Köpråd Hyundai i10

Banj0
16 augusti 2018 · 75 Inlägg
#1

Tjena.

Är lite sugen på en nyare småbil och har varit o tittat på en ny hyundai i10.

Är det någon kvalité? Aldrig ägt en Hyundai.
Även tittat på aygo men den va bullrigare.

Så kort och gott. Vågar man köpa hyundai ?

Mvh

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 augusti 2018 · 9 652 Inlägg
#2

Ny eller beg? Inte för att det spelar stor roll.     Det är enkla och pålitliga bilar..

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Banj0
16 augusti 2018 · 75 Inlägg
#3

Ja va o tittade på en ny hos firman och blev lite sugen.
5 års garanti med fri körsträcka, vägassistans och lackgaranti.

SportPilot skånsk högflygande adel
16 augusti 2018 · 6 496 Inlägg
#4

De nya är faktiskt helt ok att köra, vet inte prisskillnaden mot en i20 men det är mycket mer bil... hade satsat på en sådan istället

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 augusti 2018 · 11 713 Inlägg
#5

Som sportpilot nämner så är skillnaden på i10 och i20 väldigt stor. Du ska även titta på KIA Picanto som är samma bil som i10 fast lite mer ombonad. Den går dessutom att få med traditionell automatlåda! Som att köra radiobil på en nöjespark... De är skitroliga!

Jag jobbar själv med Hyundai/KIA så har kört mängder.

Några svaga punkter finns väl i grund och botten inte men originalbatteriet kan man hiva ut, detta är rent skräp. Gäller i10.

En Stinger GT kanske? Pigg rackare big_smile

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Redibo
17 augusti 2018 · 7 Inlägg
#6

Hybrid_ skrev:
En Stinger GT kanske? Pigg rackare big_smile

That escalated quickly... big_smile

Gällande huvudfrågan, så körde jag förra generationen i10 på Island som hyrbil för ett par år sedan. Vägljudet är helt klart den stora nackdelen, inte minst på deras enormt grova asfalt. Men utöver det tycker jag den är trevlig att köra, och fungerade bra för två personer med en del packning. Trots sina 68 hk tyckte jag att den var oerhört körbar, även uppför branta backar och liknande. Betydligt mer än den VW Up! jag hade i Norge några år tidigare. (resa med stundenter drar ner bilbudgeten en del...)

Min bror har en i30 från 2011 som jag verkligen gillar. Det är något med sätena hos Hyundai som passar mig som handen i handsken (1.91 lång), trots förhållandevis få inställningsmöjligheter. Men framförallt verkar de vara tämligen skottsäkra, främst slitagedelar som byts ut, och för min bror är det inget undantag. När min gamla Picasso dör blir det med största sannolikhet en korean!

Banj0
17 augusti 2018 · 75 Inlägg
#7

Ja i10an ville dom bara ha 109tusen för, i20 kliver väl upp i pris o då blir de nog finans.
Är i20 mycket större?
Jag är inte så kräsen direkt, vill bara ha en liten mjölkbil.
Kia picanto såg ju rätt fräsig ut också nu när jag har tittat på lite bilder.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 augusti 2018 · 11 713 Inlägg
#8

Banj0 skrev:
Ja i10an ville dom bara ha 109tusen för, i20 kliver väl upp i pris o då blir de nog finans.
Är i20 mycket större?
Jag är inte så kräsen direkt, vill bara ha en liten mjölkbil.
Kia picanto såg ju rätt fräsig ut också nu när jag har tittat på lite bilder.

Den finns som GT-Line. Då är den riktigt nice. Fast kostar väl en del misstänker jag.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
SportPilot skånsk högflygande adel
18 augusti 2018 · 6 496 Inlägg
#9

Banj0 skrev:
Ja i10an ville dom bara ha 109tusen för, i20 kliver väl upp i pris o då blir de nog finans.
Är i20 mycket större?
Jag är inte så kräsen direkt, vill bara ha en liten mjölkbil.
Kia picanto såg ju rätt fräsig ut också nu när jag har tittat på lite bilder.

Ja i20 är markant större och blir som sagt mycket mera bil, tror inte det skiljer några jätte summor

Helt klart värt att titta på en i20, och känna hur det känns

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang