jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte kolla hur "lyftarna" (Antagligen hydrauliska kolvar) "ser ut" och själv byta packboxarna som läcker!?
Instrumenet skulle jag själv ta bort och först spraya på elspray på alla kontaktytor/kretskort. Oxid på kontakter är det absout vanligaste felet när det gäller elektronik.
Tyvärr är det inte ovanligt att dessa kombiinstrument bråkar, det är kontaktbanor på kretskortet som blir dåliga enl. min erfarenhet.
Däremot finns det gott om firmor som renoverar mätarhus,
Innosund tar t.ex 2800kr för att renovera mätarhuset.
Gällande att byta packboxar, frågan är hur lätt det är att hitta reservdelar? Det är förhållandevis små kolvar vi pratar om och VAG har inga lösa delar till dessa.
En ny kolv kostar ca 6300kr/sida (gissar att detta gäller en TT Mk1) och det är ju inte så roligt.
Däremot finns det ju begagnade enheter att tillgå, som tex
denna för vänster sida och
denna för höger sida som trots dyr frakt från USA fortfarande är sjukt mycket billigare.
Dessa är dessutom från samma säljare/bil vilket borde göra frakten lite billigare.
Att hitta en verkstad som kan/vill montera dessa borde inte vara så svårt.
Dock vet jag inte var TS bor så jag kan inte ge någon specifik rekommendation.