Bränslefel

Lucask0205
9 januari 2020 · 13 Inlägg

Tjena!

Har problem med min 940 turbo, den hackar när jag kör ibland svårt och förklara men den som sagt hackar till när jag gasar på, inte spikar.
Har provat koppla direkt ström från ett batteri till pumpen under och kolla o den lät fortfarande konstigt. Men båda pumpar får ström.

Har bytt bränslepump både i tank och under till helt nytt, men sen pumpen under låter som den suger ojämnt. Sen pumpen i tanken hänger bara i slangen ner i tanken, sitter alltså inte fast i armaturen som det gör original, kan det ha nått med de och göra?

Haft detta problemet länge och nu kollar jag om nån har nån aning vad de kan vara.

uhlin
9 januari 2020 · 2 834 Inlägg

Sitter pumpen i tanken bara i en slang så är den en stark kandidat.

Den ska ju sitta fast och inte dingla i en slang.

jaka54
9 januari 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Varför köpte du inte originalpump?

uhlin
9 januari 2020 · 2 834 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Varför köpte du inte originalpump?

Jo, låter lite som bonnmek

Utmarks-Loke
9 januari 2020 · 5 833 Inlägg

Om pumpen hänger löst i tanken, rationaliserade ni bort silen också då?

M123
9 januari 2020 · 962 Inlägg

Låter som pumpen i tanken inte matar nog. Ja vad kan orsaka detta? Glapp i kablaget efter att fått stryk som en pinata av alla gupp och svängningar.
Eller att den inte kan suga rättförs för den hänger tokigt och får med luft?

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Lucask0205
9 januari 2020 · 13 Inlägg

Tack för svar.

Jo för det finns ju inte nya originalpumpar. Så tänkte att de va bäst o köpa nya, sen är det ägarn innan som bara hängt pumpen i en slang men när jag tagit upp armaturen och sett detta slog de mig att det borde väl ha nått med det och göra, därför jag fråga här.

Får försöka hitta en annan armatur och sätta i, men har 60 L tank då passar bara armaturerna från 60 L tank eller? Passar de från 75 L tank också t.ex?

Snurriis
9 januari 2020 · 761 Inlägg

Emm klart det finns nya original pumpar att köpa! XD

Lucask0205
10 januari 2020 · 13 Inlägg

Snurriis skrev:
Emm klart det finns nya original pumpar att köpa! XD

Vart då isåfall? Vart hittar man helt originalpump ny med likadana anslutningar? För det har inte jag hittat iallafall. Därför köpte jag annan pump med andra anslutningar men samma tryck.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 januari 2020 · 14 042 Inlägg

Lucask0205 skrev:

Snurriis skrev:
Emm klart det finns nya original pumpar att köpa! XD

Vart då isåfall? Vart hittar man helt originalpump ny med likadana anslutningar? För det har inte jag hittat iallafall. Därför köpte jag annan pump med andra anslutningar men samma tryck.

Finns det ingen Volvoåterförsäljare som har butik eller nån annan som säljer Volvo originaldelar?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zemet
10 januari 2020 · 4 037 Inlägg

Det är ju en 940, köp en beg pump bara.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Lucask0205
10 januari 2020 · 13 Inlägg

zemet skrev:
Det är ju en 940, köp en beg pump bara.

Gjorde det, men var likadant så köpte en ny för att utesluta om de va pumpen eller inte. O de lät likadant med ny pump.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang