Skaffa försäkring och byta trasig vindruta på en gång. Kan försäkringabolaget neka?

Richtenb
14 januari 2020 · 1 359 Inlägg

Jag håller med bägge sidor här. Samhället hade varit mysigt och trevligt om alla var ärliga, det gäller även försäkringsbolag i denna tråd. Så är inte fallet och särskilt inte i dagens samhälle.
Dagens försäkringsbolag gör sitt bästa för att du ska få så lite ersättning som möjligt...De försöker göra åldersavdrag trots att produkten inte är ett år gammal. Det finns hus som brunnit ner där det blivit problem trots att försäkring finns. (Sen finns det bättre och sämre bolag)

Det finns också mängder av försäkringsbedrägerier. Men faktum är att normala ärliga kunder hamnar i kläm här om de inte saltar på rejält eller kan göra en deal när något väl händer. Är du snäll och trevlig så får du inte ett skit tillbaka, eller åtminstone betydligt mindre än du borde fått.

I övrigt så är min erfarenhet som Caromanias, kontakt är ofta med carglass direkt för bokning och inte genom försäkringsbolaget alls. 

M123 skrev:

JN1975 skrev:

M123 skrev:
Finns några jasägare här och utan att citera eller börja munhugga så är det bedrägeri allt annat än att hålla sig till sanningen och tänja på gränserna likt det föreslagna.

Otroligt låg moral må jag säg. Skäms på era vägnar.

Stackars försäkringsbolag... smile

Du försöker dig på ett väldigt lamt försök till härskarteknik men du får nog sätta dig vid skolbänken igen och finlira på det där mer. Bemöt istället varför ska andra betala för folks bedrägerier? För oavsett hur naiv man är gör man nog sig införstådd i att det är inte bolagen som hamnar i kläm utan dom resterande kunderna detta svinn tas ut på.

TyskKvalite skrev:

M123 skrev:
Finns några jasägare här och utan att citera eller börja munhugga så är det bedrägeri allt annat än att hålla sig till sanningen och tänja på gränserna likt det föreslagna.

Otroligt låg moral må jag säg. Skäms på era vägnar.

Försäkringsbolag är svindlare. Tar skyhöga premier och behandlar sedan sina kunder som smuts när det väl krisar.

Förespråkar definitivt inte bedrägeri av någon form, men ska någon ha det så är det försäkringsbolagen.

Ditt inlägg försvarar väl inte ett beteende. Det enda man gör det är att pissa i motvind så det stänker på allt och alla. Hur menar du att premien blir lägre av detta och hur menar du att bolagen ska mindre bli att behandla sina kunder som smuts?
Allt man gör reflekterar tillbaka.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
M123
14 januari 2020 · 962 Inlägg

@Richtenb

Varför envisas du lägga citatet under din text? smile

Nu tänker jag inte gnägga mer i ämnet.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Richtenb
14 januari 2020 · 1 359 Inlägg

M123 skrev:
@Richtenb

Varför envisas du lägga citatet under din text? smile

Nu tänker jag inte gnägga mer i ämnet.

Antar att det är en preferens smile. Nej jag tänker inte argumentera för eller emot heller. I min värld har ni båda rätt. Kanske får man hoppas på en bättre värld som inte finns där just nu

Senast redigerat av Richtenb (14 januari 2020)

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Hamilton
14 januari 2020 · 8 864 Inlägg

TyskKvalite skrev:

M123 skrev:
Finns några jasägare här och utan att citera eller börja munhugga så är det bedrägeri allt annat än att hålla sig till sanningen och tänja på gränserna likt det föreslagna.

Otroligt låg moral må jag säg. Skäms på era vägnar.

Försäkringsbolag är svindlare. Tar skyhöga premier och behandlar sedan sina kunder som smuts när det väl krisar.

Förespråkar definitivt inte bedrägeri av någon form, men ska någon ha det så är det försäkringsbolagen.

Har alltid blivit bra bemöt och mina försäkringsärenden har lösts snabbt och korrekt enligt mig, sen att du är missnöjd kanske beror på annat.

Fotograf på tierpidag.se
granadadr
14 januari 2020 · 7 286 Inlägg

hahah appropå rutor var fett förbannad ,, fick ett stort stenskott, åkte DIREKT å lagade det,, 1 mån senare sprack rutan iaf sad

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Richtenb
17 januari 2020 · 1 359 Inlägg

granadadr skrev:
hahah appropå rutor var fett förbannad ,, fick ett stort stenskott, åkte DIREKT å lagade det,, 1 mån senare sprack rutan iaf sad

Känns som att eftermarknadsrutorna är sämre. Min ruta går sönder  årligen medan Toyota Original höll i många år. Företagen hävdar motsatsen att de håller samma kvalité, kanske är det monteringen som gör de sämre. Jag tror knappast att jag haft otur i 5 år på rad medan jag hade tur i 5 år med original

Senast redigerat av Richtenb (17 januari 2020)

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Meaganeowner
17 januari 2020 · 2 250 Inlägg

M123 skrev:
@Richtenb

Varför envisas du lägga citatet under din text? smile

Nu tänker jag inte gnägga mer i ämnet.

TS har väl dåligt närminne kan man tro..

Renjägarn
12 mars 2020 · 638 Inlägg

Gnäll gnäll gnäll det var från så många då.

Nu är iaf rutan utbytt till ett väldigt bra pris. Funkade utan problem och inget snack.

Till er som gnäller att jag inte betalat för mig via premier så kan jag säga att jag kastat in bra många tusenlappar i premier till det bolag som jag valde att köra på nu. Jag bytte från dom för några månader sedan när dom tyckte att jag skulle femdubbla min månadskostnad för att "det ska vara samma för alla i sverige"

Kommer väl nånting här snart!
TyskKvalite
13 mars 2020 · 17 Inlägg

Renjägarn skrev:
Gnäll gnäll gnäll det var från så många då.

Nu är iaf rutan utbytt till ett väldigt bra pris. Funkade utan problem och inget snack.

Till er som gnäller att jag inte betalat för mig via premier så kan jag säga att jag kastat in bra många tusenlappar i premier till det bolag som jag valde att köra på nu. Jag bytte från dom för några månader sedan när dom tyckte att jag skulle femdubbla min månadskostnad för att "det ska vara samma för alla i sverige"

Vad för respons förväntar du dig när du frågar om råd angående att begå ett straffbart brott?
Inte för att jag bryr mig om försäkringsbolag eller för att jag inte hade gjort samma, men något annat svar hade du väl ändå inte förväntat dig.

Meaganeowner
13 mars 2020 · 2 250 Inlägg

Letar väl kryphål, så som många andra.

Och vill dessutom ha stöd för sina tankar.

Inte drogs väl tråden igång igång, med förhoppning att alla andra ska göra, samma sak, för då blir premierna i slutänden dyrare för alla.

Kan tro att försäkringsbolagen jublar över sådana här meningslösa trådar.

Meaganeowner
13 mars 2020 · 2 250 Inlägg

Letar väl kryphål, så som många andra.

Och vill dessutom ha stöd för sina tankar.

Inte drogs väl tråden igång, med förhoppning att alla andra ska göra, samma sak, för då blir premierna i slutänden dyrare för alla.

Kan tro att försäkringsbolagen jublar över sådana här meningslösa trådar.

Är TS kanske t o m anställd i nåt försäkringsbolag? Ser det hela som löneförmån?

-jimmy
13 mars 2020 · 377 Inlägg

Skönt att det löste sig och att en ny vindruta är på plats.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang