Pininfarina406 skrev:
Brådhis skrev:
Eleeb90 skrev:
Hej jag köpte en bil igår . Vi gjorde ägarbyte via appen men det har inte gått igenom än. Jag tänker att man gör ägarbyte via appen för att man ska kunna bli ägare på en gång och sedan kunna tex ställa på den. Pga av att jag inte blivit ägare än kan jag inte ställa på den och köra den. Eftersom bilen såldes avställd. Varför ska man använda appen om det inte går mer eller mindre på en gång. Då kan man ju lika gärna använda sig av registreringsbeviset och göra ägarbyte där det tar ju också några dagar innan det kommer till transportstyrelsens brevlåda.
Vet inte riktigt vad du vill att man ska svara...?

Fick du inte en bekräftelse i appen på att ägarbytet blev gjort och att påställningen skedde?
Men är du säker på att ägarbytet gick igenom då? Jag har faktiskt aldrig varit med om att ägarbytet inte skett direkt i appen.
//Brådhis
För mig tog det mer än en vecka vid ett tillfälle trots att ägarbytet bekräftades direkt i appen.
Vilket såklart gjorde att jag inte kunde försäkra bilen då försäkrings-bolaget sa att det inte var min bil.
Det låter väldigt märkligt. Vilket bolag var detta? Jag har aldrig behövt vänta på att ett ägarbyte ska gå igenom innan jag tecknat försäkring. Även om man gör ägarbyte genom att skicka in regbeviset kan man självklart försäkra bilen redan vid köpet. För 20 år sedan fanns inte ens appen och ändå gick det att försäkra bilen direkt när man betalat den...
//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (14 december 2019)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...