6701
Sök

KÖPRÅD! Begagnad kvalité för 50-100k

Forummoderator
18 358 Inlägg
6 april 2018
Givetvis bör man undvika produkter från VAG. Om nu inte gillar att bilen står på verkstad lite då och då för då är det kanonbilar.

Lexus? Tja, hade utan tvekan köpt en.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
6 april 2018
AudiJ skrev:
caromania skrev:
Det är alltså inte att trolla att mena att dina erfarenheter av märket är värt mer än alla negativa kommentarer som finns på nätet bara för att det är på nätet? Och det är inte att trolla att du menar att statistiken är missvisande pga att Audi sålt fler bilar än Lexus? Ok. Sluta trolla.

https://sv.wiktionary.org/wiki/trolla Läs punkt fyra min vän. Återkom sedan.

Evildan skrev:
Men du skrev i din tråd gällande inlösen följande:
"Bilen i fråga är en Audi A3 2.0T från 2006. 

Trygg Hansa värderade bilen till 53000, men efter att ha tjatat lite höjde de värderingen till 60000. Något jag fortfarande inte är nöjd med. 

Jag vill ha bilen reparerad. Det är mycket som har lagats och bytt på bilen under min ägotid. (Ca ett år)."

Det tycker inte jag låter som ett bra betyg på långa vägar.
Här är texten liksssm:
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323663

Jag är och var supernöjd med min A3:a. Det var inga motorrelaterade reperationer utan det var bland annat en trasig elhiss och slitna bromsar. Även två par uppsättningar däck då bilförsäljaren gav mig skräp till däck. Det jag kan skylla på bilen är startmotorn som la av. Men utöver det så hade jag inte mer problem med den än vad man kan förvänta sig av vilken bil som helst. Det var en schysst bil med hög komfort till ett schysst pris. Det negativa var och är att den dricker bensin som min alkoholiserade styvfarsa dricker sprit.

Då det var inte mycket som lagades och böts alltså? Jag förstår inte riktigt hur det först är så för att sedan vara normalt. Med det i åtanke tror jag du kommer få en ny syn på vad som är normalt gällande reparationer iom din 107.
Varför tyckte jag då att detta var av vikt för tråden?
Jo, jag finner uppgifterna du delger TS motstridiga med dom du själv tidigare erfarit enl din text.
Jag har kört min bil ett år och nedan listar jag allt som bytts eller gått sönder.
3.7l olja.
1st oljefilter.

4 248 Inlägg
6 april 2018
En VW Golf (eller Audi A3) med 122 hästars Tsi motor och manuell växellåda är ett ganska skottsäkert alternativ, men har den servats med 3000mil intervall och/eller lågviskositetsolja (<30 olja) bör priset vara aktraktivt om den ska köpas

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 april 2018
AudiJ skrev:
https://sv.wiktionary.org/wiki/trolla Läs punkt fyra min vän. Återkom sedan.

Vilken ära, tack!

Nej du har nog faktiskt rätt. Du försöker inte provocera utan bara vinkla information på ett felaktigt sätt för att vilseleda tredje person i sin investering av 50.000-100.000kr.

AudiJ skrev:
Något du kan förlita dig på TS är att folk på detta forumet kommer ta varje minsta chans att smutskasta Volkswagen och dess dotterbolag. Notera att detta är några enskilda individers åsikter och inget som måste spegla verkligheten.

AudiJ skrev:
Som jag förstått det har du alltså provkört många Audis och tyckt om bilarna, men du väljer att inte köpa en för att du läst skit om bilarna på internet?

AudiJ skrev:
"Lexus verkar ju leverera garanterad kvalite". Vem har sagt det? Lexus är inte i närheten av att vara lika populära som t.ex. Audi, så självklart kommer du hitta fler artiklar om Audis som gått sönder än artiklar om bilar från Lexus om strulat.

AudiJ skrev:
Hade förväntat mig en betydligt mognare kommentar från en moderator.

Fast med handen på hjärtat så blir jag oerhört provocerat av den här sista kommentaren som ska vara något slags fullständigt misslyckat stolpskott till härskarteknik. Om ändå debatter kunde hållas mer mogna än så.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Muttley
6 april 2018
AudiJ skrev:
Något du kan förlita dig på TS är att folk på detta forumet kommer ta varje minsta chans att smutskasta Volkswagen och dess dotterbolag. Notera att detta är några enskilda individers åsikter och inget som måste spegla verkligheten. Om så vore fallet hade inte Volkswagen varit ett av världens största bilföretag wink

Vilken storlek är du ute efter? Audi A3 är en bra bil med hög komfort. I din prisklass bör du få en -10 i schysst skick. Åk och provkör en vet jag, kan nästan lova dig att du kommer ha svårt för att gå till en japansk bil efter det.

Ja hade VW börjat som de är idag hade de inte varit så stora.    Fråga 300000 bilägare i USA vad de tycker.  Jag anser att de är ganska många som kanske inte var så nöjda när de blev blåsta.
https://www.expressen.se/motor/bilnyhet … n-i-oknen/
Min historia var inte så glad den heller.

6 703 Inlägg
6 april 2018
Med tanke på hur många VAG bilar som registreras så det inte konstigt att många går sönder därefter.
http://www.bilsweden.se/statistik/nyregistreringar

Törs du prova en Ford? Finns nyare Focusar för vettig peng. Fiestan är snäppet bättre i kvalitén men kostar utrymme istället

De/Dem

Avstängd
10 388 Inlägg
6 april 2018
Muttley skrev:
Ja hade VW börjat som de är idag hade de inte varit så stora.    Fråga 300000 bilägare i USA vad de tycker.  Jag anser att de är ganska många som kanske inte var så nöjda när de blev blåsta.
https://www.expressen.se/motor/bilnyhet … n-i-oknen/
Min historia var inte så glad den heller.

Att fråga dessa 300.000 bilägare vad de tycker är ju i sin tur bara relevant om TS ska ha tag i en diesel...

Men det är klart, dieselgatekortet är tydligen alltid relevant att dra i vag-sammanhang. Även när det pratas om bilar som inte är i närheten av att tillhöra den drabbade skaran. Precis som vissa användare tycker det är vettigt  och relevant att påpeka gång på gång på gång att passat, speciellt B8:orna rostar...när någon tråd handlar om en B6...eller en Audi A6 från 2003...osv.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 261 Inlägg
6 april 2018
Hur kan man på riktigt tro och tycka att bara för en bil tillverkare eller tillverkare av nånting bara för dom har tillverkat 1.000.000.000.000 exemplar av nått så betyder det automatiskt att dom är bra/bäst? hur fasiken kan man tänka så? Säg jag bygger 100 miljarder mopeder och dom flesta av dom faller isär efter ett litet tag, är jag då en stor firma som bygger bra grejer? Läs tycker ja på nätet om vad folk och statistik säger om olika märken, det finns absolut skillnad mellan märken. Tyskarna har absolut inte ett skit att säga om hållbarhet emot asiaterna, ingen chans alls. Kolla tex på mazda nu dom har 10 års garanti på biljäveln. Medans man får vad max 2 år på bmw, för dom vet den kommer bli pippad efter 2-3 år. en ny 520d me automat kostar närmare 450.000 helt ny och håller max 2-3 år innan reparation behövs. Medans det har rapporterats toyota taxibilar som nått 100.000mil utan större reparation.

Fri fart för ett fritt folk!
14 912 Inlägg
6 april 2018
AudiJ skrev:
Något du kan förlita dig på TS är att folk på detta forumet kommer ta varje minsta chans att smutskasta Volkswagen och dess dotterbolag. Notera att detta är några enskilda individers åsikter och inget som måste spegla verkligheten. Om så vore fallet hade inte Volkswagen varit ett av världens största bilföretag wink

Vilken storlek är du ute efter? Audi A3 är en bra bil med hög komfort. I din prisklass bör du få en -10 i schysst skick. Åk och provkör en vet jag, kan nästan lova dig att du kommer ha svårt för att gå till en japansk bil efter det.

haha jag gör det fast jag köpte en polo 1.6tdi häriom veckan..   den paja i onsdags helt enligt vw kvalite...  bromsljus sensor à 400kr och 15min mek.
men faktist helnöjd med bilen iövrigt.. men det första jag gjorde var att plocka bort dieselgate fixen  som består av en luftstyrning i luftburken och sen nedgraderade programvaran.. så man slipper att egr pajar direkt.    för det farliga där är att man från en användning på runt 35% så går den på 80% efter uppdateringen bilen blir märkbart törstigare och slöare efter deras uppdatering ;-)

men var bara ute efter en smidig snål pendlar bil.  Men garanterat att det blir ett av dom köpen jag kommer ångra mig mest på...   mest för att jag fick tömma bankkontot för att slanta upp bilen ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
70 Inlägg
6 april 2018
caromania skrev:
Fast med handen på hjärtat så blir jag oerhört provocerat av den här sista kommentaren som ska vara något slags fullständigt misslyckat stolpskott till härskarteknik. Om ändå debatter kunde hållas mer mogna än så.

Tråkigt att du känner så. Du påstod att jag ”trollade” när jag i själva verket enbart delade med mig av mina erfarenheter och åsikter. Att påstå att någon trollar bara för att personen inte delar dina åsikter är under all kritik. Speciellt när du ska vara moderator vars arbetsuppgifter inkluderar att se till att det är schysst stämning på forumet. Om det är någon som uppträtt omoget i denna situationen så är det du. Att du sedan påstår dig bli provocerad och anklaga mig för härskartekniker när jag call:ear ut dig på ditt bullshit är ännu värre. Tramsigt.

Alla i denna tråd, inklusive mig har enbart delat med sig av egna åsikter och erfarenheter. Någon konkret fakta går ej att finna i denna tråd. Så att säga att jag vinklar information stämmer inte heller.

Det farliga med att bedriva en sådan cirkelrunk som du och andra gör är att så fort någon kommer och påstår det motsatta så blir ni väldigt provocerade och går direkt till försvar. Det gör inte att det blir någon bra debatt, snarare tvärtom.

Jag tycker bara att vi lägger ner detta och ger tillbaks tråden till TS. Vi kommer ingen vart ändå. Ha en trevlig fredag!

4 261 Inlägg
6 april 2018
AudiJ skrev:
caromania skrev:

Tråkigt att du känner så. Du påstod att jag ”trollade” när jag i själva verket enbart delade med mig av mina erfarenheter och åsikter. Att påstå att någon trollar bara för att personen inte delar dina åsikter är under all kritik. Speciellt när du ska vara moderator vars arbetsuppgifter inkluderar att se till att det är schysst stämning på forumet. Om det är någon som uppträtt omoget i denna situationen så är det du. Att du sedan påstår dig bli provocerad och anklaga mig för härskartekniker när jag call:ear ut dig på ditt bullshit är ännu värre. Tramsigt.

Alla i denna tråd, inklusive mig har enbart delat med sig av egna åsikter och erfarenheter. Någon konkret fakta går ej att finna i denna tråd. Så att säga att jag vinklar information stämmer inte heller.

Det farliga med att bedriva en sådan cirkelrunk som du och andra gör är att så fort någon kommer och påstår det motsatta så blir ni väldigt provocerade och går direkt till försvar. Det gör inte att det blir någon bra debatt, snarare tvärtom.

Jag tycker bara att vi lägger ner detta och ger tillbaks tråden till TS. Vi kommer ingen vart ändå. Ha en trevlig fredag!

hehe klassiker när alla vw fanboys säger att man inte kommer med konkret fakta:) utan vi berättar bara historier hela tiden^^ typiskt svar man alltid får. Börjar bli tråkigt. Har haft måååånga sånna trådar där det spelar ingen roll vad man än säger om ett märke då ska det självklart komma paragrafryttare och fråga om man har bevis eller om det är grannens systerns farsans kompis bil som hen har kört som ett svin och inte är bara märket som är skit_^^ sen så skitsamma.

Avstängd
70 Inlägg
6 april 2018
Panda666: Så länge du inte kommer med statistik eller annan källhänvisande information så är det inte fakta.

Avstängd
10 388 Inlägg
6 april 2018
panda666 skrev:
Hur kan man på riktigt tro och tycka att bara för en bil tillverkare eller tillverkare av nånting bara för dom har tillverkat 1.000.000.000.000 exemplar av nått så betyder det automatiskt att dom är bra/bäst? hur fasiken kan man tänka så? Säg jag bygger 100 miljarder mopeder och dom flesta av dom faller isär efter ett litet tag, är jag då en stor firma som bygger bra grejer? Läs tycker ja på nätet om vad folk och statistik säger om olika märken, det finns absolut skillnad mellan märken. Tyskarna har absolut inte ett skit att säga om hållbarhet emot asiaterna, ingen chans alls. Kolla tex på mazda nu dom har 10 års garanti på biljäveln. Medans man får vad max 2 år på bmw, för dom vet den kommer bli pippad efter 2-3 år. en ny 520d me automat kostar närmare 450.000 helt ny och håller max 2-3 år innan reparation behövs. Medans det har rapporterats toyota taxibilar som nått 100.000mil utan större reparation.

Hur kan man anse att det är relevant att en Passat B8 rostar när en tråd handlar om ex.vis en Audi A6 från 2003?
Det är ju något du borde kunna svara på, då du gladeligen påpekat B8:ans rostbenägenhet i flertalet trådar som handlar om helt andra bilar.

Vidare är här väl ingen i tråden som påstått att VAG med XXXXXXXX tillverkade bilar är bra enbart för att de tillverkat just XXXXXXXX. Däremot har man påstått att 'så pass många sålda bilar är det inte konstigt att många går sönder'. Ett påstående jag kan delvis stå bakom. Jag har tidigare när du raljerat påpekat att det skulle vara intressant att se procentsatsen på fel på bilarna, för att se om det skiljer så mycket procentuellt. Det har givetvis vare sig du eller någon annan kunnat presentera (ja, man har hänvisat till vissa sidor som, oavsett vilken bilmodell, använder sig av ett rent förkastligt vis att redovisa statistik på).

Men, sen när någon, för all del, ta mig som exempel; inte är annat än nöjd med sin Audi, ja, då är vi givetvis fanboys. Att det mest udda/knepiga/dyra jag behövt byta är en styrenhet till en cvt-låda, förutom div. slitagedelar som knappast kan ses som vare sig udda/knepigt/dyrt kan ju omöjligt stämmta Att min far, min morbror, mina bröder och diverse vänner inte heller har behövt byta något mer än slitagedelar, stämmer givetvis inte. Att vi inte heller har några problem med oljeförburkning (jag fyller MAX på 0.5 liter mellan servicetillfällena (min far, morbror och mina bröder max 1 liter). Givetvis är det som så att även mina vänner och bekanta som inte heller de har problem med varken knepiga fel eller hög oljeförbrukning (trots tfsi-motorer) är självfallet också ren lögn. För, enligt dina ständiga uttalanden gällande ALLA bilar inom vag, så håller ingen, alla dricker tonvis med olja och rostar sönder konstant.

Men absolut, jag erkänner, jag har bytt båda mina framskärmar på Sub5. Det är ju rätt dåligt att två skärmar rostat på en bil som rullat 35.000 mil....

Så, tycker jag VAG gör världens bästa bilar? Absolut inte. Tycker jag att VAG enbart gör skitbilar? Absolut inte. Det finns ex.vis bilar med specifika motorer som jag inte skulle ta i med tång ens. Däremot borde jag ex.vis inte vilja ta i en RS6 C5 med tång heller...för....Passat B8 rostar ju.

Mazdas tioåriga garanti (alternativt 15.000 mil, vilket som händer först) är inte en nybilsgaranti "egentligen", utan en komponentgaranti som löper parallellt med deras treåriga fabriksgaranti, men, då den treåriga fabriksgarantin gäller först, är då i sin tur komonentgarantin sjuårig och går igång efter fabriksgarantin.

- - - Edit - - -

För sakens skull; samtliga ägare av VAG-kärror i min bekantskapskrets gör service efter 1500 mil.

Och min mors Seat Arosa bråkar inte heller den...även om där är lite rost i skärmkanterna bak och vid tanklocket. Jävla skitbil.
Senast redigerat av it_mutt (6 april 2018)

4 261 Inlägg
6 april 2018
Evildan skrev:
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://teknikensvarld.se/varning-kop-inte-denna-volkswagen-motor-185407/&ved=2ahUKEwi38c_qnKbaAhVCZCwKHWLUBgcQFjAAegQICBAB&usg=AOvVaw21iUrOCXChtnd9LNU1XiEk

http://teknikensvarld.se/volkswagen-erk … en-485037/
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ … tar-salja/

https://www.google.se/url?sa=t&sour … sGd5xuwnWD

https://www.expressen.se/motor/kritiken … cket-olja/

http://www.vibilagare.se/nyheter/dorros … blem-34041

och vissa här tyckte ja överdrev me att vw rostar satan, tack elake danne.

Har inte sett många toyota ägare klaga på deras bilar krånglar, är inte det statistik nog? toyota är väl ingen liten bilfirma? dom är ju lika kollosala som vw eller hur? men man ser inte folk springer o klagar på motorras varje dag, förrutom lite tjafs me airbags(inte toyotas fel utan  leverantörs tjafs)

4 261 Inlägg
6 april 2018
it_mutt skrev:
panda666 skrev:

Hur kan man anse att det är relevant att en Passat B8 rostar när en tråd handlar om ex.vis en Audi A6 från 2003?
Det är ju något du borde kunna svara på, då du gladeligen påpekat B8:ans rostbenägenhet i flertalet trådar som handlar om helt andra bilar.

Vidare är här väl ingen i tråden som påstått att VAG med XXXXXXXX tillverkade bilar är bra enbart för att de tillverkat just XXXXXXXX. Däremot har man påstått att 'så pass många sålda bilar är det inte konstigt att många går sönder'. Ett påstående jag kan delvis stå bakom. Jag har tidigare när du raljerat påpekat att det skulle vara intressant att se procentsatsen på fel på bilarna, för att se om det skiljer så mycket procentuellt. Det har givetvis vare sig du eller någon annan kunnat presentera (ja, man har hänvisat till vissa sidor som, oavsett vilken bilmodell, använder sig av ett rent förkastligt vis att redovisa statistik på).

Men, sen när någon, för all del, ta mig som exempel; inte är annat än nöjd med sin Audi, ja, då är vi givetvis fanboys. Att det mest udda/knepiga/dyra jag behövt byta är en styrenhet till en cvt-låda, förutom div. slitagedelar som knappast kan ses som vare sig udda/knepigt/dyrt kan ju omöjligt stämmta Att min far, min morbror, mina bröder och diverse vänner inte heller har behövt byta något mer än slitagedelar, stämmer givetvis inte. Att vi inte heller har några problem med oljeförburkning (jag fyller MAX på 0.5 liter mellan servicetillfällena (min far, morbror och mina bröder max 1 liter). Givetvis är det som så att även mina vänner och bekanta som inte heller de har problem med varken knepiga fel eller hög oljeförbrukning (trots tfsi-motorer) är självfallet också ren lögn. För, enligt dina ständiga uttalanden gällande ALLA bilar inom vag, så håller ingen, alla dricker tonvis med olja och rostar sönder konstant.

Men absolut, jag erkänner, jag har bytt båda mina framskärmar på Sub5. Det är ju rätt dåligt att två skärmar rostat på en bil som rullat 35.000 mil....

Så, tycker jag VAG gör världens bästa bilar? Absolut inte. Tycker jag att VAG enbart gör skitbilar? Absolut inte. Det finns ex.vis bilar med specifika motorer som jag inte skulle ta i med tång ens. Däremot borde jag ex.vis inte vilja ta i en RS6 C5 med tång heller...för....Passat B8 rostar ju.

Mazdas tioåriga garanti (alternativt 15.000 mil, vilket som händer först) är inte en nybilsgaranti "egentligen", utan en komponentgaranti som löper parallellt med deras treåriga fabriksgaranti, men, då den treåriga fabriksgarantin gäller först, är då i sin tur komonentgarantin sjuårig och går igång efter fabriksgarantin.

spelar faktiskt ingen roll för de står att dom byter delar gratis ifall det skiter sig, delar som inte är slitdelar då alltså, skulle motorn paja från ingenstnans så byter dom skiten, samma sak me växellåda-turbo osv, in o läs på deras hemsida. Samt ganratin följer med bilen/ägaren. Påminner ganska mycket om Kias garanti fast mazda har 10 år. Så påpekar en gång till om toyota ägare, ser inte så många som gnäller på deras bilar pajar för ofta, som på tyskarna tex. Säger du att toyota inte är en stor firma? lika stor som vw? ja ja står för de ja säger om vw, jävligt många dåliga dsg lådor kedjor osv, vad kan du hitta om toyota/lexus? och dom är lika stora koncern som vw men myyyycket färre fel än tyskarna. och ja vws lack håller skitdåligt;)

Avstängd
10 388 Inlägg
6 april 2018
panda666 skrev:
spelar faktiskt ingen roll för de står att dom byter delar gratis ifall det skiter sig, delar som inte är slitdelar då alltså, skulle motorn paja från ingenstnans så byter dom skiten, samma sak me växellåda-turbo osv, in o läs på deras hemsida. Samt ganratin följer med bilen/ägaren. Påminner ganska mycket om Kias garanti fast mazda har 10 år. Så påpekar en gång till om toyota ägare, ser inte så många som gnäller på deras bilar pajar för ofta, som på tyskarna tex. Säger du att toyota inte är en stor firma? lika stor som vw? ja ja står för de ja säger om vw, jävligt många dåliga dsg lådor kedjor osv, vad kan du hitta om toyota/lexus? och dom är lika stora koncern som vw men myyyycket färre fel än tyskarna. och ja vws lack håller skitdåligt;)

Nej, var har du fått det ifrån? Jag har inte gjort någon antydan till att Toyota skulle vara någon lite biltillverkare, jag har ffs inte ens skrivit om Toyota, så varför drar du upp det? Jag har dessutom precis skrivit att antalet tillverkade bilar inte per automatik avgör om en biltillverkare är bra eller dålig.

Toyota? Jag håller ingen koll på vare sig Toyota eller Lexus, mest för att det inte är några bilar som generellt intresserar mig. Men, krockkuddarna har nämnts, Avensis hade väl strul med någon motor vill jag minnas och RX 400(h?) har/hade problem med rost. Men, du skulle lika väl kunna fråga mig vad det finns för fel på SAAB, Volvo, Mazda eller Opel, mina svar skulle bli i samma stil, mest av anledningen att jag inte orkar engagera mig i alla bilars fel och brister. Oavsett om det är en Toyota med få fel, en Lexus med få fel, en "BilenBil" med mängder av fel eller en "BilenBil2" med normalt mycket fel.

Och igen, rost på B8:or, eller för all del rost i dörrarna på B6:or, trasiga dsg-lådor hos vw och bråkande kedjor. Det är vad du normalt kommer med. Och igen, det är givetvis ytterst relevant när det handlar om bilar som inte är Passat B8, inte har en DSG-låda och inte heller kamkedja (nåja, det har många vag-motorer som i;mellan kamaxlarna). Som ex.vis för en Audi A6 C5. Där är inte något av detta relevant, men du drog lik förbannat dessa korten då, och har gjort många fler gånger än i bara A6 C5-fallet.. Det behöver inte ens vara relevant att dra VW:s DSG-kort i sammanhanget med en Audi som har DSG. Eller jo, för dig kanske.

Jag är fullt medveten om hur mazdas garanti fungerar. Och nej, det är inte så enkelt att de byter det "oavsett vad", jag har nämligen läst igenom villkoren för komponentgarantin. Som igen inte är en fabriksgaranti som du påstod.

Evildan
6 april 2018
panda666 skrev:
Evildan skrev:
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://teknikensvarld.se/varning-kop-inte-denna-volkswagen-motor-185407/&ved=2ahUKEwi38c_qnKbaAhVCZCwKHWLUBgcQFjAAegQICBAB&usg=AOvVaw21iUrOCXChtnd9LNU1XiEk

http://teknikensvarld.se/volkswagen-erk … en-485037/
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ … tar-salja/

https://www.google.se/url?sa=t&sour … sGd5xuwnWD

https://www.expressen.se/motor/kritiken … cket-olja/

http://www.vibilagare.se/nyheter/dorros … blem-34041

och vissa här tyckte ja överdrev me att vw rostar satan, tack elake danne.

Har inte sett många toyota ägare klaga på deras bilar krånglar, är inte det statistik nog? toyota är väl ingen liten bilfirma? dom är ju lika kollosala som vw eller hur? men man ser inte folk springer o klagar på motorras varje dag, förrutom lite tjafs me airbags(inte toyotas fel utan  leverantörs tjafs)

Takata har Toyota avslutat kontraktet med men monterar tillsvidare in kuddarna i nytillverkade fordon som sedan återkallas innan dom blir farliga för kostnadsfritt utbyte till kuddar från den nya leverantören.
Andra i denna tråd nämnda företag som oskyldigt får mycket skit enligt några har inte gjort så utan fortsätter tydligen att köpa dessa takataprodukter. Olika företag tänker lite olika tydligen.

4 261 Inlägg
6 april 2018
it_mutt skrev:
panda666 skrev:

Nej, var har du fått det ifrån? Jag har inte gjort någon antydan till att Toyota skulle vara någon lite biltillverkare, jag har ffs inte ens skrivit om Toyota, så varför drar du upp det? Jag har dessutom precis skrivit att antalet tillverkade bilar inte per automatik avgör om en biltillverkare är bra eller dålig.

Toyota? Jag håller ingen koll på vare sig Toyota eller Lexus, mest för att det inte är några bilar som generellt intresserar mig. Men, krockkuddarna har nämnts, Avensis hade väl strul med någon motor vill jag minnas och RX 400(h?) har/hade problem med rost. Men, du skulle lika väl kunna fråga mig vad det finns för fel på SAAB, Volvo, Mazda eller Opel, mina svar skulle bli i samma stil, mest av anledningen att jag inte orkar engagera mig i alla bilars fel och brister. Oavsett om det är en Toyota med få fel, en Lexus med få fel, en "BilenBil" med mängder av fel eller en "BilenBil2" med normalt mycket fel.

Och igen, rost på B8:or, eller för all del rost i dörrarna på B6:or, trasiga dsg-lådor hos vw och bråkande kedjor. Det är vad du normalt kommer med. Och igen, det är givetvis ytterst relevant när det handlar om bilar som inte är Passat B8, inte har en DSG-låda och inte heller kamkedja (nåja, det har många vag-motorer som i;mellan kamaxlarna). Som ex.vis för en Audi A6 C5. Där är inte något av detta relevant, men du drog lik förbannat dessa korten då, och har gjort många fler gånger än i bara A6 C5-fallet.. Det behöver inte ens vara relevant att dra VW:s DSG-kort i sammanhanget med en Audi som har DSG. Eller jo, för dig kanske.

Jag är fullt medveten om hur mazdas garanti fungerar. Och nej, det är inte så enkelt att de byter det "oavsett vad", jag har nämligen läst igenom villkoren för komponentgarantin. Som igen inte är en fabriksgaranti som du påstod.

håller tyvärr inte med, spelar all roll i världen, jag påpekar alla standard fel på tyskarna, speciellt med vag koncernen som även innehåller audi. bmw och mercedes har också flertal luckor med problem i form av motorer o lådor. Vart ja än läser på nätet så läser ja bara fullt med problem. Letar man samtidigt efter problem och generella typfel som asiaterna har ex toyota och lexus finner man nästan ingenting och dessa märken får alltid topp betyg i statistik och granskningar. Sen det du försöker säga här hjälper inte riktigt dig med ditt försvar om vag och audi. För dom flesta fanboys här säger att VW bygger miljader med bilar men ett stort antal pajar medans asiaterna bygger exakt samma mängd men där pajar väldigt få. Förstår du vad jag försöker säga här? att båda tillverkarna bygger exakt samma mängd men asiaterna pajar väldigt sällan. Så varför tycka att vw är så jävla bra då och rata och snacka skit om asiaterna som alla gör? yes audi dricker olja som fan, vill man ha det så? har aldrig hört nån toyota som dricker olja? endå tillverkas det samma antal bilar. VW rostar;) och dsg suger tyvärr. Har en kollega på jobbet som tycker att golf gti elelr sciroco är fina men han vågar fan inte köpa en automat för att vi har haft tooookmånga på jobbet som strulat.

Står på mazdas hemsida samt kias att dom byter delen som pajat som tex motor o låda ifall det inte är handhavande fel och om du inte har börnat som en idiot. borde funka tror jag.
Senast redigerat av panda666 (6 april 2018)

1 206 Inlägg
6 april 2018
Kan vi inte bara respektera varandra och att alla har olika erfarenheter och åsikter?

Skämt åsido, bråka på ni.

Sök