Motorfelkods lampan lyser volvo 740

Reginaturbo
31 oktober 2019 · 26 Inlägg

Hej min Volvo 740 lägger felkoden 4-1-3 i utag 6 vilket är  EGR-temperaturgivaren. Problemet ä att jag inte har nån egr och tycker de ä lite konstigt då jag kört ett halv år med den boxen utan att den har lagt felkod för det nån som har nån aning varför?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 oktober 2019 · 4 917 Inlägg

På min gamla bil så är det draget lite extra kablar lite hit och dit och förmodligen är det väl nån extravagans som är förberedd men inte används, typ AC. .
Jag kör ju med europeisk AC i min..smile
Därför undrar jag om kablar är förberedda för ditt problem och om du har kollat upp detta?
Det kan ju vara fukt och avskavningar på gamla elledningar som kan ställa till lite elände..

Senast redigerat av malus (31 oktober 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Reginaturbo
2 november 2019 · 26 Inlägg

malus skrev:
På min gamla bil så är det draget lite extra kablar lite hit och dit och förmodligen är det väl nån extravagans som är förberedd men inte används, typ AC. .
Jag kör ju med europeisk AC i min..smile
Därför undrar jag om kablar är förberedda för ditt problem och om du har kollat upp detta?
Det kan ju vara fukt och avskavningar på gamla elledningar som kan ställa till lite elände..

Så om jag förstog de du skrev rätt menar du att de kan finnas fördraget i kabel härvan? Har dock kollat o inte hittat nån kabel som har med egr o göra. Är lite tveksam på fukt också då jag upptäckte igår om man nollar felkoden o kör väldigt hårt kommer den inte tillbaka men direkt när man kör lungt ett par km kommer den tillbaka

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang