5974
Sök

[Köpråd] Renault Megane Mk2 som stått hos bilhandlare i 5 år

3 Inlägg
7 juli 2018
Trådstartare
Nu har den här bilen dykt upp i mina sökningar på Blocket och jag vart lite  nyfiken.
Men ja, jag hör varningsklockorna ringa så det tjuter i öronen wink

Historik om bilen enligt Biluppgifter.se.
Hamnade hos bilhandlaren (Windahls i Nora om någon är bekant med den firman) 2012-11-02.
Har därefter annonserats ut för 69 000kr fram till 2017-10-05 då priset sänkts till 34 900kr.

Försökte ringa dom för någon dag sen, men hamnade bara i kö, antar att det var lunchdags.

Så, min fråga. Vad kan man förvänta sig av en sån här bil?
Ska man räkna med att bromsarna sitter fast etc? Bor det sork i baksätet vid det här laget?
Motioneras bilar som inte blir provkörda?

Fri fart för ett fritt folk!
14 912 Inlägg
7 juli 2018
vänd dig åt andra hållet och spring av bara fan åt andra hållet..     gör inga bilaffärer där!  om bilen ligger ute för 35k är den max värd 2000kr.. världens ockerpriser där..

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
7 juli 2018
Trådstartare
Tackar för svar!

Haft med dom att göra?

Det är tyvärr lite så överallt i Örebro-området känns det som :\

Fri fart för ett fritt folk!
14 912 Inlägg
7 juli 2018
zeno skrev:
Tackar för svar!

Haft med dom att göra?

Det är tyvärr lite så överallt i Örebro-området känns det som :\

vet många som haft att göra med dom..

min syster tex som dessutom är släkt med ägaren..köpte en bil där.  och vid första servicen direkt efter köpet så var det 1.5 a4 med fel   på en bil som skulle vara i bra skick..   dåliga bromskivor bak dåliga belägg brustna fjädrar och lite sånt skoj.    Nu visste jag att man inte skulle göra affärer där innan oxå.

Det är dock något annat med bilhandlarna i örebro där är det en annan form av blåstning som pågår.  men det är läge för strul när bilen inte är så bra som det ger sken av.  Testa att googla så förstår du vad jag menar..

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
7 juli 2018
Trådstartare
Jag förstår. Det är också magkänslan jag fått av Windahls.
Tar och stryker den här bilen helt enkelt, tack för tipset!
Senast redigerat av zeno (7 juli 2018)

Sök