Mätarställning

soemto
28 november 2019 · 18 Inlägg

Hej, jag har bytt mätarhuset på min bil så nu har den bara gått 16000 istället för 30000 måste man tala om det för någon myndighet typ försäkringsbolag eller bilprovning?

Volvo V70 (2004)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 november 2019 · 13 742 Inlägg

soemto skrev:
Hej, jag har bytt mätarhuset på min bil så nu har den bara gått 16000 istället för 30000 måste man tala om det för någon myndighet typ försäkringsbolag eller bilprovning?

nej..  nästa ägare skulle väll uppskatta om du berättade det för dom...  men inget krav om dom inte frågar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
caromania Forummoderator
28 november 2019 · 9 296 Inlägg

Eftersom mätarställning reggas vid besiktning så vore det klokt att påpeka det när du säljer bilen (om), även om köparen inte frågar. Annars blir det bara sura miner i efterhand och då startar köparen en ”Jag blev lurad”-tråd på Garaget.org och då kommer alla utom 3-4st tycka att köparen ska åka hem till säljaren (hmmm) och ”tala allvar” eller ”dra näven i bordet” osv. Och då blir det en massa jobb för sidans oavlönade moderatorer för att stävja detta. 

Ja du fattar. Var ärlig. Men skit i bilprovningen för de bryr sig inte det minsta.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
viccoA
30 november 2019 · 3 109 Inlägg

Notera det i serviceboken att mätarhuset bytt till nytt med följande mätarställning...

Senast redigerat av viccoA (30 november 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang