Pedantisk verkstad Växjö +- 12 mil?

Lockwood
24 juli 2019 · 394 Inlägg

Efter att varit på Swedish Open i Båstad i en vecka så har jag haft möjlighet att bekanta mig närmare med de nyaste AMG-modellerna. Fantastiska! Speciellt AMG C Coupe. Såg att vissa modeller hade vad som kallas för "Panamerica grill". Givetvis passar inte den grillen min C 200 "AMG" Coupe -19, så original är dessvärre inget alternativ. Men jag har beställt en "Kina kopia" som dyker upp i veckan. Nu letar jag efter en super-pedantisk verkstad, eller möjligtvis en individ, som kan montera grillen åt mig. Det får inte uppstå några som helst skador, vare sig på lack eller annat. Om några plast-nitar spricker mm skall dessa ersättas med nya. Jag skulle kunna lämna till MB, men hur bra jobbet blir utfört hänger mer på individen så att säg, dessutom vill jag gärna se på när jobbet göres, om möjligt. Kofångaren måste bort, vad jag kunnat få fram så tar det 2-3 timmar för en "novis". Jag vill inte göra jobbet, dels då en lyft underlättar. Tips på superpedantiska verktäder mottages tacksamt, läs att de lägger den demonterade kofångaren på en filt när den är demonterad och behandlar bilen med silkesvantar. Bilen är ca 5 mån gammal.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang