. Orkar inte köra in i Garaget just nu. Är lite trött. har varit en lång dag.

Bilder kmr imorgon eftersom att kamran är död

vRsex
471 Inlägg
13 maj 2007
Läckert med namnet fram i grillen, mycket bra istället för att köpa en Regplåt för 6000kr av Vägverket!
Men den där hunden, nja,,, tyckter du skulle kört några tribals på huven med för att följa ditt tema på sidan av bilen..

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

Sök