Köpråd Toyota Celica ST202

LHZ-44
16 oktober 2018 · 26 Inlägg

Hej ja undrar om det finns några tips om Toyota Celica ST202 modellen om det är några fel eller liknande med just den modellen.

Här är den jag har kollat på

https://www.blocket.se/vi/81832674.htm

Detta blir alltså min första bil och står mellan den jag länkade och sedan en Peugeot 206 RC men jag vet inte riktigt vilken som är mest bil för pengarna.

All hjälp uppskattas smile

Toyota Celica "ST202" (1994)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
16 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Han verkar ha bytt en hel del så då är frågan egentligen bara om det är värt att köpa en 25 år gammal bil för 20k. .
Man kan förvänta sig en hel del överraskningar rostledes om bilen stått ute..
Är det utseendet på kärran som tilltalar dig så pruta ner den till 15..
Annars kan man få mindre gamla bilar till det priset.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
LHZ-44
16 oktober 2018 · 26 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Han verkar ha bytt en hel del så då är frågan egentligen bara om det är värt att köpa en 25 år gammal bil för 20k. .
Man kan förvänta sig en hel del överraskningar rostledes om bilen stått ute..
Är det utseendet på kärran som tilltalar dig så pruta ner den till 15..
Annars kan man få mindre gamla bilar till det priset.

Ja min mamma pratade också om det eftersom hon hjälper till med lite pengar till första bilen men om man jämför med andra celicor runt där ja bor på Blocket så har dom oftast gått cirka 20k mil och dom vill ha samma pris som den jag länkade

Toyota Celica "ST202" (1994)
andreas_1996
16 oktober 2018 · 951 Inlägg

Den du länkade såg ju bra ut smile låga  mil med bra kraft i dom med smile ser ju bra ut också

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 oktober 2018 · 17 345 Inlägg

Har själv haft en även om det var många år sedan. Tyckte den var mycket rolig. Det som stör mig är att denna är tonårspimpad och dessutom försedd med ett öppet filter som i de flesta fall gör bilen svagare än org.filtret.

Den är med all säkerhet körd rätt hårt. Frågan är om det finns liv kvar i den eller har ägaren insett att det ska bytas både styrleder, koppling och diverse annat inom en snar framtid? Det lär han ju inte säga till dig...

En Pega RC är rolig. Dock kan de dras med en hel del irriterande småfel. I synnerhet om man kör hårt. Och det gör man gärna i en sån bil. Men roliga? Japp.

En bil som faller lilla mamma på läppen:
https://www.blocket.se/stockholm/Nissan … 11&w=1
Trygg, snål, pålitlig och polarna slipper och trängas i bilen.

Om du nu är helt körd på Celican så bjud 15000:- och se vad ni landar på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
LHZ-44
16 oktober 2018 · 26 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Har själv haft en även om det var många år sedan. Tyckte den var mycket rolig. Det som stör mig är att denna är tonårspimpad och dessutom försedd med ett öppet filter som i de flesta fall gör bilen svagare än org.filtret.

Den är med all säkerhet körd rätt hårt. Frågan är om det finns liv kvar i den eller har ägaren insett att det ska bytas både styrleder, koppling och diverse annat inom en snar framtid? Det lär han ju inte säga till dig...

En Pega RC är rolig. Dock kan de dras med en hel del irriterande småfel. I synnerhet om man kör hårt. Och det gör man gärna i en sån bil. Men roliga? Japp.

En bil som faller lilla mamma på läppen:
https://www.blocket.se/stockholm/Nissan … 11&w=1
Trygg, snål, pålitlig och polarna slipper och trängas i bilen.

Om du nu är helt körd på Celican så bjud 15000:- och se vad ni landar på.

Ja asså har ju sån enorm beslutsångest just nu, har fastnat mer för Celican än RCn jag har tittat på dels för att Celican är skattad, besiktad, får med sommar och vinterdäck och sedan så verkar det ju vara rättså mycket bytt på den som koppling,bromsskiva,bromsbelägg och den verkar se väldigt fin ut (på bilderna iallafall)

Hahahaha tonårspimpad känner mig träffad hahaha, tycker själv att den var riktigt fin skulle nog inte ändra något på den men men smaken är som baken smile

Toyota Celica "ST202" (1994)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 oktober 2018 · 17 345 Inlägg

LHZ-44 skrev:

Hybrid_ skrev:
Har själv haft en även om det var många år sedan. Tyckte den var mycket rolig. Det som stör mig är att denna är tonårspimpad och dessutom försedd med ett öppet filter som i de flesta fall gör bilen svagare än org.filtret.

Den är med all säkerhet körd rätt hårt. Frågan är om det finns liv kvar i den eller har ägaren insett att det ska bytas både styrleder, koppling och diverse annat inom en snar framtid? Det lär han ju inte säga till dig...

En Pega RC är rolig. Dock kan de dras med en hel del irriterande småfel. I synnerhet om man kör hårt. Och det gör man gärna i en sån bil. Men roliga? Japp.

En bil som faller lilla mamma på läppen:
https://www.blocket.se/stockholm/Nissan … 11&w=1
Trygg, snål, pålitlig och polarna slipper och trängas i bilen.

Om du nu är helt körd på Celican så bjud 15000:- och se vad ni landar på.

Ja asså har ju sån enorm beslutsångest just nu, har fastnat mer för Celican än RCn jag har tittat på dels för att Celican är skattad, besiktad, får med sommar och vinterdäck och sedan så verkar det ju vara rättså mycket bytt på den som koppling,bromsskiva,bromsbelägg och den verkar se väldigt fin ut (på bilderna iallafall)

Hahahaha tonårspimpad känner mig träffad hahaha, tycker själv att den var riktigt fin skulle nog inte ändra något på den men men smaken är som baken smile

Bjud 15 lök då. Det är nog ingen som är sugen på den förutom din målgrupp som troligen saknar likvida medel. Helst ska du stå framför säljaren och vifta med kontanter!

Här har du en kälke med 255hk. Haft flera av dessa och de är bra bilar. Ruskigt snabba. Enda smolket i bägaren är väl att det är automatlåda och du vill nog inte köra annat än det efter 6 månader med en sådan bil. Men du lär bli kung bland kompisarna!
https://www.blocket.se/stockholm/Chrysl … 11&w=1
Dessutom känns det som den är väl omhändertagen. Gubbe, välservad, osv...

Fast en stor bil som gör 0-100 km/h på 6,5 sekunder kanske är lite överkurs för en med nytaget körkort. Den är dock stor tung och säker.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mack Forum- och sitemoderator
16 oktober 2018 · 26 097 Inlägg

Inte för att vara bitter gubbe här nu, för det är sannerligen en trevlig vagn.
Men vad kostar den att försäkra för en ungdom tro?
Och reservdelar, hur ligger de i pris jämfört med en liten Peugeot?

Tror personligen Peugeoten är bättre för den troligen ansträngda ekonomin, även om jag själv såklart också hade hellre velat haft Toyotan. Menar, det är ju en ST202.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
LHZ-44
18 oktober 2018 · 26 Inlägg

Mack skrev:
Inte för att vara bitter gubbe här nu, för det är sannerligen en trevlig vagn.
Men vad kostar den att försäkra för en ungdom tro?
Och reservdelar, hur ligger de i pris jämfört med en liten Peugeot?

Tror personligen Peugeoten är bättre för den troligen ansträngda ekonomin, även om jag själv såklart också hade hellre velat haft Toyotan. Menar, det är ju en ST202.

Kollade upp försäkringen och det var cirka 20 kronors skillnad mellan Celican jag länkade och den 206an RC som jag har tittat på, tanken enligt min mamma var att vi skulle skriva bilen på henne så jag slipper betala en sån dyr försäkring.

Reservdelar vet jag inte riktigt, har inte kollat på det än men ska göra det! smile

Toyota Celica "ST202" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang