3208
Sök

Byte av vindruta. värme/auto?

14 Inlägg
5 juni 2018
Trådstartare
Ska byta vindruta, och man behöver fylla i info om den har värme och autosensor för regn.
Hur vet man detta? Auto vindrutetorkare tror jag inte, jag provade hälla vatten på men inget hände.
Går det att se på symboler? Länkar en bild på rutan.
http://forumbilder.se/H7579/img-0474

Trucker
1 434 Inlägg
5 juni 2018
Ingen kan veta något om din vindruta när du inte ens skriver tillverkare av fordonet, modell, årsmodell, osv osv... smile

Dock ser det ut som en symbol för uppvärmd ruta på bilden.. smile
Senast redigerat av zleepy (5 juni 2018)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Vettemannen
5 juni 2018
Titta i instruktionsboken. Den brukar kunna ge råd om vad din bil är utrustad med.

/Benny

Evildan
5 juni 2018
Din Ford Focus mk2 har eluppvärmd vindruta och sitter det en stor svart klump under innerbackspegeln har du regnsensor.
Senast redigerat av Evildan (5 juni 2018)

14 Inlägg
5 juni 2018
Trådstartare
Det är en Jaguar X-type estate 2004.

7 794 Inlägg
6 juni 2018
Evildan skrev:
Din Ford Focus mk2 har eluppvärmd vindruta och sitter det en stor svart klump under innerbackspegeln har du regnsensor.

Jaguar X-type är ingen Ford Focus utan en moddad Ford Mondeo, såvitt jag vet?
Rätta mig om jag har fel.

Muttley
6 juni 2018
Tittar du riktigt noggrant så ser du ju värmeslingor någonstans i rutan.

Nu har de förvisso inte regnat på en månad men du vet väl om du behöver dra i spaken eller om de sätter igång själv :p

7 794 Inlägg
6 juni 2018
Härutöver, har den autosensor för vindrutetorkarna, så har bilen även en avstängningsknapp/läge på spaken.
Annars blir det minst sagt spännande och nervpirrande att vintertid skrapa rutan med gående bilmotor!

Muttley
6 juni 2018
torsen skrev:
Härutöver, har den autosensor för vindrutetorkarna, så har bilen även en avstängningsknapp/läge på spaken.
Annars blir det minst sagt spännande och nervpirrande att vintertid skrapa rutan med gående bilmotor!

De är ju ingen knapp.  Det är ju första läget bara.   Typ som tändninglås.

7 794 Inlägg
6 juni 2018
Värmeslingor i Ford Focus, Mondeo och X-type är inte minsta problem att se vid lågt stående sol och motljus.
Enligt min erfarenhet.

Evildan
6 juni 2018
torsen skrev:
Evildan skrev:

Jaguar X-type är ingen Ford Focus utan en moddad Ford Mondeo, såvitt jag vet?
Rätta mig om jag har fel.

Jag gissade rent generellt då inget märke/modell hade angivits öht, att det blev så nära tyder på en outgrundlig expertis från min sida? wink
Äckstype är en moddad Mondeo.

Sök