12 november 2018
Trådstartare
Hej!
Nu är det så att jag var tillräckligt dum och la min väns bil på mitt namn. Det hela började med att vi tog min bil och åkte tillsammans för att köpa hans nya bil. När de skulle skriva över bilen till honom så var inte hans körkort giltig då han hade anmält den borttappad. Så vi fick lägga bilen på mitt namn. Han fick med en massa delar (Avgas, stötfångare osv.) Som jag fyllde upp min lilla garage med tillfälligt och han lovade mig att han skulle hämta allt inom 3 dagar då han skulle rensa sitt garage. Allt detta var för ca 2-3 månader sedan och killen kan fortfarande inte hämta dem tydligen, han har skrivit "Jag hämtar dem imorgon" i 2 månader nu...
On top of that, har jag fått hem ca 7 olika parkerings böter, han har betalat några av dem men han har börjat klicka mig när jag ringer honom och det tar honom en vecka att svara på messenger. Jag har även varit tvungen att betala försäkringen på bilen då den står på mitt namn, även fått hem inkasso på en av parkeringsböterna.
Nu till min fråga: Jag har fått nog av detta och han vägrar att skriva över bilen på hans namn. Jag har frågat flera gånger och han kommer alltid på någon ursäkt, (Han är väldigt bra på att manipulera...).
Vad ska jag göra? Ska jag anmäla bilen stulen? Ska jag förklara allt för polisen? Ska jag dra hem till honom och ta hans nyckel och bil?
Hur hade ni löst detta?