Omröstningen till titeln Sveriges snyggaste bil är nu öppen.
Traditionellt brukar två typer av lika meningslösa inlägg förekomma i dessa trådar. Den ena typen av inlägg går ut på "alla är ju lika fula" eller "den å den borde inte va med" och den andra typen av inlägg innehåller bara "jag röstade på den".
Motivera gärna varför ni röstar som ni gör. Man har en anledning till sitt röstande, skriver man ett inlägg så ingår det att man redogör för hur man tänkt.
http://sverigessnyggastebil.se/Jag tänkte såhär - originalbilar tycker jag är tråkiga så bort föll:
Crown Victoria
PV
GTO
Vidare tycker jag byggen man redan sett i ett par år bör bortprioriteras och för året nya byggen ges chansen, därför föll följande bort:
Volvo Mattsson
Ford Deuce Roadster
Volvo 1800S
Kvar har jag då att välja på:
Dodge Coronet
Bel Air
Fairlane
Tudor
Höga bilar är inte min tekopp så Dodge Coronet-gassern valdes bort.
Bel Air:en tyckte jag inte var så kreativ även om den var smakfull å i min stil, så den valdes bort. Och på samma grund blev Tudoren bortvald.
Kvar som vinnare i mina ögon är Fairlane-bygget. Ny för i år, från en okänd byggherre som inte är skrytsam, vann Best in Show på Elmia, seriöst Pro Touring bygge i Sema-klass å helt genomarbetad å rätt stuk överallt. Självklar vinnare i mina ögon.