Det där är dödsdömt. För rostigt på ett utsatt ställe. Du kan så klart göra som det nämnts men det kommer inte bli en långvarig reparation. Rosten håller sig nog bort det 2-3 första åren men sen så när det väl "blommat ut" igen kommer det gå fort, igen... Är det en framskärm så är mitt råd är att köpa en ny, eller en begagnad helt rostfri skärm. Jag gissar även att rosten kryper rätt bra invändigt oxå, bubblorna man ser på den plana skärmytan kan i värsta fall tunnat ut plåten så mycket att det är små-små mikrohål i den, det är dödsdömt. Att byta plåten är det enda korrekta, om man vill ha en mer permanent lagning? Jag har dessvärre stor erfarenhet av liknande rostskador på bruksbilar, det längsta rosten hållits sig borta (helt) är dryga 5 år, men drygt 2 år efter det första tecknet på att det rostar igen så blev det i praktiken rosthål. Ett mer entusiastbetonat fordon som används i ringa omfattning klarar sig långt bättre om man lagar rost liknande denna, då pratar vi minst 10-12 år innan rosten eventuellt tittar fram igen, men då används bilen sparsamt mest vid torrt väder o står torrt inomhus, året runt.