3051
Sök

när man har byggt en in turbo på en bil vad måste man göra för att den ska gå ignom besiktingen

778 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
när man har byggt en in turbo på en bil vad måste man göra för att den ska gå ignom besiktingen

jag har hört man ska byta till störa bormsar vad måste man mer ha (fram hjul drift)

Drop Shop
926 Inlägg
13 januari 2007
allt står på svensk bilprovnings hemsida.
men jag tror inte man får turbokonvertera bilar nyare än 75 alls :S
Kan ju iofs bara vara lösa rykten. nån mer kunnig kan säkert fylla i smile

8 912 Inlägg
13 januari 2007
Sluskk skrev:

jag har hört man ska byta till störa bormsar vad måste man mer ha (fram hjul drift)

Kolla med generalagenten! Du måste ha ett intyg från dom m.m .Bilprovnigen har mera info

Fotograf på Tierp iDag

498 Inlägg
13 januari 2007
Nej man får inte turbokonvertera en bil nyare än -75 eller ja får o får,
men den går inte igenom besiktningen iaf.

Vad har du för bil?

10 287 Inlägg
13 januari 2007
"Ett intyg om jämförande undersökning" enligt punkt 3.7.2a i SNFS1992:12 (A40), intyget ska skrivas av biltillverkaren eller dess representant i Sverige, och ska bevisa att motorn är i originalskick (i avgascertifierat utförande). From 1/1 2004 kan inte Bilprovningen fixa motsvarande intyg. Inga undantag finns.

/Göran

Sluskk skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök