2748
Sök

Volvo S90

9 Inlägg
1 augusti 2018
Trådstartare
Jag for i tankarna att leasa en S90 under nästa år. Volvo har nu släppt XC40 och fler modeller släpps väl inom kort om jag inte har fel. Kommer S90 att få sig ett ansiktslyft? Kommer den kännas utdaterad om man skulle leasa den 2019?

4 261 Inlägg
1 augusti 2018
Leify74 skrev:
Jag for i tankarna att leasa en S90 under nästa år. Volvo har nu släppt XC40 och fler modeller släpps väl inom kort om jag inte har fel. Kommer S90 att få sig ett ansiktslyft? Kommer den kännas utdaterad om man skulle leasa den 2019?

personligen gillar ja v90 mera, mycket snyggare. Du vet att leasa innebär mycket kostnader ifall du skulle skada bilen/repa/buckla den osv. Missar du nån service osv. Skulle du ångra dig dessutom sen och vill lämna tillbaka den blir det mycket dyrt. Bara så du vet. Utdaterad? varför det? Har sett ett par styckna där ute tror inte dom är så populära faktiskt. Men smaken är som baken. Leasing är iaf inget jag rekommenderar till nån. En kollega på jobbet leasade några månader sen en merca cla sedan 2017 års och tyckte sen efter 5 månader att det var för dyrt. ca 5000-6000 i månaden för bara bilfan, ringde och grät till mercedes och fick pynta runt 80.000 för att lämna tillbaka. sen så fick han betala nått mer kommer inte riktigt ihåg.

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 augusti 2018
S90 skulle jag klassa som en snygg bil. Jag gillar den skarpt. (Nåja) V90 ser ut som en tunna skit.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 261 Inlägg
1 augusti 2018
caromania skrev:
S90 skulle jag klassa som en snygg bil. Jag gillar den skarpt. (Nåja) V90 ser ut som en tunna skit.

fan va säger du, s90 ser ju konstig ut bakifrån. V90 har en fin och modern baksida och den fina framsidan som alla nya volvos har nu, alla nya volvos har samma framsida. xc40 är ful/xc60 är ful, nya faceliftarna. Finaste volvon just nu är v90^^ av dom senaste faceliftarna.

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 augusti 2018
panda666 skrev:
caromania skrev:

fan va säger du, s90 ser ju konstig ut bakifrån. V90 har en fin och modern baksida och den fina framsidan som alla nya volvos har nu, alla nya volvos har samma framsida. xc40 är ful/xc60 är ful, nya faceliftarna. Finaste volvon just nu är v90^^ av dom senaste faceliftarna.

Jag ångrar mig. Alla Volvisar är fula från alla håll o kanter. smile

4 261 Inlägg
1 augusti 2018
caromania skrev:
panda666 skrev:
caromania skrev:

de va bättre, håller me nu;)

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 augusti 2018
panda666 skrev:
caromania skrev:
panda666 skrev:

de va bättre, håller me nu;)

Haha smile

1 450 Inlägg
1 augusti 2018
panda666 skrev:
caromania skrev:

Jag måste instämma i det påståendet att v90 ser helt okej ut. S90 bakifrån ser riktigt konstig ut. Samma med nya xc90. Undra hur dom tänkte när dom designade den modellen ...

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

4 261 Inlägg
2 augusti 2018
KolGruvan skrev:
panda666 skrev:
caromania skrev:

Jag måste instämma i det påståendet att v90 ser helt okej ut. S90 bakifrån ser riktigt konstig ut. Samma med nya xc90. Undra hur dom tänkte när dom designade den modellen ...

gillar inte stolarna i dessa nya volvos, dom är krångliga tycker jag. Svåra att ställa in osv. Nr2 så hatar ja verkligen den enorma paddan dom har som mittkonsol, jobbar me bilar varje dag men har svårt att hitta alla inställningar i den jäkla stora paddan i mitten. Svårt att lära sig navigera mellan klimatanläggning, byta låt/station i radion, hitta navigation osv. Fett krångligt. Det har gått för långt tycker jag och dom borde ha satsat på nått mycket mer användarvänligt, tänk farfar på 60-70 år, hur fan ska denna person hitta nått i det kaoset? Samma gäller tesla bilarna, helt jävla idiotiskt med en stor jävla skärm där det tar flera timmar att hantera menyer bara man vill hitta reglaget till kupefläkten.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
2 augusti 2018
panda666 skrev:
. Det har gått för långt tycker jag och dom borde ha satsat på nått mycket mer användarvänligt, tänk farfar på 60-70 år, hur fan ska denna person hitta nått i det kaoset? Samma gäller tesla bilarna, helt jävla idiotiskt med en stor jävla skärm där det tar flera timmar att hantera menyer bara man vill hitta reglaget till kupefläkten.

Due,  JAG är snart 70 och gillar knepig ny teknik..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

4 261 Inlägg
2 augusti 2018
bilknuffaren skrev:
panda666 skrev:
. Det har gått för långt tycker jag och dom borde ha satsat på nått mycket mer användarvänligt, tänk farfar på 60-70 år, hur fan ska denna person hitta nått i det kaoset? Samma gäller tesla bilarna, helt jävla idiotiskt med en stor jävla skärm där det tar flera timmar att hantera menyer bara man vill hitta reglaget till kupefläkten.

Due,  JAG är snart 70 och gillar knepig ny teknik..smile

ne skojar du, ja hatar tekniken i dessa bilar. Tar evigheter att lära sig menyer och att hitta saker. var bättre i lite äldre volvo, man hade en scroller och kunde hitta allt som var viktigt fort. Man behöver inte en 50tum platt led tv i bilen.

6 217 Inlägg
2 augusti 2018
panda666 skrev:
ne skojar du, ja hatar tekniken i dessa bilar. Tar evigheter att lära sig menyer och att hitta saker. var bättre i lite äldre volvo, man hade en scroller och kunde hitta allt som var viktigt fort. Man behöver inte en 50tum platt led tv i bilen.

"lite äldre volvo", och så hade den en "scroller"? roll  I en amazon, där kunde man hitta de få inställningar som fanns utan större problem. Redan i 240 var inställningarna till ventilation och värme förvirrande

Sök