13 juli 2018
Trådstartare
Hej! Då min 3-serie börjar snudda på 10k mil så är det snart dags att byta bil. Då jag i jobbet kör väldigt mycket är komfort och motorvägs egenskaper det viktigaste för mig.
Har 2 kids på 5 och 9 år så givetvis är det viktigt att bilen är rymlig men av dessa tre jag spelar det inte en jättestor roll då alla är fullt tillräckliga.
Jag har tittat på följande :
Volkswagen Passat GTE - Stor och rymlig bil som är rolig att köra. Störst bagage och upplevs som rymligast trots att Volvon är större. Komforten är tyvärr den sämsta av dessa tre men GTE lockar med sina rabatter och snålhet. Får även mest extra utrustning på denna bil som även den lockar.
Volvo V90 D4 AWD Business - Upplevs som riktigtsstabilast och med 18" + akustik rutor så blir den riktigt tyst. Den lockar med med sköna stolar, drivepilot och sitt utseende. Ganska mycket standardutrustning på denna bil. Rymlig bil inuti också vilket familjen uppskattar.
Audi A4 2.0 TDI Quattro Proline - Helt klart roligast att köra och komforten imponerar stort. Den är den trängsta av dessa tre men upplevs ändå rymlig om man jämför med min nuvarande 320d. Problemet med denna bil är att man inte får in så mycket utrustning och Audi är ju inte direkt kända för att ha mycket std utr.
Jag har 8,5 basbelopp
Audin känns mest välbyggd och har även det bästa nav systemet av dessa tre.
Alla bilar har sina för o nackdelar kan man säga, vad hade ni valt?