Nya Registeringsskyltar 2019.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 september 2018 · 17 380 Inlägg

Varför? Ja svaret på den frågan är väl uppenbar. De nuvarande tar slut under år 2019. Med hjälp av att byta ut den sista siffran mot en bokstav så ökar man antalet kombinationer från nuvarande 12 miljoner till 39 miljoner.

Så om ni ser en bil som har ett "B" som sista siffra så såg ni inte en vanlig 8 fel...

https://www.hd.se/2018-09-15/dags-for-n … t-pa-bilen

Nuvarande system infördes år 1972 och då byttes alla gamla plåtar ut. Så är inte fallet denna gången. Man kan lugnt köra omkring med sin gamla kombo.

Borde de inte bytt ut ytterligare en siffra? När man ändå håller på så att säga...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 september 2018 · 14 007 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Varför? Ja svaret på den frågan är väl uppenbar. De nuvarande tar slut under år 2019. Med hjälp av att byta ut den sista siffran mot en bokstav så ökar man antalet kombinationer från nuvarande 12 miljoner till 39 miljoner.

Så om ni ser en bil som har ett "B" som sista siffra så såg ni inte en vanlig 8 fel...

https://www.hd.se/2018-09-15/dags-for-n … t-pa-bilen

Nuvarande system infördes år 1972 och då byttes alla gamla plåtar ut. Så är inte fallet denna gången. Man kan lugnt köra omkring med sin gamla kombo.

Borde de inte bytt ut ytterligare en siffra? När man ändå håller på så att säga...

Man kan ju tycka det!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Xebers76
21 september 2018 · 2 250 Inlägg

Det nämns i artikeln att "i början av nästa år kan sista siffran på registreringsskylting vara både en siffra och en bokstav"

Intressant att se hur man då kombinerar en siffra och en bokstav till något som går att tyda he he lol lol lol

Senast redigerat av Xebers76 (21 september 2018)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 september 2018 · 14 007 Inlägg

Xebers76 skrev:
Det nämns i artikeln att "i början av nästa år kan sista siffran på registreringsskylting vara både en siffra och en bokstav"

Intressant att se hur man då kombinerar en siffra och en bokstav till något som går att tyda he he lol lol lol

Jag gillar det roliga i detta!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
spillolja
21 september 2018 · 4 014 Inlägg

Om bilregistret hade varit lite effektivare att ta bort bilar som det inte inkommit någon registerhållningsavgifter på 3 år så hade kombinationerna räckt ett litet tag till

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang