2553
Sök

Bmw 320 e30 har ingen tomgång

Däcknötare
82 Inlägg
20 januari 2007
Trådstartare
Har en 320 e30 -84 som inte har nån tomgång när den är varm, jag startade den i morse, den gick på tomgången då, hade bara haft i motorvärmare. Sen hade jag in den i garaget, fixade avgassystemet och så vidare, stod väl inne i värmen kanske 3 timmar totalt, sen när jag körde ut och vamrkörde den så hade den ingen tomgång längre, och när man varvar den så får den så kallade avgaspuffar.

Har haft detta problem förut, har felsökt den med mekotech, där fick jag ett fel värde på "tomgångskontakt" det var 0,74v där, börvärdet är 10-15v
Tänkte kolla upp det, men vars sitter den kontakten egentligen? Kan ju kolla kablaget dit och själva kontakten, bara jag vet vars den sitter tongue nån som vet?

Däcknötare
82 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
ingen som har en aning om vars den sitter? hmm

.......
2 655 Inlägg
22 januari 2007
är det kontakten till tomgångsmotorn du menar?  isåfall är de ju till den runda grejen som sitter på spjällhuset och luftbälgen mellan LMM och spjällhuset/insuget, den sitter de en kontakt på...

Däcknötare
82 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
Det stod som sagt bara tomgångskontakt, men nog kan det vara den där till tomgångsmotorn, ska kolla upp den smile

Sök