3517
Sök

520 probblem

5 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
jag har ett probb med min bmw 520 i
den håller inte strömen i batteriet vad kan det vara för fel
sen har jag lite probb med min aut växellåda den låser sig i blandpå 3.ans växel men om jag stannar å stänger av den å sen starta jag den så växlar den igen  vad an det vara för fel

snälla svara

21 761 Inlägg
13 januari 2007
Mät hur hög laddspänningen är vid minst 1000 motorvarv och endast halvljuset igång, bör vara runt 14-14,4V.

Är det när bilen står i några dagar som batteriet dras ur eller?
Är batteriet gammalt?

5 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mät hur hög laddspänningen är vid minst 1000 motorvarv och endast halvljuset igång, bör vara runt 14-14,4V.

Är batteriet gammalt?

nej batteriet är nytt vid full spännin volt amp kan man köra drygt 3-6 mil på fullt batteri
sen dör den

5 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
julle73 skrev:
Drönirettab skrev:

Är batteriet gammalt?

nej batteriet är nytt vid full spännin volt amp kan man köra drygt 3-6 mil på fullt batteri
sen dör den

du et inte vad et kan vara för fel på min låda den hänger sig på 3ans väel när den blir jummen  men efter att jag har stängt av den ock startat den så växslar den som den ska igen

21 761 Inlägg
13 januari 2007
Har du mätt att generatorn verkligen laddar?

När började bilen bete sig så här(batteriet alltså)?
Senast redigerat av Drönirettab (13 januari 2007)

21 761 Inlägg
13 januari 2007
julle73 skrev:
du et inte vad et kan vara för fel på min låda den hänger sig på 3ans väel när den blir jummen  men efter att jag har stängt av den ock startat den så växslar den som den ska igen

Nej, kan inte komma på något bra svar just nu. Har inte haft någon bil med automatlåda.

Sök