Tips på jurist?

Hanzeman
30 juli · 48 Inlägg

Gör som jag offra inte tid på en oseriös frågeställare. Jag raderade mitt inlägg. Det är inte kunskap och erfarenhet som TS söker. Det är uppenbart vem som snackar "skit".

d-b
31 juli · 212 Inlägg

Ivel skrev:

d-b skrev:

Ivel skrev:

1. Ja det är det.
2. Den biten har jag redan förklarat.

Jag tror du snackar skit.

På vilket vis menar du att jag snackar skit?

Det finns ingen som helst anledning att vara hemlig med dylikt. Jag har hjälpt ett flertal personer att driva olika civilmål (typ andrahandsgäster som inte betalat hyra, privatlån och liknande) i tingsrätt. Skulle någon be mig om referenser skulle det inte vara några som helst problem: jag skulle fråga de 2-3 vars mål mest liknar det som är aktuellt och jag är övertygad om att de skulle vara bekväma med att bli kontaktade som referens.

Har man varit inblandad i civilmål vet man att de sällan är "skamliga" utan handlar om två parter som, oftast på ganska goda grunder, båda två, tolkar ett otydligt avtal olika. Det är sådant som händer och då behövs det en opartisk utomstående (domstol) som medlar.

Allt detta skulle du veta om du var den du påstår att du är men eftersom du inte vet det så är du bara ett fånigt troll som borde växa upp.

Ivel
31 juli · 532 Inlägg

d-b skrev:

Ivel skrev:

d-b skrev:

Det finns ingen som helst anledning att vara hemlig med dylikt. Jag har hjälpt ett flertal personer att driva olika civilmål (typ andrahandsgäster som inte betalat hyra, privatlån och liknande) i tingsrätt. Skulle någon be mig om referenser skulle det inte vara några som helst problem: jag skulle fråga de 2-3 vars mål mest liknar det som är aktuellt och jag är övertygad om att de skulle vara bekväma med att bli kontaktade som referens.

Har man varit inblandad i civilmål vet man att de sällan är "skamliga" utan handlar om två parter som, oftast på ganska goda grunder, båda två, tolkar ett otydligt avtal olika. Det är sådant som händer och då behövs det en opartisk utomstående (domstol) som medlar.

Allt detta skulle du veta om du var den du påstår att du är men eftersom du inte vet det så är du bara ett fånigt troll som borde växa upp.

1. Jag har inte sagt ett ord till dig, detta är ett textbaserat forum.

2. Jag har inte påstått något annat än det du påstår att jag inte vet.

3. Du har ingen aning om vad jag har för erfarenhet av rättsligt arbete eller huruvida det varit "skamligt" eller inte.

4. Det är du som kommer med olika påståenden, inte jag.

5. Erbjudandet om hjälp drar jag härmed tillbaka, det du behöver hjälp med saknar jag adekvat kunskap om.

6. Troll? Det är du som återkommer i forumet med det än mer självframkallade intrikata problemet efter det andra och sällan blir nöjd med de svar du får och fortsätter älta in absurdum.

7. Skärp till dig!

8. Lämnar tråden och dig framöver åt ödet.

Senast redigerat av Ivel (31 juli )

Priusguru; "Livet är för kort att bruka opålitliga transportmedel."
Ivel
31 juli · 532 Inlägg

panda666 skrev:

d-b skrev:

Ivel skrev:

1. Ja det är det.
2. Den biten har jag redan förklarat.

av all tid jag spenderat på detta forum och följt tusentals trådar osv där ja sett ivel ge råd o tips mellan allt om himmel o jord kan ja säga att han ej snackar skit. Han verkar vara en karl där som har erfarenhet om ganska mycket om bilar, allmänt om regler osv och livet. Personligen har ja frågat om råd från massor med folk från detta forum och fått bra med vägledning och ivel har hjälpt mig med vissa frågor som ja vart osäker på. Så fråga på och anställ eller nått och rådfråga, vad kan du förlora än bara lite tid? Tror att ivel och flera här kan vara jävligt bra att ha i många fall när det gäller allmänt om bilar och livet.

Tack pandan, vi har ju dryftat en del både om juridik och ekonomi genom åren du och jag, ofta roligt ibland trist, när vi inte kunnat komma någonstans med krav på garantier eller dylikt, men alltid trevligt.

Jag lämnar härmed tråden och TS för vinden.

Ivel
31 juli · 532 Inlägg

Hanzeman skrev:
Gör som jag offra inte tid på en oseriös frågeställare. Jag raderade mitt inlägg. Det är inte kunskap och erfarenhet som TS söker. Det är uppenbart vem som snackar "skit".

Jag gör också så. Min tid är för värdefull och läggs istället på viktigare ting.
Nu ska jag gå och väga mina Havre Fras för att se hur stor viktskillnad det är på dom.

Hamilton
31 juli · 8 697 Inlägg

Trådskaparen får nog anses som troll-light om man kollar tidigare trådar.

Fotograf på Tierp iDag
panda666
1 augusti · 3 024 Inlägg

Ivel skrev:

panda666 skrev:

d-b skrev:

av all tid jag spenderat på detta forum och följt tusentals trådar osv där ja sett ivel ge råd o tips mellan allt om himmel o jord kan ja säga att han ej snackar skit. Han verkar vara en karl där som har erfarenhet om ganska mycket om bilar, allmänt om regler osv och livet. Personligen har ja frågat om råd från massor med folk från detta forum och fått bra med vägledning och ivel har hjälpt mig med vissa frågor som ja vart osäker på. Så fråga på och anställ eller nått och rådfråga, vad kan du förlora än bara lite tid? Tror att ivel och flera här kan vara jävligt bra att ha i många fall när det gäller allmänt om bilar och livet.

Tack pandan, vi har ju dryftat en del både om juridik och ekonomi genom åren du och jag, ofta roligt ibland trist, när vi inte kunnat komma någonstans med krav på garantier eller dylikt, men alltid trevligt.

Jag lämnar härmed tråden och TS för vinden.

Tack du med^^ hoppas på lika rolig tid framöver. Istället för att folk ska vara tacksamma när man erbjuder hjälp så blir dom dryga istället. Så skit i det.

d-b
2 augusti · 212 Inlägg

Ivel skrev:

d-b skrev:

Ivel skrev:

3. Du har ingen aning om vad jag har för erfarenhet av rättsligt arbete eller huruvida det varit "skamligt" eller inte.

5. Erbjudandet om hjälp drar jag härmed tillbaka, det du behöver hjälp med saknar jag adekvat kunskap om.

6. Troll? Det är du som återkommer i forumet med det än mer självframkallade intrikata problemet efter det andra och sällan blir nöjd med de svar du får och fortsätter älta in absurdum.

7. Skärp till dig!

Är din autism diagnosticerad eller är det ett projekt för framtiden?

Ivel
2 augusti · 532 Inlägg

d-b skrev:

Ivel skrev:

d-b skrev:

7. Skärp till dig!

Är din autism diagnosticerad eller är det ett projekt för framtiden?

Det där är inte ett forumsmässigt vis att skriva på.

Mack Forum- och sitemoderator
2 augusti · 24 464 Inlägg

Tror inte den här tråden kommer att komma så mycket längre.

Låser den härmed.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt