Håller mindre motorer sämre?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 april 2018 · 17 478 Inlägg

volvo245amazon skrev:
Blev du stött hybrid?

Lätt! En 245:a håller ju i evighet! big_smile Tänk dig en Renault Clio 1.2... Hur håller den tro? Enligt min kollegor rätt bra då flera har en sådan som pendlarburk. Min pendlarsläde har en V6:a... Mumlar tryggt i 1800 rpm på väg till jobbet i 90 km/h.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
12 april 2018 ·

Hybrid_ skrev:

volvo245amazon skrev:
Blev du stött hybrid?

Lätt! En 245:a håller ju i evighet! big_smile Tänk dig en Renault Clio 1.2... Hur håller den tro? Enligt min kollegor rätt bra då flera har en sådan som pendlarburk. Min pendlarsläde har en V6:a... Mumlar tryggt i 1800 rpm på väg till jobbet i 90 km/h.

1800rpm, är du morgontrött och kör hårt?

Clio II 1.2 60hk kan jag intyga är en bra och för storleken riktigt komfortabel ekonomisk pendlarlåda...som brukligt med småfranskor.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 april 2018 · 17 478 Inlägg

Evildan skrev:

Hybrid_ skrev:

volvo245amazon skrev:
Blev du stött hybrid?

Lätt! En 245:a håller ju i evighet! big_smile Tänk dig en Renault Clio 1.2... Hur håller den tro? Enligt min kollegor rätt bra då flera har en sådan som pendlarburk. Min pendlarsläde har en V6:a... Mumlar tryggt i 1800 rpm på väg till jobbet i 90 km/h.

1800rpm, är du morgontrött och kör hårt?

Clio II 1.2 60hk kan jag intyga är en bra och för storleken riktigt komfortabel ekonomisk pendlarlåda...som brukligt med småfranskor.

Sätter farthållaren på 90-100 sådär. Fast det kanske inte är så mycket varv... Orka tänka på morgonen. Jo, Clion verkar vara en bra släde trots allt. Jag har ju 4 källor på detta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
12 april 2018 ·

Hybrid_ skrev:

Evildan skrev:

Hybrid_ skrev:

Lätt! En 245:a håller ju i evighet! big_smile Tänk dig en Renault Clio 1.2... Hur håller den tro? Enligt min kollegor rätt bra då flera har en sådan som pendlarburk. Min pendlarsläde har en V6:a... Mumlar tryggt i 1800 rpm på väg till jobbet i 90 km/h.

1800rpm, är du morgontrött och kör hårt?

Clio II 1.2 60hk kan jag intyga är en bra och för storleken riktigt komfortabel ekonomisk pendlarlåda...som brukligt med småfranskor.

Sätter farthållaren på 90-100 sådär. Fast det kanske inte är så mycket varv... Orka tänka på morgonen. Jo, Clion verkar vara en bra släde trots allt. Jag har ju 4 källor på detta.

Dom är ju inte asiatiskt stabila men bättre än mycket annat europeiskt.
Citroen C3 är annars ett hett tips, billiga att köpa o äga och även dom med trevliga egenskaper. Täta kamremsintervaller är väl det negativa jag kan tänka på bara sådär.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang