Var borde jag beställa delar till BMW E39?

TS1997
22 september 2019 · 81 Inlägg

Hej!

Jag har en BMW 523i E39 som jag ska byta växelspak samt bussningar, motorolja + filter, transmissionsolja, olja i bakaxeln, diffuser, stabilisatorstag samt en packning till växellådan på. Det jag har tänkt skaffa är följande:
1. Diffuser: 51122494800
2. Skydd dragkrok: 51122695499
3. Stabilisatorstag:
    a. Vänster: 3160604359HD
    b. Höger: 3160604358HD
4. Växelspak (Från E60 som short shifter): 2511754637
5. Bussningar: GBE396996- (Kit från Schmiedmann)
6. ZHP Växelspaksknopp: 25117896031
7. Oljefilterhuseringslock: 11421744000
8. Packning: 23111224799
9. Motorolja: Castrol Edge FST 0w30
10. Filter: Mahle orginal
11. Transmissionsolja: RedLine D4 ATF (Är det ett bra val?)
12. Olja bakaxel: RedLine 75W90 API GL-5

Jag har nu framförallt två frågor innan jag beställer på onsdag när lönen trillar in. Är detta bra val av delar eller borde jag byta något mot något annat alternativ? Vart kan jag skaffa dessa delar om jag vill handla på ett pålitligt företag som garanterat säljer äkta delar och inte kopior men samtidigt har bra priser?

Tack på förhand!

Redigerade din rubrik en aning.
Mvh mod

jaka54
22 september 2019 · 5 714 Inlägg

Hej!
Autopartsmarket i Riga brukar jag köpa ifrån när delarna inte finns från Audi, Biltema eller skroten.

panda666
22 september 2019 · 4 250 Inlägg

många kommer komma med argument om olika företag osv men när ja körde bimmer så handlade ja från schmeidmann, svensk företag? iaf googla schmeidmann så kommer du får upp sidan. Så original som det bara går tror ja och priserna är vad man betalar kvalite för och ja personligen har aldrig haft problem med. Får man problem me givare osv med bmw är det alltid original man ska köpa för kopior från biltema och andra märken funkar inte. Vill du att din bimmer ska funka galant så är det så nära original kvalite du ska sikta på och då kan ja varmt rekommendera schmeidmann. Grejerna kommer hem fort till dig och dom har verkligen allt man behöver. Bra service!

TS1997
22 september 2019 · 81 Inlägg

panda666 skrev:
många kommer komma med argument om olika företag osv men när ja körde bimmer så handlade ja från schmeidmann, svensk företag? iaf googla schmeidmann så kommer du får upp sidan. Så original som det bara går tror ja och priserna är vad man betalar kvalite för och ja personligen har aldrig haft problem med. Får man problem me givare osv med bmw är det alltid original man ska köpa för kopior från biltema och andra märken funkar inte. Vill du att din bimmer ska funka galant så är det så nära original kvalite du ska sikta på och då kan ja varmt rekommendera schmeidmann. Grejerna kommer hem fort till dig och dom har verkligen allt man behöver. Bra service!

Det är Schmiedmann jag använde för att leta reda på allt jag behöver. Ville bara se så att det inte fanns något bättre ställe innan jag gör beställningen smile Och tack igen för hjälpen med att hitta bilen! Är sjukt nöjd bortsett från den slappa växelspaken som snart är fixad smile

Mew
23 september 2019 · 2 156 Inlägg

Schmiedmann är bra ja, lite dyra, men billigare än BMW. Just sensorer hade jag bara köpt på BMW dock, de är rätt så känsliga de där bilarna.
Jag brukar alltid kolla eBay också, det finns rätt så mycket grejer till e39 till bra pris framförallt på tyska eBay. Kolla upp lite om kvalitén först bara, där finns mycket bra grejer till bra pris men också mycket skit.

panda666
23 september 2019 · 4 250 Inlägg

TS1997 skrev:

panda666 skrev:
många kommer komma med argument om olika företag osv men när ja körde bimmer så handlade ja från schmeidmann, svensk företag? iaf googla schmeidmann så kommer du får upp sidan. Så original som det bara går tror ja och priserna är vad man betalar kvalite för och ja personligen har aldrig haft problem med. Får man problem me givare osv med bmw är det alltid original man ska köpa för kopior från biltema och andra märken funkar inte. Vill du att din bimmer ska funka galant så är det så nära original kvalite du ska sikta på och då kan ja varmt rekommendera schmeidmann. Grejerna kommer hem fort till dig och dom har verkligen allt man behöver. Bra service!

Det är Schmiedmann jag använde för att leta reda på allt jag behöver. Ville bara se så att det inte fanns något bättre ställe innan jag gör beställningen smile Och tack igen för hjälpen med att hitta bilen! Är sjukt nöjd bortsett från den slappa växelspaken som snart är fixad smile

varsågod! är väldigt glad över att ha kunnat hjälpa nån! om du redan hittat schmeidmann så är det perfekt^^ dom har verkligen allt till bimmers och till bra kvalite, kanske kostar lite men då vet man också att det inte är skit. Tror givare och sånt funkar från dom också men ja skulle inte våga köpa billiga givare från andra ställen då dom inte kommer funka. Ebay som folk har sagt har massvis me styling delar osv och annat. kanske skruvat? minns att ja köpt några styrleder och länkarmar därifrån. Hade du nån projecttråd på g kanske^^ vore lite spännande o se förr o efter bilder på vad du fixar me bilen;)

TS1997
23 september 2019 · 81 Inlägg

panda666 skrev:

TS1997 skrev:

panda666 skrev:
många kommer komma med argument om olika företag osv men när ja körde bimmer så handlade ja från schmeidmann, svensk företag? iaf googla schmeidmann så kommer du får upp sidan. Så original som det bara går tror ja och priserna är vad man betalar kvalite för och ja personligen har aldrig haft problem med. Får man problem me givare osv med bmw är det alltid original man ska köpa för kopior från biltema och andra märken funkar inte. Vill du att din bimmer ska funka galant så är det så nära original kvalite du ska sikta på och då kan ja varmt rekommendera schmeidmann. Grejerna kommer hem fort till dig och dom har verkligen allt man behöver. Bra service!

Det är Schmiedmann jag använde för att leta reda på allt jag behöver. Ville bara se så att det inte fanns något bättre ställe innan jag gör beställningen smile Och tack igen för hjälpen med att hitta bilen! Är sjukt nöjd bortsett från den slappa växelspaken som snart är fixad smile

varsågod! är väldigt glad över att ha kunnat hjälpa nån! om du redan hittat schmeidmann så är det perfekt^^ dom har verkligen allt till bimmers och till bra kvalite, kanske kostar lite men då vet man också att det inte är skit. Tror givare och sånt funkar från dom också men ja skulle inte våga köpa billiga givare från andra ställen då dom inte kommer funka. Ebay som folk har sagt har massvis me styling delar osv och annat. kanske skruvat? minns att ja köpt några styrleder och länkarmar därifrån. Hade du nån projecttråd på g kanske^^ vore lite spännande o se förr o efter bilder på vad du fixar me bilen;)

Det var inget jag hade planerat då de saker jag ska göra nu är förbättringar i hur bilen kör snarare än utseende men det kanske kvittar? smile

panda666
23 september 2019 · 4 250 Inlägg

TS1997 skrev:

panda666 skrev:

TS1997 skrev:

Det är Schmiedmann jag använde för att leta reda på allt jag behöver. Ville bara se så att det inte fanns något bättre ställe innan jag gör beställningen smile Och tack igen för hjälpen med att hitta bilen! Är sjukt nöjd bortsett från den slappa växelspaken som snart är fixad smile

varsågod! är väldigt glad över att ha kunnat hjälpa nån! om du redan hittat schmeidmann så är det perfekt^^ dom har verkligen allt till bimmers och till bra kvalite, kanske kostar lite men då vet man också att det inte är skit. Tror givare och sånt funkar från dom också men ja skulle inte våga köpa billiga givare från andra ställen då dom inte kommer funka. Ebay som folk har sagt har massvis me styling delar osv och annat. kanske skruvat? minns att ja köpt några styrleder och länkarmar därifrån. Hade du nån projecttråd på g kanske^^ vore lite spännande o se förr o efter bilder på vad du fixar me bilen;)

Det var inget jag hade planerat då de saker jag ska göra nu är förbättringar i hur bilen kör snarare än utseende men det kanske kvittar? smile

kan va kul för folk att följa o kanske lär sig nått men bara om du orkar;) alltid kul me gamla klassiker som e39.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang