Köpråd billig bil

RobinJacobsson
23 april 2019 · 88 Inlägg

Jag går i tankarna att sälja vår V70 -01 200hk för att den drar för mycket/kostar för mycket.

Vi har även en V70 -04 140hk som jag tänker att vi behåller.

Vad kan man tänkas köpa som andra/extra bil? Vi har barn men en kombi är inte tvunget eftersom vi redan har en V70. Tanken är att den ska dra mindre soppa/vara billigare att äga. Kostnad ca 20.000 dvs motsvara den jag vill sälja.

spillolja
23 april 2019 · 4 025 Inlägg

Valfri Vag bil med Fsi/Tsi/Tfsi motor går billigt kan vara knepigt att hitta något bra för 20.000:-, annars en småbil tex. Renault Clio 1,2  dessa går utan större svårigheter att pressa under 0,6 liter milen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
texaspete
23 april 2019 · 25 Inlägg

spillolja skrev:
Valfri Vag bil med Fsi/Tsi/Tfsi motor går billigt kan vara knepigt att hitta något bra för 20.000:-, annars en småbil tex. Renault Clio 1,2  dessa går utan större svårigheter att pressa under 0,6 liter milen

Jag är lite intresserad av någon Vag med dom motorerna också men alla skriver ju att man ska avstå från dem.. Vad är det som gäller egentligen? smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 april 2019 · 17 478 Inlägg

Spillolja driver med dig. VAG bör undvikas.

Titta på Hyundai Elantra 01-04. Manuell då. Med 1.6-litersmotorn. Kamrem finns och bör rulla ett tag till.
Clio? Tja, de har rykte om sig att knalla på. Men när startspärren börjar jävlas så är det tack och adjö.

Edit: Du får inte 20 lök för en V70 från 2001...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
23 april 2019 · 5 840 Inlägg

Eller en golf från innan FSI-motorerna kom, man får en fin Golf 4 för 20k

texaspete
23 april 2019 · 25 Inlägg

texaspete skrev:

spillolja skrev:
Valfri Vag bil med Fsi/Tsi/Tfsi motor går billigt kan vara knepigt att hitta något bra för 20.000:-, annars en småbil tex. Renault Clio 1,2  dessa går utan större svårigheter att pressa under 0,6 liter milen

Jag är lite intresserad av någon Vag med dom motorerna också men alla skriver ju att man ska avstå från dem.. Vad är det som gäller egentligen? smile

Haha king

RobinJacobsson
24 april 2019 · 88 Inlägg

Funderar på ford focus också, hyfsat pris till förhållandevis låga miltal.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang