Besiktning med xenon

Linus2614
11 februari 2018 · 9 Inlägg

Tja har en V70n 04a som skall besiktigas snart och jag undrar om dom är noga när det kommer till strålkastarspolning, jag har xenon på både halv å hel och det står enligt reglerna att spolning skall finnas, kollar dom det eller kan jag låta det vara, för torkarna och spolningen är bortplockat för stylingen. Mvh Linus smile

Evildan
11 februari 2018 ·

Sköter besiktningspersonalen sitt arbete blir det nedslag.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 februari 2018 · 13 673 Inlägg

Är det orginal annars är det endå kört då det måste vara automatisk nivåreglering av lysen när man har xenon 

Har dock aldrig förstått det där med spolning på lysena   får alltid stänga av ljuset när jag spolar för annars är det 4spolningar sen är det slut på spolar vätska

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
sotar The Bear
12 februari 2018 · 293 Inlägg

Strålkastarspolning ska ha möjlighet att fungera, måste inte nödvändigtvis fungera, men är det bortplockat har det ju inte ens möjlighet att funka.
Gäller xenon

Nedslag. Med lite tur kanske du klarar dig.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Linus2614
12 februari 2018 · 9 Inlägg

Oki tack så mycket, Aa får se hur jag gör då

Senast redigerat av Linus2614 (12 februari 2018)

ottorb
12 februari 2018 · 320 Inlägg

xenonljus måste vara försedd med rengörings anordning annars avslag
nivågivaren tittar de inte efter ,däremot ljusvidd knappen ,så byt knappsatsen för en med original xenon, rättare sagt locket
min aldrig fått avslag så

it_mutt Avstängd
12 februari 2018 · 10 388 Inlägg

Growe skrev:
Är det orginal annars är det endå kört då det måste vara automatisk nivåreglering av lysen när man har xenon 

Har dock aldrig förstått det där med spolning på lysena   får alltid stänga av ljuset när jag spolar för annars är det 4spolningar sen är det slut på spolar vätska

Mnjaäe. Men för att inte skrämma slag på TS och för att inte krångla till det så kan jag väl hålla med.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang