132kmh på 100 väg

6 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 · Inlägg av trådskaparen #1

Åkte dit i lördags morgon 04:30 på 100 väg
Körde tydligen 132kmh.
Nån som vet hur lång tid jag får indraget? Fick 3600kr böter och 48 timmar medgivande. Så nu kan jag inte arbeta eftersom i mitt jobb ingår det att köra en hel del med bil..

Fri fart för ett fritt folk! · 9 572 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #2

1-3månader.. du får antagligen 3månader och sen när du säger att du behöver det för ditt yrke är det 1månad...   känns ju som en vättig tid att mäta hastighet.. för det måste ju vara livsfarligt att köra 130 på 100väg mitt i natten...

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
6 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 · Inlägg av trådskaparen #3

Growe skrev:
1-3månader.. du får antagligen 3månader och sen när du säger att du behöver det för ditt yrke är det 1månad...   känns ju som en vättig tid att mäta hastighet.. för det måste ju vara livsfarligt att köra 130 på 100väg mitt i natten...

Tack för snabbt svar!
Ja är ju egentligen mitt fel men suger att man precis köpt ny bil för tillökning i familjen. Planerat att barnet ska komma 1a november. Tjejen har inget körkort heller.
Sen kommer det bli extremt lite pengar nu när jag inte kan arbeta..

2 227 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #4

dave1120 skrev:

Growe skrev:
1-3månader.. du får antagligen 3månader och sen när du säger att du behöver det för ditt yrke är det 1månad...   känns ju som en vättig tid att mäta hastighet.. för det måste ju vara livsfarligt att köra 130 på 100väg mitt i natten...

Tack för snabbt svar!
Ja är ju egentligen mitt fel men suger att man precis köpt ny bil för tillökning i familjen. Planerat att barnet ska komma 1a november. Tjejen har inget körkort heller.
Sen kommer det bli extremt lite pengar nu när jag inte kan arbeta..

Då kanske man inte har råd att köra så snabbt, tråkigt ändå.:-/

Även om det är på natten finns det mycket djur på vägarna.

6 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 · Inlägg av trådskaparen #5

Low skrev:

dave1120 skrev:

Growe skrev:
1-3månader.. du får antagligen 3månader och sen när du säger att du behöver det för ditt yrke är det 1månad...   känns ju som en vättig tid att mäta hastighet.. för det måste ju vara livsfarligt att köra 130 på 100väg mitt i natten...

Tack för snabbt svar!
Ja är ju egentligen mitt fel men suger att man precis köpt ny bil för tillökning i familjen. Planerat att barnet ska komma 1a november. Tjejen har inget körkort heller.
Sen kommer det bli extremt lite pengar nu när jag inte kan arbeta..

Då kanske man inte har råd att köra så snabbt, tråkigt ändå.:-/

Även om det är på natten finns det mycket djur på vägarna.

Ja dumt utav mig.

Fri fart för ett fritt folk! · 9 572 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #6

Low skrev:

dave1120 skrev:

Growe skrev:
1-3månader.. du får antagligen 3månader och sen när du säger att du behöver det för ditt yrke är det 1månad...   känns ju som en vättig tid att mäta hastighet.. för det måste ju vara livsfarligt att köra 130 på 100väg mitt i natten...

Tack för snabbt svar!
Ja är ju egentligen mitt fel men suger att man precis köpt ny bil för tillökning i familjen. Planerat att barnet ska komma 1a november. Tjejen har inget körkort heller.
Sen kommer det bli extremt lite pengar nu när jag inte kan arbeta..

Då kanske man inte har råd att köra så snabbt, tråkigt ändå.:-/

Även om det är på natten finns det mycket djur på vägarna.

Det är ju derför man ska åka fort så inte djuren hinner

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
1 801 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #7

.

Ägget på gaspedalen brukar klara sig en månad eller två efter att lappen dragits.

Sen ska man GASA igen...

O visst är det skönt när det händer nåt med bilen, när man tröcker platta i gölve?
Typ 0 - 100 på mindre än 8...

Alltså på rätt ställe.


Betydligt värre om det varit 32 över på 70 eller 90 väg.
Då hade du kanske behövt ett annat jobb och cyckel.

Senast redigerat av Meaganeowner (7 augusti 2018)

2 754 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #8

det roliga är att polisen är alltid på fel plats och kontrollerar folk , här hos mig kör folk som helt galna fast det är 50km gräns. Ingen polis här nånsin fast dom skulle kunna ta folk här 10 pers per dag minst, dom flesta kör över 70-80 denna sträcka hos mig. Både jag och en kollega åkte fast, jag nåra år sen för ja hade bråttom med en bil på jobbet, ville göra klart några bilar så körde utan att tänka, nästan 90 på 50 väg, kortet rök 1 månad eftersom jag behöver den på jobbet, och en kollega på motorväg körde 13x på 100 väg även han 1 månad. Man ska alltid, ALTID hålla sig under 30 max eller helst 20 max. Alltså om det är 50 kör max 60-70 och är det 100 kör max 110-120. Då tror ja inte man förlorar kortet. Helst ska man inte köra fortare alls men ibland kollar man inte på instrument panelen och bara kör eller är trött efter jobbet. Så länge man inte kör som en dåre varje dag ser ja inte problemet. Finns kanske viktigare saker för polisen att göra än att stå på motorvägen me laser pistol, kasnke fånga lite mördare o våldtäcksmän? andra grejer kanske? nä skit i de vi tar lite folk som kör lite för fort. Orka plugga till att bli polisman och sen sitta på motorvägen hela dagarna o fånga folk som kör fort.

2 227 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #9

panda666 skrev:
det roliga är att polisen är alltid på fel plats och kontrollerar folk , här hos mig kör folk som helt galna fast det är 50km gräns. Ingen polis här nånsin fast dom skulle kunna ta folk här 10 pers per dag minst, dom flesta kör över 70-80 denna sträcka hos mig. Både jag och en kollega åkte fast, jag nåra år sen för ja hade bråttom med en bil på jobbet, ville göra klart några bilar så körde utan att tänka, nästan 90 på 50 väg, kortet rök 1 månad eftersom jag behöver den på jobbet, och en kollega på motorväg körde 13x på 100 väg även han 1 månad. Man ska alltid, ALTID hålla sig under 30 max eller helst 20 max. Alltså om det är 50 kör max 60-70 och är det 100 kör max 110-120. Då tror ja inte man förlorar kortet. Helst ska man inte köra fortare alls men ibland kollar man inte på instrument panelen och bara kör eller är trött efter jobbet. Så länge man inte kör som en dåre varje dag ser ja inte problemet. Finns kanske viktigare saker för polisen att göra än att stå på motorvägen me laser pistol, kasnke fånga lite mördare o våldtäcksmän? andra grejer kanske? nä skit i de vi tar lite folk som kör lite för fort. Orka plugga till att bli polisman och sen sitta på motorvägen hela dagarna o fånga folk som kör fort.

Komigen, skulle någon påverkad eller någon utan körkort köra på en familj så undrar alla var dem är.

De fångar nog en o annan brottsling med dessa kontroller.

Sedan är det nog olika poliser för trafik,mord, mm..

Tycker det borde finnas fler poliser  i trafiken.

2 754 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #10

Low skrev:

panda666 skrev:
det roliga är att polisen är alltid på fel plats och kontrollerar folk , här hos mig kör folk som helt galna fast det är 50km gräns. Ingen polis här nånsin fast dom skulle kunna ta folk här 10 pers per dag minst, dom flesta kör över 70-80 denna sträcka hos mig. Både jag och en kollega åkte fast, jag nåra år sen för ja hade bråttom med en bil på jobbet, ville göra klart några bilar så körde utan att tänka, nästan 90 på 50 väg, kortet rök 1 månad eftersom jag behöver den på jobbet, och en kollega på motorväg körde 13x på 100 väg även han 1 månad. Man ska alltid, ALTID hålla sig under 30 max eller helst 20 max. Alltså om det är 50 kör max 60-70 och är det 100 kör max 110-120. Då tror ja inte man förlorar kortet. Helst ska man inte köra fortare alls men ibland kollar man inte på instrument panelen och bara kör eller är trött efter jobbet. Så länge man inte kör som en dåre varje dag ser ja inte problemet. Finns kanske viktigare saker för polisen att göra än att stå på motorvägen me laser pistol, kasnke fånga lite mördare o våldtäcksmän? andra grejer kanske? nä skit i de vi tar lite folk som kör lite för fort. Orka plugga till att bli polisman och sen sitta på motorvägen hela dagarna o fånga folk som kör fort.

Komigen, skulle någon påverkad eller någon utan körkort köra på en familj så undrar alla var dem är.

De fångar nog en o annan brottsling med dessa kontroller.

Sedan är det nog olika poliser för trafik,mord, mm..

Tycker det borde finnas fler poliser  i trafiken.

du kanske tycker ja skulle behöva äta en snickers alltså.

Fri fart för ett fritt folk! · 9 572 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #11

Low skrev:

panda666 skrev:
det roliga är att polisen är alltid på fel plats och kontrollerar folk , här hos mig kör folk som helt galna fast det är 50km gräns. Ingen polis här nånsin fast dom skulle kunna ta folk här 10 pers per dag minst, dom flesta kör över 70-80 denna sträcka hos mig. Både jag och en kollega åkte fast, jag nåra år sen för ja hade bråttom med en bil på jobbet, ville göra klart några bilar så körde utan att tänka, nästan 90 på 50 väg, kortet rök 1 månad eftersom jag behöver den på jobbet, och en kollega på motorväg körde 13x på 100 väg även han 1 månad. Man ska alltid, ALTID hålla sig under 30 max eller helst 20 max. Alltså om det är 50 kör max 60-70 och är det 100 kör max 110-120. Då tror ja inte man förlorar kortet. Helst ska man inte köra fortare alls men ibland kollar man inte på instrument panelen och bara kör eller är trött efter jobbet. Så länge man inte kör som en dåre varje dag ser ja inte problemet. Finns kanske viktigare saker för polisen att göra än att stå på motorvägen me laser pistol, kasnke fånga lite mördare o våldtäcksmän? andra grejer kanske? nä skit i de vi tar lite folk som kör lite för fort. Orka plugga till att bli polisman och sen sitta på motorvägen hela dagarna o fånga folk som kör fort.

Komigen, skulle någon påverkad eller någon utan körkort köra på en familj så undrar alla var dem är.

De fångar nog en o annan brottsling med dessa kontroller.

Sedan är det nog olika poliser för trafik,mord, mm..

Tycker det borde finnas fler poliser  i trafiken.

jag har inget i mot poliser i trafiken om dom någon gång gjorde något vättigt..  för helt ärligt vilken nytta gör en fartkontroll klockan 04.30   vorre det inte bättre dom jobba på att kolla folks betende i rusningstrafiken  det skulle göra att trafiken vart lugnare och säkrare....    åk genom stockholm rusningstrafik och dina 2händer är fulla när du räknar trafikbrott som är riktigt jävla röttna.  på 10min   men ser man någon polis...aldrig i helvete..       jag har kört buss i 10år..  denna sommar körde jag 19xxmil i juli..    och på en hand kan jag räkna kontroller jag såg på vägen i sverige...    under mina 10år har jag ALDRIG blivit kontrollerad av polisen när det gäller kör och vilotider... efter 2veckors körning örebro-oslo så blev jag kontrollerade i norge..  oftare än varannan gång har dom haft id kontroll  dessutom har jag sätt mängder med kontroller av trafiken i norge under denna sommar och samtliga mina kollegor har blivit kontrollerade antingen av polis eller vägväsendet eller va det nu kallas i norge.   men NADA i sverige..men dom orkar sig ut 04.30 och stoppa en fortkörare... sånt gör mig pissoff...  eftersom vi alla vet att den där fortkörningen gör varken till eller från för säkerheten.

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
2 227 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #12

panda666 skrev:

Low skrev:

panda666 skrev:
det roliga är att polisen är alltid på fel plats och kontrollerar folk , här hos mig kör folk som helt galna fast det är 50km gräns. Ingen polis här nånsin fast dom skulle kunna ta folk här 10 pers per dag minst, dom flesta kör över 70-80 denna sträcka hos mig. Både jag och en kollega åkte fast, jag nåra år sen för ja hade bråttom med en bil på jobbet, ville göra klart några bilar så körde utan att tänka, nästan 90 på 50 väg, kortet rök 1 månad eftersom jag behöver den på jobbet, och en kollega på motorväg körde 13x på 100 väg även han 1 månad. Man ska alltid, ALTID hålla sig under 30 max eller helst 20 max. Alltså om det är 50 kör max 60-70 och är det 100 kör max 110-120. Då tror ja inte man förlorar kortet. Helst ska man inte köra fortare alls men ibland kollar man inte på instrument panelen och bara kör eller är trött efter jobbet. Så länge man inte kör som en dåre varje dag ser ja inte problemet. Finns kanske viktigare saker för polisen att göra än att stå på motorvägen me laser pistol, kasnke fånga lite mördare o våldtäcksmän? andra grejer kanske? nä skit i de vi tar lite folk som kör lite för fort. Orka plugga till att bli polisman och sen sitta på motorvägen hela dagarna o fånga folk som kör fort.

Komigen, skulle någon påverkad eller någon utan körkort köra på en familj så undrar alla var dem är.

De fångar nog en o annan brottsling med dessa kontroller.

Sedan är det nog olika poliser för trafik,mord, mm..

Tycker det borde finnas fler poliser  i trafiken.

du kanske tycker ja skulle behöva äta en snickers alltså.

Hahaha, snickers är gott det:-)

2 227 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #13

Growe skrev:

Low skrev:

panda666 skrev:
det roliga är att polisen är alltid på fel plats och kontrollerar folk , här hos mig kör folk som helt galna fast det är 50km gräns. Ingen polis här nånsin fast dom skulle kunna ta folk här 10 pers per dag minst, dom flesta kör över 70-80 denna sträcka hos mig. Både jag och en kollega åkte fast, jag nåra år sen för ja hade bråttom med en bil på jobbet, ville göra klart några bilar så körde utan att tänka, nästan 90 på 50 väg, kortet rök 1 månad eftersom jag behöver den på jobbet, och en kollega på motorväg körde 13x på 100 väg även han 1 månad. Man ska alltid, ALTID hålla sig under 30 max eller helst 20 max. Alltså om det är 50 kör max 60-70 och är det 100 kör max 110-120. Då tror ja inte man förlorar kortet. Helst ska man inte köra fortare alls men ibland kollar man inte på instrument panelen och bara kör eller är trött efter jobbet. Så länge man inte kör som en dåre varje dag ser ja inte problemet. Finns kanske viktigare saker för polisen att göra än att stå på motorvägen me laser pistol, kasnke fånga lite mördare o våldtäcksmän? andra grejer kanske? nä skit i de vi tar lite folk som kör lite för fort. Orka plugga till att bli polisman och sen sitta på motorvägen hela dagarna o fånga folk som kör fort.

Komigen, skulle någon påverkad eller någon utan körkort köra på en familj så undrar alla var dem är.

De fångar nog en o annan brottsling med dessa kontroller.

Sedan är det nog olika poliser för trafik,mord, mm..

Tycker det borde finnas fler poliser  i trafiken.

jag har inget i mot poliser i trafiken om dom någon gång gjorde något vättigt..  för helt ärligt vilken nytta gör en fartkontroll klockan 04.30   vorre det inte bättre dom jobba på att kolla folks betende i rusningstrafiken  det skulle göra att trafiken vart lugnare och säkrare....    åk genom stockholm rusningstrafik och dina 2händer är fulla när du räknar trafikbrott som är riktigt jävla röttna.  på 10min   men ser man någon polis...aldrig i helvete..       jag har kört buss i 10år..  denna sommar körde jag 19xxmil i juli..    och på en hand kan jag räkna kontroller jag såg på vägen i sverige...    under mina 10år har jag ALDRIG blivit kontrollerad av polisen när det gäller kör och vilotider... efter 2veckors körning örebro-oslo så blev jag kontrollerade i norge..  oftare än varannan gång har dom haft id kontroll  dessutom har jag sätt mängder med kontroller av trafiken i norge under denna sommar och samtliga mina kollegor har blivit kontrollerade antingen av polis eller vägväsendet eller va det nu kallas i norge.   men NADA i sverige..men dom orkar sig ut 04.30 och stoppa en fortkörare... sånt gör mig pissoff...  eftersom vi alla vet att den där fortkörningen gör varken till eller från för säkerheten.

Vad vet jag, kanske fler påverkade mm vissa tid punkter?

Håll bara hastigheten så blir allt bra, o bli glad av det finns poliser :-)

109 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #14

Hoppas att du inte har erkänt och skrivit under. Du har en chans att klara dig undan om du nekar. Ta den chansen!

9 889 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #15

mrmercedes skrev:
Hoppas att du inte har erkänt och skrivit under. Du har en chans att klara dig undan om du nekar. Ta den chansen!

Vore ju dumt om folk stod för sina misstag när man kan kosta massa extrapengar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
1 941 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #16

Det framgår inte av Ts om det var på en motortrafikled  2+1 med viltstängsel och mittbarriär
eller landsväg

om det är det förstnämda så är risken mycket låg för en olycka

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Fri fart för ett fritt folk! · 9 572 Inlägg
Skrivet 7 augusti 2018 #17

spillolja skrev:
Det framgår inte av Ts om det var på en motortrafikled  2+1 med viltstängsel och mittbarriär
eller landsväg

om det är det förstnämda så är risken mycket låg för en olycka

finns väll endå ingen annan 100väg i sverige än en motortrafikled 2+1 med mittvajer...;-)

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
1 941 Inlägg
Skrivet 8 augusti 2018 #18

Growe skrev:

spillolja skrev:
Det framgår inte av Ts om det var på en motortrafikled  2+1 med viltstängsel och mittbarriär
eller landsväg

om det är det förstnämda så är risken mycket låg för en olycka

finns väll endå ingen annan 100väg i sverige än en motortrafikled 2+1 med mittvajer...;-)

E45:an Norr om Orsa  upp till Karesuando har 100 bitvis på många delsträckor på vanlig landsväg, förut hade dessa 110 som hastighetsgräns

wink

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
9 889 Inlägg
Skrivet 8 augusti 2018 #19

Jodå...som redan påpekat; glesbygdsvägar kan ha en hastighetsbegränsning på 100km/h med "bara" mittlinje. Så visst finns det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
9 Inlägg
Skrivet 8 augusti 2018 #20

spillolja skrev:
Det framgår inte av Ts om det var på en motortrafikled  2+1 med viltstängsel och mittbarriär
eller landsväg

om det är det förstnämda så är risken mycket låg för en olycka

Jag tycker fartgränserna ibland är konstigt satta. Det finns en obalans, en del 70 vägar bör höjas och en del 50 vägar bör sänkas. Trafikverkets stolpskott ...


Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang