Bakrutetorkare V 70 -01

3 Inlägg
Skrivet 17 augusti · Inlägg av trådskaparen #1

* *

Hur får jag bort den gamla bakrutetorkaren på min V 70, -01a ?

Har fått bort muttern men får inte loss resten o törs inte bryta när jag inte vet hur den sitter ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193288/193288-7c9681e4471b88ce8b3ba9a3eb498e2e.jpg

Sambo. Vi bor i sista huset på vägen uppe i skogen med alla våra hundar, katter, bilar o motorcyklar.
Forum- och sitemoderator · 24 008 Inlägg
Skrivet 17 augusti #2

Har du fått bort muttern i mitten så har jag för mig det ska bara vara att dra den rakt ut.
Med lite lirkande då förstås.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Moderator och nattkreatur
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Forum- och sitemoderator · 11 010 Inlägg
Skrivet 17 augusti #3

Mack skrev:
Har du fått bort muttern i mitten så har jag för mig det ska bara vara att dra den rakt ut.

Smörjmedel modell WD40 eller annat i omgångar bör göra susen så man inte spräcker rutan.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
3 Inlägg
Skrivet 17 augusti · Inlägg av trådskaparen #4

Mack skrev:

ok. tack. vågade liksom inte när jag inte visste hur den satt. Men den sitter verkligen FAST smile
Ska dränka in den i 5-56 så kanske den släpper ... tack för tipset Mack mvh Marita

Sambo. Vi bor i sista huset på vägen uppe i skogen med alla våra hundar, katter, bilar o motorcyklar.
81 Inlägg
Skrivet 17 augusti #5

Den sitter på splines. Kör med en avdragare bara. Det går alla gånger. Gjorde det själv på min V70 -00.

Lastbilsmekaniker · 3 194 Inlägg

Sponsrade tjänster