Passar dörrar från Audi A3 -04 till en A3 -98?

Lord_fahrim
15 oktober 2018 · 9 Inlägg

Hej är ny till forumet och har en fråga.
Jag har en Audi A3 1998 8L 1.8T och tyvärr som många andras så är mina dörrar också rostiga var inne på returbilen och såg att det fanns en Audi A3 från 2004 alltså en 8P som var samma färg som min med väldigt fina dörrar.

Min fråga är då: Passar Audi A3 2004 dörrar på en A3:a från 1998? Alltså passar dörrarna från andra generationen första generation Audi A3?

Tack för svar! smile




Redigerade rubriken en aning.

Med vänlig hälsning mod

fax110
16 oktober 2018 · 344 Inlägg

Nej dom passar inte ens nästan, karrosserna är helt olika.

Lord_fahrim
16 oktober 2018 · 9 Inlägg

Men visst borde dörrarna från 1996-2003 passa eftersom alla ingår i samma generation?

fax110
16 oktober 2018 · 344 Inlägg

Lord_fahrim skrev:
Men visst borde dörrarna från 1996-2003 passa eftersom alla ingår i samma generation?

Ja det passar. det enda du får hålla koll på är antalet dörrar. framdörrarna från en bil med 4 dörrar passar inte på en bil med 2 dörrar och tvärtom

Lord_fahrim
17 oktober 2018 · 9 Inlägg

Jo precis, någon som förresten vet vilket protokoll audi a3 1998 går efter? och varför min ELM327 inte vill läsa av min obd2 port

Lord_fahrim
17 oktober 2018 · 9 Inlägg

finns det någon säkring som går till K-line?

fax110
17 oktober 2018 · 344 Inlägg

En ELM327 är väldigt opålitlig speciellt på gammla bilar. Antingen funkar det eller så inte. Hitta någon som har VCDS eller Obd eleven. Vad är det du vill felsöka?

Lord_fahrim
17 oktober 2018 · 9 Inlägg

Har 5 olika obd läsare och ingen fungerar, det jag hoppades med en ELM 327 var att den kunde läsa alla protokoll. Ja själva problemet grundar sig i att jag har försäkring via Enerfy och då ska man använda en obd plug-in för att mäta hur man kör och deras obd-läsare fungerade inte med min bil, antagligen på grund av olika protokoll och ville se ifall jag hittade en annan läsare som jag kunde använda istället.

Mack Forum- och sitemoderator
17 oktober 2018 · 26 097 Inlägg

Lord_fahrim skrev:
Jo precis, någon som förresten vet vilket protokoll audi a3 1998 går efter? och varför min ELM327 inte vill läsa av min obd2 port


Vad har detta med dörrarna att göra?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Lord_fahrim
17 oktober 2018 · 9 Inlägg

Mack skrev:

Lord_fahrim skrev:
Jo precis, någon som förresten vet vilket protokoll audi a3 1998 går efter? och varför min ELM327 inte vill läsa av min obd2 port


Vad har detta med dörrarna att göra?

absolut ingenting men ville ha svar på det med

fax110
17 oktober 2018 · 344 Inlägg

Lord_fahrim skrev:
Har 5 olika obd läsare och ingen fungerar, det jag hoppades med en ELM 327 var att den kunde läsa alla protokoll. Ja själva problemet grundar sig i att jag har försäkring via Enerfy och då ska man använda en obd plug-in för att mäta hur man kör och deras obd-läsare fungerade inte med min bil, antagligen på grund av olika protokoll och ville se ifall jag hittade en annan läsare som jag kunde använda istället.

Vad använder du för program ihop med elm327 då? Jag säger fortfarande VCDS eller Obd eleven :p

Lord_fahrim
17 oktober 2018 · 9 Inlägg

fax110 skrev:

Lord_fahrim skrev:
Har 5 olika obd läsare och ingen fungerar, det jag hoppades med en ELM 327 var att den kunde läsa alla protokoll. Ja själva problemet grundar sig i att jag har försäkring via Enerfy och då ska man använda en obd plug-in för att mäta hur man kör och deras obd-läsare fungerade inte med min bil, antagligen på grund av olika protokoll och ville se ifall jag hittade en annan läsare som jag kunde använda istället.

Vad använder du för program ihop med elm327 då? Jag säger fortfarande VCDS eller Obd eleven :p

testat olika men läste att ifall man har en eftermarknads stereo i så kan det vara i vägen för k-line och det har jag. Inte jag som har installerat det dock så vet inte ifall det är fallet. För får som sagt inte någon mottagning till ECU

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang