Framvagnsbyte för b20 duett.

piruetten
2 januari · 23 Inlägg

hej, skrev ett mejl till bilbes om vad som gäller vid motorbyte på en -60 duett. tänkte ju byta till en b20. har en nymålad o fin.
jo max 60kw ca 81hk o vid byte till b20 måste framvagnsbalken bytas till en typ b18, fick höra att det inte är så bara att byta, ngt med hjälpstyrarm o ngt annat "är på amatörnivåsad
så nu funderar jag på ett b18 block borrat till b20 bara för märkningen på blocket. har ju kolvar o en renoverad topp

(lite tankar bara) berra

Xebers76
2 januari · 1 156 Inlägg

piruetten skrev:
hej, skrev ett mejl till bilbes om vad som gäller vid motorbyte på en -60 duett. tänkte ju byta till en b20. har en nymålad o fin.
jo max 60kw ca 81hk o vid byte till b20 måste framvagnsbalken bytas till en typ b18, fick höra att det inte är så bara att byta, ngt med hjälpstyrarm o ngt annat "är på amatörnivåsad
så nu funderar jag på ett b18 block borrat till b20 bara för märkningen på blocket. har ju kolvar o en renoverad topp

(lite tankar bara) berra

Tror helt ärligt varken bess eller polis skulle märka eller heller bry sig om du har en B20 istället för en B18.

Varför inte ta med hela soffgruppen ut på vägarna? Kolla gärna in min tråd "Den rullande soffgruppen"
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=319705
piruetten
2 januari · 23 Inlägg

då den nu måste regbes med ny motor så är jag rädd att det blir lite kinkigt,

Aronson
2 januari · 836 Inlägg

På b16 har du hjälpstyrarmen fastsatt i balken och på b18 sitter den skruvad i ramen

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt