Bygga fuskgarage billigt

zemet
28 september 2018 · 4 035 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

tubijas skrev:

Svarte_Orm skrev:
Cellplast brinner lite för bra, jag vet inte om man vill ha det i garaget?

de lägger man innan betongen så det gjuts in. Det är så man isolerar betongplattor idag. Ingen brandrisk

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

Precis, syftet med tråden är ju att "fuskbygga" ett garage utan att gjuta platta.

Smartmenlat
28 september 2018 · 48 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

tubijas skrev:

Svarte_Orm skrev:
Cellplast brinner lite för bra, jag vet inte om man vill ha det i garaget?

de lägger man innan betongen så det gjuts in. Det är så man isolerar betongplattor idag. Ingen brandrisk

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

Ja exakt, blir nog lite förvirrande i tråden om man inte läser allt hehe.

Blir typ veektygsbodens plastgaragegolv ovanpå trallen då, så frågan är väl vad man kan ha under för att isolera från mark. Helst inte så lättantändligt.

BMW 323ci "Elif" (1999)
Utmarks-Loke
28 september 2018 · 5 833 Inlägg

Så länge det är tätt ner till cellplasten är det säkert okej. Låt trallen torka innan du lägger den så det inte blir glipor mellan som eventuella svetsloppor kan fara ner genom.

tubijas
28 september 2018 · 179 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

tubijas skrev:

Svarte_Orm skrev:
Cellplast brinner lite för bra, jag vet inte om man vill ha det i garaget?

de lägger man innan betongen så det gjuts in. Det är så man isolerar betongplattor idag. Ingen brandrisk

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

vem lägger trall i ett garage? det är dessutom gift i så det ska man inte använda "inomhus"

zemet
28 september 2018 · 4 035 Inlägg

Smartmenlat skrev:

Svarte_Orm skrev:

tubijas skrev:

de lägger man innan betongen så det gjuts in. Det är så man isolerar betongplattor idag. Ingen brandrisk

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

Ja exakt, blir nog lite förvirrande i tråden om man inte läser allt hehe.

Blir typ veektygsbodens plastgaragegolv ovanpå trallen då, så frågan är väl vad man kan ha under för att isolera från mark. Helst inte så lättantändligt.

Vad jag kan läsa om garagegolvet på verktygsboden så skriver dem att "Golvet är 100% återvinningsbart i nästa steg, och i nästa, och kan slutligen användas i fjärrvärmeverk för uppvärmning av ditt hem, utan miljömässigt skadliga utsläpp."

Du kan alltså elda upp ditt golv när du tröttnat på det.

Då tror jag du har större problem om du tänkt ha detta golvet än att du har cellplast under trallen:p

Smartmenlat
28 september 2018 · 48 Inlägg

tubijas skrev:

Svarte_Orm skrev:

tubijas skrev:

de lägger man innan betongen så det gjuts in. Det är så man isolerar betongplattor idag. Ingen brandrisk

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

vem lägger trall i ett garage? det är dessutom gift i så det ska man inte använda "inomhus"

Ett fuskgarage kanske använder trall vem vet haha.

De blir dock utomhus me, då den nästan kommer ligga mot marken, men klarar Cellplast sån yttre påverkan? Från vind och fukt från mark?

BMW 323ci "Elif" (1999)
Utmarks-Loke
28 september 2018 · 5 833 Inlägg

zemet skrev:

Smartmenlat skrev:

Svarte_Orm skrev:

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

Ja exakt, blir nog lite förvirrande i tråden om man inte läser allt hehe.

Blir typ veektygsbodens plastgaragegolv ovanpå trallen då, så frågan är väl vad man kan ha under för att isolera från mark. Helst inte så lättantändligt.

Vad jag kan läsa om garagegolvet på verktygsboden så skriver dem att "Golvet är 100% återvinningsbart i nästa steg, och i nästa, och kan slutligen användas i fjärrvärmeverk för uppvärmning av ditt hem, utan miljömässigt skadliga utsläpp."

Du kan alltså elda upp ditt golv när du tröttnat på det.

Då tror jag du har större problem om du tänkt ha detta golvet än att du har cellplast under trallen:p

Då är det nog samma plast som i vanliga matförpackningar, de går också att elda utan att man egentligen släpper ut något. Men speciellt motståndskraftigt mot svetsloppor är det inte

Smartmenlat
28 september 2018 · 48 Inlägg

zemet skrev:

Smartmenlat skrev:

Svarte_Orm skrev:

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

Ja exakt, blir nog lite förvirrande i tråden om man inte läser allt hehe.

Blir typ veektygsbodens plastgaragegolv ovanpå trallen då, så frågan är väl vad man kan ha under för att isolera från mark. Helst inte så lättantändligt.

Vad jag kan läsa om garagegolvet på verktygsboden så skriver dem att "Golvet är 100% återvinningsbart i nästa steg, och i nästa, och kan slutligen användas i fjärrvärmeverk för uppvärmning av ditt hem, utan miljömässigt skadliga utsläpp."

Du kan alltså elda upp ditt golv när du tröttnat på det.

Då tror jag du har större problem om du tänkt ha detta golvet än att du har cellplast under trallen:p

Hahaha intressant materialval isf om de säljer de som garage golv haha

BMW 323ci "Elif" (1999)
tubijas
28 september 2018 · 179 Inlägg

Smartmenlat skrev:

tubijas skrev:

Svarte_Orm skrev:

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

vem lägger trall i ett garage? det är dessutom gift i så det ska man inte använda "inomhus"

Ett fuskgarage kanske använder trall vem vet haha.

De blir dock utomhus me, då den nästan kommer ligga mot marken, men klarar Cellplast sån yttre påverkan? Från vind och fukt från mark?

alla nya hus/radhus/byggnader använder cellplast ner i marken innan det gjuts så absolut klarar cellplast yttre påverkan.

zemet
28 september 2018 · 4 035 Inlägg

Smartmenlat skrev:

tubijas skrev:

Svarte_Orm skrev:

Jo men nu var det väl tal om att lägga trall ovanpå?

vem lägger trall i ett garage? det är dessutom gift i så det ska man inte använda "inomhus"

Ett fuskgarage kanske använder trall vem vet haha.

De blir dock utomhus me, då den nästan kommer ligga mot marken, men klarar Cellplast sån yttre påverkan? Från vind och fukt från mark?

Cellplast är ju frigolit. Det klarar den miljön utan problem. Är ju mekanisk nötning som skulle förstöra cellplasten men det lär ju knappast ske om du inte fuskar så jävla mycket med graget att det blåser/glider ivägtongue

Du kan dock om du har otur få myror som bygger bo i frigoliten.

Smartmenlat
28 september 2018 · 48 Inlägg

tubijas skrev:

Smartmenlat skrev:

tubijas skrev:

vem lägger trall i ett garage? det är dessutom gift i så det ska man inte använda "inomhus"

Ett fuskgarage kanske använder trall vem vet haha.

De blir dock utomhus me, då den nästan kommer ligga mot marken, men klarar Cellplast sån yttre påverkan? Från vind och fukt från mark?

alla nya hus/radhus/byggnader använder cellplast ner i marken innan det gjuts så absolut klarar cellplast yttre påverkan.

Det får väl testas då isf:) man märker väl på elräkningen om den förstörts hehe. Hoppas garagegolvet isolerar lite grann:)

BMW 323ci "Elif" (1999)
SEpaket
29 september 2018 · 199 Inlägg

Finns ju isolerade containers med extra bredd. Köp en sådan begagnad av något transportbolag, fixa en lastbil som dumpar av den på gårdsplan och så är det klart sedan. Om man nu skall ha en tillfällig lösning tills man kan bygga något ordentligt.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Utmarks-Loke
29 september 2018 · 5 833 Inlägg

Jag vet en som har ett par containrar för just garage, fast för traktorn, och det fungerar bra. Går fint att låsa också, de är byggda för att vara svåra att bryta upp. Finns ju till och med de som är isolerade för kylgods

Smartmenlat
29 september 2018 · 48 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Jag vet en som har ett par containrar för just garage, fast för traktorn, och det fungerar bra. Går fint att låsa också, de är byggda för att vara svåra att bryta upp. Finns ju till och med de som är isolerade för kylgods

Smart, ska kolla in de👍

BMW 323ci "Elif" (1999)
spillolja
29 september 2018 · 4 020 Inlägg

Kollade runt lite  Husbyggare som L-hus och älvsbyhus har bara garage om man köper hus från dom

men jag har hitta denna:
http://www.fritidhem.se/vad-ing%c3%a5r.html

betongplatta tillkommer dock:
http://www.fritidhem.se/vad-ing%c3%a5r.html

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang